Volledige versie bekijken : windows vista



serna
5 February 2007, 15:10
Heeft er al iemand Vista ontvangen :rolleyes: van www.medion.com (http://www.medion.com)?
Express Upgrade to Windows Vista.

Nostradamus
5 February 2007, 15:50
Aan deze Vista (http://www.medion.com/vista/nl_home.html) upgrade is wel een voorwaarde verbonden Serna ;)

http://img218.imageshack.us/img218/6569/vistagk4.jpg

serna
5 February 2007, 20:34
Ja ik heb na 26-12 een computer gekocht speciaal voor Windows Vista en heb alles op gestuurd zo een twee weken geleden. Maar heb nog altijd niets
ontvangen. Er was ook ergens een topic over de betaling. Je kon alleen maar
betalen met Visa en nog zoiets.

sissen
6 February 2007, 10:21
Heb in die periode ook een nieuwe pc gekocht van Acer.
Heb de upgrade aangevraagd via de microsoft upgradeweb, maar heb tot op heden nog niets ontvangen. Heb gisteren een mailtje verstuurt met de vraag of ik niet eerst moet betalen, maar wacht nog op een antwoordt.
Dus ge zijt niet de enige hé

gr

sissen

decat
6 February 2007, 11:18
ne maat heeft ook de laatste medion laptop gekocht en onmiddelijk de aanvraag gedaan, idem als jullie heeft hij het ook nog niet ontvangen.

geduld is een mooie deugd


als ge nu eens tegoei had gelezen wist ge natuurlijk meer.



Upgrade kits will begin shipping End of January 2007 after the Microsoft Vista Consumer launch


edit: btw, denk dat ge rap terug op xp zult zitten :lol:

dewoef
9 February 2007, 03:23
heb op 29/11/2006 een pc van medion gekocht waarbij ik een upgrade kon doen naar vista prenium heb mijn visa kaartnummer moeten geven voor de betaling van 19.95€ alles inbegrepen heb al een mail gekregen (02/02) dat ze met de bestelling (cd) bezig zijn die mij zal toegezonden worden ze geven een termijn van 4 tot 6 weken levertijd afhankelijk van de taal van vista
als er nog mensen zijn die deze pc gekocht hebben een info ze moeten voor 31/03 de cd aanvragen voor vista daarna kan het niet meer
groeten aan iedereen en tot schrijfs met vista???

decat
9 February 2007, 18:15
bedankt voor de info dat het maar tot 31/03 mogelijk is.

ne maat heeft ook de laatste nieuwe laptop van medion (via aldi) maar Vista heeft hij niet nodig, dus zal er zelf maar beroep op doen.

Voor 20€ kan men niet sukkelen

dewoef
9 February 2007, 20:58
ik heb wel een desktop
je maat moet maar eens in de papieren kijken er is een folder met het logo van windows erop voor windows upgrade (bij mij toch) en onderaan met kleine lettertjes daar staat de vermelding tot wanneer je kan bestellen kan zijn dat het bij een laptop anders is
groetjes van dewoef

serna
22 February 2007, 16:50
Heb nu een mailtje gekregen van medion. Het product is nu beschikbaat en zal zo spoedig mogelijk verzonden worden.

serna
1 March 2007, 16:46
Vandaag heb ik Vista ontvangen. Maar zou ik hem wel installeren? Zijn er al veel die met Vista werken en zijn er veel problemen?

dewoef
1 March 2007, 20:57
vandaag heb ik ook mijn vista ontvangen
ga nog een beetje wachten om te instal denk dat er nog drivers moeten bijkomen om alles te laten werken
als jullie vista instal wil je ons dan eens laten weten of er problemen zijn
groetjes van dewoef

seb
1 March 2007, 21:10
Ik werk al een tijdje in vista en ondervind bijna geen problemen. Het enige probleem is voor mij dat sommige programma's die ik nodig heb voor school niet meer werken:). Ik heb alle drivers die ik nodig heb op internet gevonden. Maar ik heb xp er ook nog op mijn pc staan

Kpt Gibson
1 March 2007, 22:20
Mijn Vista is ook nog ondeweg :( kben ongeduldig

KarlMarx
2 March 2007, 12:20
ik heb ook de upgrade versie thuis van Vista, en vind het beter om nog te wachten met upgraden. Er zijn nog heel wat proggrammas die niet voor vista zijn aangepast. Ook heel wat drivers zijn nog niet beschikbaar.

Kpt Gibson
2 March 2007, 18:44
Kheb em net ontvangen. Kga hem gewoon installeren hoor. We zien wel :p

dewoef
3 March 2007, 16:49
aan kpt gibson
heb je al de vista geinstalleerd zo ja heb je problemen met progs en als het kan wil je ze eens vermelden we kunnen daar eens een topic over openen ?
er zijn wel mensen die de vista nog niet durven instal dus een reden te meer om alle problemen te bundelen en gezamelijk een oplossing te vinden
groetjes van dewoef

Clioke16V
4 March 2007, 02:59
Ze maken de mensen precies zo gek van die VISTA, terwijl er nog geen drivers zijn voor alles...

volgend jaar overweeg ik mss om over te stappen naar vista, ik zit momenteel goed bij XP met Zune thema. ( + bespaar me veel geld < schandalig veel geld $$$)

Rini
4 March 2007, 12:03
Hier is de manier om de Vista Premium upgrade op een kale machine te installeren. http://img357.imageshack.us/img357/8386/vistaupgradefullversionqt8.jpg

Tjoolaere
4 March 2007, 12:58
VISTA werkt het best met .....

