Volledige versie bekijken : Internet via D-Link DWl-G122 Wireless USB Adapter



Comte
9 February 2007, 18:00
Hallo,

Sinds een paar weken ben ik verbonden met internet via een D-Link modem/router.
In het pakket van deze modem zat ook een soort USB-stik zie onderstaande link:
http://www.dlink.be/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVo F5galtbNlwaaFp6DQoHDrryiRE+oUMBtjj

Ik heb nog een oudere PC staan, en wil die - met die stick- ook aansluiten op internet.
Maar wat met mijn gewone PC (windows XP) vanzelf ging, lukt bij die oudere PC (win98 SE) helemaal niet:
Ik kan alle drivers correct installeren, ook de USB-stick werkt.
Er is verbinding tussen de PC en de router, maar het lukt me niet om op internet te geraken (terwijl dat op de andere pc nog steeds geen enkel probleem is)
Als ik naar internet wil gaan, krijg ik steeds de internet-wizard te zien waar ik moet kiezen uit A. verbinden via telefoon en modem, B iets gelijkaardigs, C via een LAN netwerk..;

Kan iemand me vertellen wat ik juist verkeerd doe?

Al enorm bedankt!

Kokki
9 February 2007, 20:27
Als je bij de internetopties, verbindingen, kiest voor nooit een verbinding kiezen. Doet ie het dan?
Kan je op die oude pc surfen naar de webinterface van de modem?

Comte
11 February 2007, 11:50
Hallo,

bedankt van je reactie!

Als ik naar Internetopties ga, zie ik de mogelijkheid "nooit verbinden" in het licht grijs staan => ik kan die dus niet aanvinken...

Het lukt me ook niet om naar de webinterface te gaan.
Waar kan die toch aan liggen...?

PeterN
11 February 2007, 16:02
Normaal moet bij de draadloze stick een cd meegeleverd worden met software. Daar win98se niet standaard draadloze netwerken ondersteund zal naast de driver op die cd ook een software staan om verbinding te maken. Installeer die software en meestal krijg je rechtsonder in de taakbalk een icoontje waar je verbinding mee kan maken.

Succes.

Comte
11 February 2007, 22:35
Dag Peter


Bedankt van je reactie.
Bij de stick zat inderdaad een cd-rom en die heb ik zonder problemen kunnen installeren.
Onderaan mijn scherm heb ik dan ook een icoontje (een gekleurde D => van D-link waarschijnlijk) Als ik op dat icoontje klik dan zie ik dat ik een signaal ontvang van mijn router (signaalsterkte schommelt tussen de 50 en de 90%)
Dus dat is allemaal geen probleem, maar als ik Internet opstart, krijg ik steeds een scherm dat hij de server niet kan vinden.
Moet ik nog een speciale optie aanklikken of zo?
Deze PC is hiervoor nog nooit aangesloten geweest op het internet...

PeterN
12 February 2007, 02:23
Dat is al goed. Win98 is al even geleden voor mij maar voer de internet wizard uit als je deze krijgt. Kies voor lan verbinding en als je verder moet kiezen, kies dan voor 'mijn internet maakt connectie via een gateway in mijn huis'.
Normaal moet het dan inorde komen. Zoniet laat iets weten met welke fout internet explorer komt of waar het vast loopt ;)

Comte
19 February 2007, 20:19
Dag Peter,

Als ik kies voor LAN-verbinding, dan vraagt hij naar de proxy-servers (automatisch detecteren of handmatig instellen)
Ik kies daar automatisch detecteren en ga verder (hij vraagt nog om een e-mail-adres aan te maken, maar omdat ik dat al heb, doe ik dat niet) Als ik dan verder ga, is de wizard gedaan, maar kan ik nog steeds niet op het internet.
Ligt het dan aan de proxyserver, en zo ja, hoe kan ik te weten komen welke proxyserver ik gebruik (zo veel ken ik nu ook weer niet van die zaken)

Alvast bedankt!

PeterN
19 February 2007, 23:56
1) Werkt nu internet explorer zonder dat de wizard open gaat? Zo ja...
Open internet explorer en druk op 'stop' bovenaan, anders moet je lang wachten op 'pagina niet gevonden';) In het menu kies 'extra' en dan 'internet opties'. Kies hier tabblad verbindingen en zorg dat het verbindingsvak leeg is. Druk daarna onderaan op de 'Lan-instellingen' knop. Zorg hier dat alles ZONDER vinkje staat, een proxy heb je niet nodig. Sluit internet explorer terug af. Volg nu munt 2 van deze post http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 Voor 98 kan het net iets anders zijn, maar zullen deze instellingen ook daar ergens staan. Dus op automatisch zetten.
Nu eens de pc rebooten en proberen. Als het niet werkt, volg punt 1 van deze post http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 en post het resultaat eens hier .

Succes;)