Volledige versie bekijken : Sudoku



Pagina's : [1] 2 3 4

compuchrisje
10 February 2007, 02:07
In overleg met Philosophe en in samenwerking met Juül kunnen we binnenkort een reeks Sudoku-raadsels voorleggen. De manier waarop we ze zullen voorstellen hangt ervan af. Mogelijk wordt het raadsel wekelijks in een excel bestandje gestopt, maar voor wie geen MS office heeft kan er eventueel ook een afbeelding worden geplaatst die dan kan uitgeprint worden.
Speciaal voor dit doel, en ook voor de oplossingen van de cryptogrammen van Philosophe, heeft hij een gmail-account aangemaakt.

We hopen op een flinke respons van onze puzzelgeesten voor beide onderwerpen.
Philosophe zal zijn topics onder "controle" houden; eventuele zaken die aangepast, veranderd of verwijderd moeten worden zal hij melden aan het moderatorteam.

Met deze puzzels kunnen géén prijzen gewonnen worden! Dit is enkel bedoeld ter amusement.

CC

robbedoeske_007
10 February 2007, 22:32
Ik ga ze zeker eens proberen oplossen!!
dus maak er maar veel:p

compuchrisje
20 February 2007, 23:29
Phil O'Sophe is zelf nog even aan 't puzzelen, dus neem ik even de vrijheid om al een probeersel te plaatsen. Komt er genoeg respons, maken we er weer een regelmatige uitdaging van maken. We zijn nog in testfase, overleg hoé of wat het aangenaamste is voor de leden.
Nu dus even gewoon als screenshot:

http://img407.imageshack.us/img407/2681/sudomina1wn0.jpg

coopman
20 February 2007, 23:36
ik versta wel het doel niet van dit :damn:

halogeenlampje
20 February 2007, 23:39
in ieder lijntje, verticaal en horizontaal, + in ieder vierkantje mag een getalletje van 1-9 slechts één keer voorkomen

sykke
20 February 2007, 23:40
In Sudoku is het de bedoeling dat alle lege vakjes van de puzzel
worden ingevuld met cijfers tussen de 1 en de 9. Hierbij geldt slechts
één regel: in elke rij, kolom en deelvak moet elk getal precies 1 keer
voorkomen.:)

compuchrisje
21 February 2007, 00:53
Je kan zien dat zo'n rooster is ingedeeld in 9 keer 9 vakjes, waar telkens ook 9 hokjes staan. In die kleine roosters moeten de cijfers van 1 tot en met 9 komen, waarvan er al een paar in 't rood zijn te zien. Elk cijfer mag binnen zo'n deelroostertje maar één keer voorkomen.
Hetzelfde geldt verder ook voor de horizontale en de vertikale rijen en kolommen. Als testje kan je telkens de soms van de rijen en kolommen maken, die moet telkens 45 zijn.
Dus binnen één deelrooster van 9 hokjes, slechts één keer dat cijfer, plus vertikaal idem en horizontaal idem. 't Is best wat puzzelwerk, want dit is meteen niet de makkelijkste om te beginnen.

Buzze
21 February 2007, 18:39
Ik geef het op! Deze is te moeilijk voor mij.

Phil O'Sophe
21 February 2007, 19:02
Wie er belangstelling in heeft mag zich graag melden.
Dan weten we of het de moeite is om verder te doen.
Let op: wie alleen maar iets oplost voor zichzelf (en dus eventueel géén
oplossing instuurt - dat is iets voor "na de proefperiode" -) wordt natuurlijk
ook als belangstellende aanzien.
Als je er maar pret aan beleeft.

compuchrisje
21 February 2007, 20:59
Heb hem zelf proberen oplossen en ben net voor 't einde geflipt hihi. Maar het moét kunnen!

g_man
21 February 2007, 21:23
Ben zelf een fervente Sudoku-oplosser...maar imho is sudoku méér dan rap wat getalletjes in een vakje zetten...het zou kunnen dat je eruit geraakt maar ik betwijfel het sterk, je zal er toch wat meer moeten laten staan en de plaatsen iets strategisch kiezen...op deze manier zal je niet veel volk aantrekken, laat staan overhouden...begin eens met een makkelijke versie zodat de mensen er zin in krijgen...:) ;)

Phil O'Sophe
21 February 2007, 22:18
Ben zelf een fervente Sudoku-oplosser...maar imho is sudoku méér dan rap wat getalletjes in een vakje zetten...het zou kunnen dat je eruit geraakt maar ik betwijfel het sterk, je zal er toch wat meer moeten laten staan en de plaatsen iets strategisch kiezen...op deze manier zal je niet veel volk aantrekken, laat staan overhouden...begin eens met een makkelijke versie zodat de mensen er zin in krijgen...:) ;)


Daarvoor is het nu ook maar een proef hé!
Aanpassen is altijd noodzakelijk.
En wat de oplossingsmethode betreft, tja ... misschien is de gemakkelijkste
manier: in een bepaalde rij én kolom zien welke getallen er niet meer mogen
bijkomen; m.a.w. "door uitsluiting", maar dan is het nog niet gemakkelijk!!!

