Volledige versie bekijken : krijg geen draadloze verbinding



Sille
8 February 2007, 23:15
hallo,

na het aankopen van 2 laptops en een draadloze router geraak ik niet op internet via mijn draadloze router gewoon met de kabel wel zonder problemen maar als ik draadloos wil surfen lukt dit niet. Ik heb een Linksys router gekocht. Ik heb wel al op 1 laptop de CD kunnen instaleren en draadloos surfen maar nu wilt het op de andere niet werken. Nu heb ik de router al gerest zoals ze dan vroegen in de setup dit heeft niets uitgehaald. Integen deel de andere pc zit nu ook zonder connectie.

PeterN
9 February 2007, 00:55
Hardware drivers nakijken in configuratie sherm bij systeem van de draadloze kaartjes. Bij laptops opletten dat ingebouwde wlan kaartjes meestal ergens een knopje of setting hebben om het op te zetten. Dit is gedaan om de batterijen te sparen als je het niet gebruikt.
Software van de draadloze kaartjes gebruiken om verbinding te maken.
Router eerst proberen onbeveiligd. Als alles werkt pas de beveiliging instellen.
De settings in de router nakijken. meestal staat wireless standaard af, dus moet je het enabled zetten. Vul uw SSID in en zet de setting dat het mag getoond worden.
Doe een scan met software van de draadloze kaartjes in de laptop naar beschikbare draadloze netwerken en je ssid moet daar komen. Connecteer met uw netwerk.

Sille
9 February 2007, 18:36
Hardware drivers nakijken in configuratie sherm bij systeem van de draadloze kaartjes. Bij laptops opletten dat ingebouwde wlan kaartjes meestal ergens een knopje of setting hebben om het op te zetten. Dit is gedaan om de batterijen te sparen als je het niet gebruikt.
Software van de draadloze kaartjes gebruiken om verbinding te maken.
Router eerst proberen onbeveiligd. Als alles werkt pas de beveiliging instellen.
De settings in de router nakijken. meestal staat wireless standaard af, dus moet je het enabled zetten. Vul uw SSID in en zet de setting dat het mag getoond worden.
Doe een scan met software van de draadloze kaartjes in de laptop naar beschikbare draadloze netwerken en je ssid moet daar komen. Connecteer met uw netwerk.

Ik had gisteren connectie op de 2 pc's nu vandaag moet ik een setting veranderen aan de eerst laptop en nu wilt hij geen connectie meer maken op beide hoe zou dit nu eigenlijk komen ?? Ik heb dus op de 1ste mijn netwerk een nummer ingevuld tijdens de instalatie dit was 2 en op de andere had ik 11 nu heb ik deze beide aangepast naar 2 en heb geen connectie meer nu wou ik modem herinstaleren nu loopt hij vast op 99 %

PeterN
10 February 2007, 01:26
Wat bedoel je met 'netwerk een nummer gegeven'?
Als het gaat over draadloze kanalen, dan zet je in de router 'channel' op automatisch en ook je kaartjes. Al uw verbindingen in uw eigen netwerk moeten over het zelfde kanaal gaan.
Als het gaat over benamingen van het netwerk. De werkgroep moet op beide pc's dezelfde naam hebben terwijl de computer naam verschillend moet zijn, zie punt 4 hier : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094