David Short heeft verschillende jaren meegewerkt aan Vista en hij heeft dus recht van spreken. En als de man zegt dat het nieuwe OS het beste werkt als je 4 GB RAM in je bakje hebt zitten, dan zal je hem zeker maar geloven, niet?
Volgens Short is 2 giga het minimum, maar pas met 4 giga geniet je echt van je Vista. Dat komt door de Windows SuperFetch, een tool die data van je harde schijf neemt, in de beschikbare RAM stopt en toegankelijk maakt voor de processor. Als de software denkt dat je een bepaalde toepassing op een bepaald tijdstip nodig zal hebben, dan wordt dat al in de RAM geladen. Duidelijk dus: hoe meer RAM, hoe meer pre-caching er mogelijk is en hoe sneller de software zal reageren.
Je bent dus gewaarschuwd: koop geen bakje dat enkel beantwoordt aan de minimum vereisten: 512 MB geheugen en minimum 800 MHZ processor is echt veel, veel te weinig!
http://www.theinquirer.net<wbr>/default.aspx?article=37756 (http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37756)

Bron : NeTTies.be

Rini
4 March 2007, 13:10
Met 1024 wil vista echt heel goed draaien, 2048 zal wat sneller zijn maar het verschil tussen 2 Gb en 4 Gb zal men echt niet merken

AMD
4 March 2007, 13:36
VISTA werkt het best met .....

David Short heeft verschillende jaren meegewerkt aan Vista en hij heeft dus recht van spreken. En als de man zegt dat het nieuwe OS het beste werkt als je 4 GB RAM in je bakje hebt zitten, dan zal je hem zeker maar geloven, niet?
Volgens Short is 2 giga het minimum, maar pas met 4 giga geniet je echt van je Vista. Dat komt door de Windows SuperFetch, een tool die data van je harde schijf neemt, in de beschikbare RAM stopt en toegankelijk maakt voor de processor. Als de software denkt dat je een bepaalde toepassing op een bepaald tijdstip nodig zal hebben, dan wordt dat al in de RAM geladen. Duidelijk dus: hoe meer RAM, hoe meer pre-caching er mogelijk is en hoe sneller de software zal reageren.
Je bent dus gewaarschuwd: koop geen bakje dat enkel beantwoordt aan de minimum vereisten: 512 MB geheugen en minimum 800 MHZ processor is echt veel, veel te weinig!
http://www.theinquirer.net<wbr>/default.aspx?article=37756 (http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37756)

Bron : NeTTies.be

Dat is echt overdreven Joolaere.
Ik heb Vista ondertussen al op zo veel verschillende systemen geinstalleerd en het werkt perfect met 512Mb geheugen.
Het enige dat je dan best niet inschakeld is de Aero voor de speciale effecten.
Voor de rest werkt die razendsnel.

1G is aangeraden om van Aero gebruik te kunnen maken (glaseffect, Flip3D, live previews in taakbalk, live previews in alt-tab schermpjes, ...)

Ik heb zelf Vista draaien en ik heb geen enkel drivers moeten installeren.
Alles herkende hij zelf, zelfs mijn HP all-in-one printer.
Vista installeerd zich net zo makkelijk als XP die ook een heleboel drivers meegeleverd heeft. Alleen heeft vista er nog veeeeel meer.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk wanneer je exotische hardware gebruikt maar dat is voor alle besturingssystemen zo.

MENSEN AUB, installeer de ADVISOR van Vista die je gratis kan downloaden.

Deze tool kan je vertellen welke hardware, software, details van je PC die problemen geven.

Grtjs AMD

PorkyFrost
4 March 2007, 13:42
Ik heb vista al gedraaid op een pc met 2gig ram, en er werd niet meer dan 30% van de ram gebruikt, nu draai ik op 4gig, en je merkt het verschil echt niet.
Die man die tjoolaere aanhaalde vermeende zelfs 2gig aan te raden voor xp...

Tjoolaere
4 March 2007, 19:31
Oei, verschiet van de reactie van AMD.
Het is niet mijn bedoeling twijfel te strooien.
Ik heb dit gewoon gelezen en dacht er goed aan te doen dit even op het forum te plaatsen; zie hier : http://www.netties.be/v10/toon_artikel.php?id=2767&cat=Hardware&zoekdatum=2007-02-27

dewoef
5 March 2007, 13:52
aan Rini en anderen
als ik het goed heb dan verwijder je eerst je xp met al je progs dat is wel de bedoeling niet bij mij als er een mogeijkheid is zou ik enkel de upgrade gebruiken heb een pc van medion en heb de cd van vista besteld en daar staat op
(for use only as an upgrade to a qualifying medion pc)
ik was onlangs in een pc winkel en daar was een klant die al zijn progs gewist had met de instal met de vista te doen reden (verkoper zei) je moet de upgrade gebruiken anders is alles weg en heb je een blote vista en zeker niet de xp en vista naast elkaar zetten bv c en d schijf
een ander vraagje ik heb een externe schijf zitten moet daar iets mee gebeuren ?
ben zo geen crack met pc dus graag een antwoord
groeten van dewoef

Rini
5 March 2007, 16:43
Je kunt 3 dingen doen
1. Vista naast XP installeren maar dat moet dan op bv schijf D (moet wel NTFS zijn)
2. Je kunt als je xp hebt opgestart een upgrade naar vista doen, maar dan kan je nooit meer terug naar xp
3. Vista kaal installeren (zie mijn bericht een blad terug) Bevalt het niet dan kan je altijd nog een recovery van xp terug zetten.
Veel van je programma's kan je vanaf je rescue partitie van medion pakken

En je externe schijf kan je gewoon aan je pc laten hangen wat je ook doet.