Volledige versie bekijken : xp start niet op



zariash
5 June 2005, 21:55
was gisteren bij iemand op bezoek pc draaide zonder
antivirus. avg geinstalleerd onmiddelijk werden er virussen ontdekt,
pc werd afgesloten en start nu niet meer op ook niet met opstartdiskette, niet vanaf cd rom want je geraakt gewoon niet in de bios. je kunt eigenlijk
niets er komt een foutmelding van pc is niet correct afgesloten,
selecteer met de pijltjes toesten maar dat reageert niet start na 30sec even door om dan af te sluiten en weer op te starten met dezelfde fout.
:help::help::help:

diedie
5 June 2005, 23:13
Kun je ook niet opstarten via veilig modus?

Blackwidowpage
5 June 2005, 23:31
Heb ook een keer een virus, in de bios gehad. Ik wist niet wat ik moest doen. toen heeft een vriend van mij de pc van het stroom gehaald en alle batterijen die in de pc zit er uit gehaald. na 24 uur, alles er weer in en toen konden we windows er weer opnieuw over installeren, misschien lukt het zo!

zariash
6 June 2005, 21:04
dat gaan we nu proberen zullen morgen verder zien
(y)(y)

Spoorzoeker
6 June 2005, 23:00
Dat je niet vanaf diskette kunt opstarten komt omdat je C schijf NTFS is.
Zodra het mogelijk is dit direct omzetten in FAT32!.

Waarom ?. Overbodige vraag lijkt me. :D

vanic
7 June 2005, 09:06
Dat je niet vanaf diskette kunt opstarten komt omdat je C schijf NTFS is.
Zodra het mogelijk is dit direct omzetten in FAT32!.

Waarom ?. Overbodige vraag lijkt me. :D

je kunt niet opstarten vanaf een diskette omdat je C NTFS is??

en ik maar denken dat je in bios altijd kiest vanaf welke device er moet worden gestart.
bios staat toch op je moederbord.
dus iedereen die zijn schijf in NTFS heeft kan niet meer booten vanaf een diskette...??
dat zal toch wel niet juist zijn hoor. dus laat de schijf maar staan in NTFS.

PeterN
7 June 2005, 13:06
Ik denk ook dat Spoorzoeker zich even vergist. Wat wel kan en wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat dos geen NTFS ondersteunt en dat als je met een dos diskette opstart je de hd niet kan bewerken.
BTW, ik begrijp ook niet waarom iedereen maar steeds opstart diskettes wil maken. Ik heb dat nog nooit nodig gehad. Met de cd van windows kan je toch ook opstarten , formateren, partities maken ed
Enigste keer dat ik niet opstart met winxp en met een opstart cdrom is als ik met true image een image wil terug zetten.

spruit
7 June 2005, 19:46
BTW, ik begrijp ook niet waarom iedereen maar steeds opstart diskettes wil maken. Ik heb dat nog nooit nodig gehad. Met de cd van windows kan je toch ook opstarten , formateren, partities maken ed
Enigste keer dat ik niet opstart met winxp en met een opstart cdrom is als ik met true image een image wil terug zetten.

zou het kunnen dat dit er nog wat ingebakken zit van de os98 versies?
Ik heb toen eigenlijk ook leren formatteren met opstartdiskette (rescuediskette noemde ze dit toen)...en kmoet eerlijk zijn, kheb nog de neiging om direct naar diskettes te grijpen, nu, kzal bij deze dit op mijn harde schijf opslaan...:) ;)

zariash
7 June 2005, 23:43
ik denk da de pc naar knoppen is start niet meer op.
niets maar dan ook niets werkt nog hebben al vanalles geprobeerd .
toch bedankt voor alle reacties.
ik zal deze nog even open laten mochten we nog iets vinden.
grtjs

PeterN
8 June 2005, 08:37
Ik ga je berichtje naar hardware verplaatsen, mss dat je daar verder geraakt;)

Controleer eerst als je monitor nog werkt en goede verbinding maakt.
Daarna best is even de hd's cdroms en dvd's uittrekken. Alle kaarten behalve de grafische kaart ook eens verwijderen en dan eens opstarten. Normaal moet hij komen met de bios dan.

Wil hij niet, verwijder je netspannings kabel, dan de battery van het mobo en houd enkel 10 tallen seconden de on/off knop in. Daarna battery terug plaatsen en netspanning aansluiten.

Als hij nu nog niet met zijn bios komt kunnen we nog verder utikleden, maar probeer zo maar eens eerst.

zariash
9 June 2005, 23:00
op deze mag een slotje, bios gereset en alles opieuw ingesteld is weer terug in orde
grtjs.