Volledige versie bekijken : computer langzaam opstarten...



pietjedeprater
4 February 2007, 22:26
Na de installatie van HP Photosmart 2575 All-in-One op mijn computer, duurt het opstarten van mijn pc al gauw zo`n 15 sec. langer. Mijn vraag nu: is dit normaal of is er iets niet goed gegaan?

compuchrisje
4 February 2007, 23:50
Kijk even in je menu start bij Opstarten welke programma's er meteen met windows mee opstarten, deze zijn meestal niet direct nodig om je pc te starten, maar vertragen wel de hele procedure. Eigenlijk hoeft er geen enkel prog behalve windows op te starten en zou die map leeg moeten zijn.

Phil O'Sophe
5 February 2007, 19:18
Kijk even in je menu start bij Opstarten welke programma's er meteen met windows mee opstarten, deze zijn meestal niet direct nodig om je pc te starten, maar vertragen wel de hele procedure. Eigenlijk hoeft er geen enkel prog behalve windows op te starten en zou die map leeg moeten zijn.

Zal ik ook eens nazien, denk dat het nodig en vooral nuttig is!
Dank voor de tip CC'tje!

Gismo1
6 February 2007, 05:42
Hallo,

Je kan bij start > uitvoeren "msconfig -6" (zonder aanhalingstekens) typen en kijken wat er allemaal aangevinkt staat. Al datgene wat niet moet opstarten (bijvoorbeeld Nerocheck) mag je afvinken. Er zal dan gevraagd worden om opnieuw op te starten.

Als je PC is opgestart zal er eerst nog een venstertje verschijnen met de melding dat er veranderingen zijn gebeurd. Vink aan dat dit bericht niet meer moet worden weergegeven. :)

Groeten

Beus
6 February 2007, 11:54
Je kan ook dit artikel doornemen:

Je computer is traag. En nu? (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=4442)

pietjedeprater
6 February 2007, 21:37
ok, bedankt allemaal. Ik ga eens even wat proberen.