Volledige versie bekijken : Belkin modem router vraag



skipper
9 February 2007, 10:20
Heb gisteren mijn Thompson usb modem vervangen door een Belkin G+ MIMO modem-router (F5D9630-4). Momenteel 1 computer bekabeld aangesloten, en volgende week komt er 1 draadloos bij. Werkt prima, maar heb toch enkele vraagjes.
1) Heb Scarlet ADSL Premium, en wanneer ik de modem-router op PPoE instel, dan krijg ik geen verbinding. Op PPoA lukt dit wel. Ik dacht dat Scarlet op PPoE werkte?
2) Mijn downloadsnelheid is hetzelfde gebleven, of zelfs iets hoger dan voordien, maar mijn uploadsnelheid is gezakt. Van ongeveer 39 KB/sec naar ongeveer 29 KB/sec. (Misschien door de ingebouwde firewall?)
Iemand een antwoord? :bow:

PeterN
9 February 2007, 11:03
1) Geen idee.
2) Een router vertraagd uw verbinding nauwelijks. Je zal het niet merken en ook niet zien bij speedtest. De upload snelheid hangt van verschillende dingen af, maar hier moet je de oorzaak niet direct in de router zoeken. Het kan immers zijn dat als je 2 uur later test dat je andere waarden hebt.
Wat wel serieus vertraagd is als je draadloos werkt. Dit is een groot verschil, tot zelfs de helft. Nu G+ MIMO claimed sneller te zijn... maar hoe dit praktisch is? Het testje dat ik eens heb gedaan kan je hier zien : http://www.minatica.be/showpost.php?p=201632&postcount=20. Verschil in praktische snelheid kan je zien voor Firewall/draadloos etc.