Volledige versie bekijken : Internet werkt, maar niet draadloos



elisa.nelissen
4 February 2007, 15:29
Ik zette vanmorgen mijn laptop aan en startte internet, maar dat wou niet werken. Hoewel mijn draadloze verbinding aanstaat, en alle andere nodige verbindingen ook. Ik heb geen idee wat er mis is. Ik heb een 108 Mbps Wireless Router WGT624 v3 van Netgear. Als ik de kabel van de router op de laptop aansluit werkt het internet weer wel. Er moet dus iets met de draadloze verbinding zijn, maar ik weet niet wat en hoe ik het kan veranderen. Tot gisteren werkte hij nog perfect.
Iemand ideeën?

Bedankt,
Elisa

Beus
4 February 2007, 15:32
Heb je je Draadloos netwerkkaart van je laptop nog wel aan staan, op laptops met ingebouwde draadloos netwerkkaart zitten vaak een knop op waarmee je het aan- en uitzet.

elisa.nelissen
4 February 2007, 15:38
Ja die staat aan, heb hem al een paar keer aan en uit gezet maar er verandert niets.
Er staat dat de draadloze netwerkverbinding verbonden is. Bij de activiteit van deze verbinding staat wel nog steeds een 0 bij ontvangen. Is dit normaal?

Beus
4 February 2007, 15:43
Nee dat is niet normaal als de verbinding werkte dan zou je al pakketjes moeten ontvangen zelfs als jij niet aan het internetten bent...

elisa.nelissen
4 February 2007, 15:44
Waar kan dit probleem dan aan liggen en hoe kan dit opgelost worden?

Beus
4 February 2007, 15:48
Haal eens het stroom van je Router vanaf zodat het reset... vaak werkt dat wel.

elisa.nelissen
4 February 2007, 15:51
Had ik al een paar keer gedaan. Nu staat er een kruisje over mijn draadloze verbinding.

elisa.nelissen
4 February 2007, 15:53
Nu heb ik op de knop van de draadloze netwerkkaart gedrukt en staat ie weer aan. Maar nog steeds geen internet noch ontvangst

Beus
4 February 2007, 16:04
Mischien een heel "goedkoop" antwoord maar heb je je laptop al eens volledig opnieuw opgestart?

Ik ken namelijk veel mensen die hun laptop haast nooit opnieuw opstarten omdat ze gewoon hun klep dichtdoen en lekker in slaapstand laten gaan.

elisa.nelissen
4 February 2007, 16:09
Ja heb ik ook al een paar keer gedaan. Ben het nu nog eens aan het proberen. Hij heeft wel de hele nacht in slaapstand gestaan. Misschien als ik hem een tijdje helemaal uitzet dat ie weer wilt werken?
Ondertussen is hij opgestart, maar nog steeds hetzelfde liedje.

Beus
4 February 2007, 16:24
Sorry maar ik weet het even niet meer... mijn ouders werken weliswaar ook met draadloos internet. En als ze echt problemen hebben met de verbinding zet ik de Draadloze router altijd terug naar zijn "Factory Defaults" en configureer ik hem weer helemaal opnieuw.

Maar dat is dan wel altijd de laatste oplossing :)

Misschien moet je even wachten om te kijken of iemand anders op dit forum nog ideeën of tips heeft om dit probleem op te lossen.

Kokki
4 February 2007, 18:27
Als er bij de draadloze verbinding staat "verbonden", wat voor een ip-adres en standaardgateway (192.168.2.1 of zo?) krijg je dan? (start-uitvoeren, typ cmd, typ ipconfig /all) Heb je dan al eens naar die standaardgateway gesurft?

elisa.nelissen
4 February 2007, 22:03
Hmm... Bij gateway staat er niets. Ik neem aan dat dat niet normaal is? En bij het tabblad ondersteuning van de draadloze verbinding staat er al helemaal niets, niet bij IP noch bij gateway. Hoe kan ik dit herstellen?

elisa.nelissen
4 February 2007, 22:05
Haja, en ik kan niet naar 192.168.1.1 (of 1.2 of 2.2 :-P) surfen want dat is beveiligd met een wachtwoord en mijn broer heeft dat en natuurlijk is die niet thuis momenteel.

PeterN
4 February 2007, 22:57
Is er geen beveiliging op het netwerk (WEP,WPA) en is je pc dit mss vergeten? Wat foutmelding krijgje? Als je wel verbinding hebt (singnaal sterkte ok) maar een gele driehoek met uitroepteken in de taakbalk met een tekst zoiets van 'beperkte netwerkverbinding' is het de beveiliging . Effe dan aan uw broer vragen om op uw pc deze terug hetzelfde te zetten als in de router ;)

Kokki
4 February 2007, 23:00
Als alles ok is, dan zou je wel naar de 192.168.x.x moeten kunnen surfen. Je zal dan op het inlogscherm uitkomen. Als je dus geen gateway en/of ip-adres krijgt dan kan je proberen om de verbinding te herstellen. (dat staat ook ergens bij de eigenschappen van die verbinding)

elisa.nelissen
5 February 2007, 19:56
Ok, ik heb het wachtwoord enzo van de router maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Moet ik het terugzetten op de fabrieksinstellingen? Wat als er dan iets anders misloopt?

Kokki
6 February 2007, 18:35
Terugzetten naar fabrieksinstellingen zou ik nog niet direct doen. Ga gewoon eens kijken wat de instellingen zijn, en misschien vind je wel iets vreemd.
Als je er draadloos niet in geraakt, sluit dan even een pc aan met een kabel.

elisa.nelissen
6 February 2007, 18:37
Ok, ik heb 5 minuten geleden gevonden wat er was (na heel wat frustraties). Bluetooth was als standaardverbinding ingesteld en daarmee dat die niet aan het netwerk geraakte.. Domme domme ik :-)

Kokki
6 February 2007, 18:53
Dat kan iedereen overkomen he. Gelukkig is het opgelost. :)