Volledige versie bekijken : Problemen met draadloos netwerk



kevindewachter
4 February 2007, 19:22
Heb sinds vandaag een probleem met mijn draadloos verbinding naar de router toe.
Gisteren werkte het nog. Gisteren heb ik nkx geinstaleerd of verwijderd. Heb gisteren ook nergens aan gepruts van mijn draadloos netwerk.

Als ik bij draadloze netwerken kijk vind hij dat netwerk wel maar ik kan er niet op verbinden (hij geeft zelfs de maximum van signaal sterkte).

Mijn pc is spyware vrij. Heb ook al een herstelpunt gedaan maar zonder effect.

Mensen die hiervoor tips of de oplossing weten?

>Dank bij voorbaat<

Kokki
4 February 2007, 23:02
Misschien heeft er iemand met je instellingen van je router geprutst. Kan je via een kabel inloggen? Kijk dan eens of alle instellingen nog staan zoals ze stonden. Welke beveiliging had je?

kevindewachter
4 February 2007, 23:05
Misschien heeft er iemand met je instellingen van je router geprutst. Kan je via een kabel inloggen? Kijk dan eens of alle instellingen nog staan zoals ze stonden. Welke beveiliging had je?

De persoon die met de router rechtstreeks in zijn pc werkt heeft niks veranderd. Ik gebruik nu een ander onbeveiligd draadloos netwerk vanuit mijn buurt.
En wat bedoeld u met beveiligingen??

PeterN
4 February 2007, 23:06
idd, als je verbinding hebt maar er niet op kan inloggen staat de beveiliging nop je pc niet overeen met de beveiliging op je pc. Dus even uw (wep/wpa) instellingen op de pc nakijken, een rescan en connecteren met de juiste beveiliging

kevindewachter
4 February 2007, 23:22
idd, als je verbinding hebt maar er niet op kan inloggen staat de beveiliging nop je pc niet overeen met de beveiliging op je pc. Dus even uw (wep/wpa) instellingen op de pc nakijken, een rescan en connecteren met de juiste beveiliging

En waar vind ik die wep/wpa instellingen??
Ik gebruik windows XP.

PeterN
5 February 2007, 00:25
Normaal is bij de draadloze kaar/stick van je pc een cd. Die heb je moeten installeren om de driver en de kaart te installeren. Hierbij wordt ook een programmaatje geinstaleerd om naar de beschikbare netwerken te scannen. Om connectie te maken moet je daar ook de juiste beveiliging inzetten gelijk je in de router hebt gezet.

Kokki
5 February 2007, 17:31
Je zit nu zelf op een onbeveiligd netwerk. Als je nu surft naar die webinterface, dan kan je die router beveiligen en dan kan de eigenaar zelf niet meer op zjn router en op het internet. Het enige wat ie dan kan doen is de router resetten en alles opnieuw instellen.
Die beveiligingen (oa. wpa/wep) vind je in de webinterface van je router. Afhankelijk van het merk moet je met IE surfen naar 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of...
Als je de login en het wachtwoord kent,dan kom je in een menu waar je vanalles kan instellen.

kevindewachter
5 February 2007, 19:21
Je zit nu zelf op een onbeveiligd netwerk. Als je nu surft naar die webinterface, dan kan je die router beveiligen en dan kan de eigenaar zelf niet meer op zjn router en op het internet. Het enige wat ie dan kan doen is de router resetten en alles opnieuw instellen.
Die beveiligingen (oa. wpa/wep) vind je in de webinterface van je router. Afhankelijk van het merk moet je met IE surfen naar 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of...
Als je de login en het wachtwoord kent,dan kom je in een menu waar je vanalles kan instellen.


Ik heb geprobeerd de router te resetten en heb trg alles opnieuw ingesteld, nog steeds zonder succes.

PeterN
6 February 2007, 00:30
Wat heb je ingesteld want echt duidelijkheid hebben we nog niet?
Je hebt de router gereset naar fabrieksinstellingen? Dan met kabel verbonden en naar het ip adres van de router gesurft. Daar de instellingen van de router terug juist gezet (ssid, kanaal, snelheid, draadloos aan etc)
Dan kabel uit router en proberen met een rescan verbinding te maken met uw router

kevindewachter
6 February 2007, 23:57
Het normale netwerk heeft terug even gewerkt maar na instellen mac adres is het terug naar de vaantjes. :wall:

PeterN
7 February 2007, 09:07
mac adres instellen? Bedoel je beveiliging met via mac adres? Let goed op dat je het juiste mac adres van uw draadloze netwerkverbinding van de pc neemt, en niet dat van de gewone kabel netwerkkaart ;)

Best ga je te werk zoals ik hier beschrijf om uw beveiliging in te stellen: http://www.minatica.be/showthread.php?t=42720

bellejt
7 February 2007, 09:49
kijk eens goed na of je het Mac adres wel juist hebt ingegeven ? Moet exact hetzelfde zijn.Je moet ook aanduiden dat dat adres toegang mag hebben.

kevindewachter
7 February 2007, 20:17
Heb router volledig gereste en alles trg ingesteld --> geen resultaat.
Heb driver van draadloos netwerk kaartje geinstalleerd en verwijderd --> geen resultaat.

Heb draadloos netwerk kaartje uit pc gedonderd even laten liggen en pc opgestart zonder. Na een half uurtje kaartje er terug ingestopt. Opgestart en geen probleem meer voorlopig. Nu zullen we morgen zien als ik hem trg opstart, op hoop van zegen!!

kevindewachter
18 February 2007, 13:16
Ok is nu volledig opgeslost denk ik. Mijn netwerk kaart was dus naar de zak.

Nu heb ik een nieuwe en daarmee wertk alles perfect.