Volledige versie bekijken : Muziek dvd aanmaken



mschell@7
9 February 2007, 20:38
hoi

IK heb redelijk veel muziek in mp3 en wma format staan, hoe moet ik een speelbare dvd branden ? waarmee ik die dan op alle players kan doen afspelen zoals op mijn hifi installatie of in de auto, of op een draagbare cdplayer.
Ik moet voor een tijdje opgenomen worden in het hospital en ik zie het niet zitten om vele cd met te nemen.

Moet dat een specifieke dvd zij? bedoel : dvd + of dvd -, en moet ik die dan formateren in een partitie of zo?

alvast bedankt voor de moeite
mvg
mschell

Jule
9 February 2007, 22:25
Voor zover ik weet kan een gewone cd-speler geen dvd afspelen. Mijn vader heeft een muziekinstallatie die dvd kan afspelen maar dit staat er dan ook duidelijk op vermeld. Als ie één dvd oplegt met allemaal mp3-tjes, heeft ie voor dagen muziek. U kan misschien aan een vertrouwenspersoon vragen dat ie dagelijks cd's meebrengt en ook terug meeneemt om deze om te wisselen? Verder veel beterschap toegewenst!!

coopman
10 February 2007, 00:59
denk dat muziek dvds enkel in auto's gaan of waar het speciaal vermeld staat

Fck_
11 February 2007, 18:46
zoals hierboven al vermeld, kunnen muziek DVD's alleen worden afgespeeld in de lezers die die optie ondersteunen, en op de dag van vandaag zijn er dat nog niet zoveel (maw, het is nog niet standaard ofzo)..

als je dan toch zo een cd lezer ofzo hebt, dan moet je te weten komen als hij + of - leest, en dat is volgens mij niet zo makkelijk.
Op de lezer staat volgens mij nergens als hij + of -, of bijde is.. dat kan je alleen maar ondervinden door te proberen volgens mij.

En ook nog veel beterschap ;)