Volledige versie bekijken : XP firewall configueren (vraag)



Thorty
5 June 2005, 21:18
Ik had een vraagje ik download via bittorrent en dat gaat supersloom dus ik op internet zoeken hoe dat sneller kon en toen kwam ik op en site wara je je firewall en je poorten kan bekijken of ze CLOSED of OPEN zijn nou mijne waren STEALTH en om dat te verbeteren moet ik me firewall configueren en ik heb zo'n standaard service pack 2 ding!
Maar hoe doe ik dat ? ik durf niet zonder echte verrouwelijke info overal aan te zitten knoeien ! en die downloads vlotten ook niet :S Ik hoop dat 1 van jullie hier mij kan uitleggen hoe ik hem moet configueren??? alast bedankt !

J.W.
5 June 2005, 22:38
Ik had een vraagje ik download via bittorrent en dat gaat supersloom dus ik op internet zoeken hoe dat sneller kon en toen kwam ik op en site wara je je firewall en je poorten kan bekijken of ze CLOSED of OPEN zijn nou mijne waren STEALTH en om dat te verbeteren moet ik me firewall configueren en ik heb zo'n standaard service pack 2 ding!
Maar hoe doe ik dat ? ik durf niet zonder echte verrouwelijke info overal aan te zitten knoeien ! en die downloads vlotten ook niet :S Ik hoop dat 1 van jullie hier mij kan uitleggen hoe ik hem moet configueren??? alast bedankt !

Hoe kun je dit nu nog verbeteren?

Kokki
5 June 2005, 23:19
@JW : Hij wil zijn download verbeteren, niet zijn veiligheid.

Bij de XP-firewall weet ik dit niet, maar ik weet wel dat je beter een andere firewall neemt en die van XP uitschakelt. Er zijn een aantal goede en gratis alternatieven te vinden. Zelf heb ik de sygate personal, en daar kan je voor bittorrent (en ook andere progs natuurlijk) advanced rules maken.
Kijk eens hier voor meer info over sygate: http://smb.sygate.com/

Thorty
6 June 2005, 09:36
Heel erg bedankt ik zal ernaar gaan kijken !:) en dan instaleren :crazy:
---------------------------------------------------------------------------------
Ok heb ik gedaan en hij begint te werken maar dan komen er van die popupjes van dat ding dat dit en dat allemaal verbinding met internet en weetikveel wat allemaal wil maken

zijn er dan nog speciale instellingen voor dat? dat wel gewoon mijn veiligheid blijft ?
en van dat bittorrent waar ik dat en hoe ik dat precies moet instellen ?
Als je me hiermee uit de brand kan helpen ben ik je echt dankbaar !;)

Kokki
6 June 2005, 18:48
Ja, die popups zijn normaal. De bekende programma's die op het internet willen laat je gewoon toe. Je kan een vinkje zetten bij deze vraag niet meer stellen. Dat gaat zo zijn voor oa. outlook, internet explorer, bittorrent. Je gaat ook broadcastmeldingen krijgen. Die kan je ook toelaten.
Voor de instelling van bittorrent in de firewall klik je rechts op het icoontje, en daar kan je advanced rules kiezen. Eerst krijg je een popupscherm, en daar klik je maar ok en dan kan je een regel toevoegen. Op de regel general moet je dus kiezen voor action: "allow this traffic"
Bij ports and protocols kies je dan voor type TCP en voor de poorten die je bittorrentclient gebruikt. Bij local en remote moet je tweemaal hetzelfde zetten.
In dat tekstvakje ga je dan zo iets krijgen :
Rule Summary:
This rule will allow both incoming and outgoing traffic from/to all hosts on TCP remote port(s) 6881-6899 to/from TCP local port(s) 6881-6899. This rule will be applied to all network interface cards.

Succes

Edit: die popups zijn gemakkelijk om spyware op te sporen. Als je een melding krijgt van een onbekend programma dat op het internet wil, dan weet je dat je even moet uitzoeken welk programma dat is. Even googlen en als het spyware is toegang weigeren en beest proberen te vangen :)

Thorty
7 June 2005, 19:58
Thnx het gaat nu goed :D heel erg bedankt!