Jule
21 February 2007, 23:00
Daar deze sudoku niet in één poging op te lossen valt, kunnen degene die dit wensen de excelbijlage hier onderaan downloaden en opslaan. Indien u wenst om de knopjes rechts van het sudokuraster te gebruiken, moet u de beveiliging voor macro's op laag zetten. Daarvoor klikt u in het excel menu op Extra, => Macro, => Beveiliging... om vervolgens laag aan te stippen. Vervolgens opent u deze bijlage opnieuw en klikt u op macro's inschakelen indien u dit gevraagd wordt. Mensen die liever geen macro's inschakelen: indien u een cel aanklikt komt er naast een pijltje naar beneden te staan; als u daarop klikt, kan u het juiste cijfer kiezen.
En nog gemakkelijker is natuurlijk om het numeriek toetsenbord te gebruiken of de cijfers bovenaan het toetsenbord met de shifttoets ingeschakelt. Keuze te over! Succes toegewenst aan iedereen die een poging onderneemt!!

sykke
22 February 2007, 22:10
Heb al de oplossing van het voorbeeld.:D

compuchrisje
22 February 2007, 23:33
Bijhouden sykke, Philosophe heeft enkele technische probleempjes die hij eerst moet opgelost krijgen. Vandaar dat ik alvast al wat had samengeboerd, maar blijkbaar zijn er meerdere oplossingen (volgens G_man), maar alles wat klopt is goed voorlopig. Totdat Phil uit de knoei raakt probeer ik wekelijks eentje samen te knutselen die wél maar één oplossing heeft. 't Gaat om 't plezier van 't puzzelen en een beetje voor de eer ook natuurlijk.

seb
22 February 2007, 23:35
Ik geef het op! Deze is te moeilijk voor mij.
Deze is ook te moeilijk voor mij

sykke
22 February 2007, 23:48
Ja heb het al tegengekomen dat er meerdere oplossingen zijn.
Zal het bijhouden. ;)

lindavancolen
23 February 2007, 00:29
:wall: maak normaal gezien graag sudoku's, maar met dit exemplaar :wall:
da is van den eersten keer voor ver-gevorderden zeker? :D

compuchrisje
23 February 2007, 01:56
Oké dames en meneren... heb me iets verder gegraven en deze is op te lossen, dus zelfs gemiddelde geesten kunnen het aan.

Dit wordt dus de officiële nummer 1:

http://img248.imageshack.us/img248/3905/sudomina2pz9.jpg

Jule
23 February 2007, 15:18
En hier (http://nl.swoopshare.com/file/30045c859b34a90bb65adf182e15c835/Sudoku_Opgave?tags=Sudoku_Opgave&lang=nl) het excelletje! Zie comment #13 omtrent het gebruik ervan! Succes iedereen!

sykke
23 February 2007, 16:30
Nog juist wachten we waar we de oplossing moeten sturen. ;)

Oplossing gevonden.

Buzze
23 February 2007, 18:16
Opplossing gevonden,naar wie moet de oplossing gestuurd worden?

compuchrisje
23 February 2007, 19:46
Vermits Philosophe de initiator is gebombardeerd, stel ik voor om dit naar zijn gmail adres te sturen. Dat kan je vinden in zijn ander puzzeltopic, crypto's. Ik spring gewoon ff bij om hem op dreef te helpen.

Phil O'Sophe
23 February 2007, 19:49
Vermits Philosophe de initiator is gebombardeerd, stel ik voor om dit naar zijn gmail adres te sturen. Dat kan je vinden in zijn ander puzzeltopic, crypto's. Ik spring gewoon ff bij om hem op dreef te helpen.

OK CC'tje !!!

sykke
23 February 2007, 19:52
Dus ook gewoon pm sturen . ;)

Phil O'Sophe
23 February 2007, 20:31
Gewoon ter verduidelijking voor degenen die nog niet met het sudoku-
verschijnsel vertrouwd zijn.
Dit is gewoon een aanvulling bij de uitleg van Compuchrisje, Juül, enz...


http://img137.imageshack.us/img137/2435/vbsudiy0.jpg

Let op: hiervoor niets insturen natuurlijk.
En bovendien: vermits de cijfers 1 tot 9 elk juist éénmaal in elke
rij en elke kolom mogen voorkomen, is die som automatisch 45.
Namelijk: 1+2+3+...+8+9 = 45

sykke
23 February 2007, 20:47
Voor de oplossing heb ik dat excel bestandje gebruikt die Juul geplaatst heeft.
Deze ingevuld en dan terugsturen of gewoon kopieren en plakken en pm zenden via minatica of wordt er een g-mail addres voorzien? ;)

Buzze
23 February 2007, 20:59
PM is onderweg!!!!

Jule
23 February 2007, 21:20
Euh, ik heb om 19.29h het excelletje vernieuwd op eigen initiatief. Dit bestandje gaat zelf gaan kijken of u de sudoku goed heeft ingevuld. Indien er 27 keer een som van 45 wordt bekomen, krijgt u:' Proficiat!! U heeft de sudoku goed ingevuld!!' te zien. Is onze Phil O'Sophe een ietsje gemakkelijker! Maar eigenlijk heb ik zijn goedkeuring daarvoor niet gekregen. :shy:

Phil O'Sophe
23 February 2007, 22:52
Euh, ik heb om 19.29h het excelletje vernieuwd op eigen initiatief. Dit bestandje gaat zelf gaan kijken of u de sudoku goed heeft ingevuld. Indien er 27 keer een som van 45 wordt bekomen, krijgt u:' Proficiat!! U heeft de sudoku goed ingevuld!!' te zien. Is onze Phil O'Sophe een ietsje gemakkelijker! Maar eigenlijk heb ik zijn goedkeuring daarvoor niet gekregen. :shy:

Waarom niet Juül? Elke hulp is méér dan welkom!
Van Excel ken ik zelf te weinig.
Dank voor de hulp.
Phil O'Sophe

Jule
24 February 2007, 17:30
Een testje (http://nl.swoopshare.com/file/e02ab84213c1288134ae9be7b8aab5c2/Sudoku_Opgave?tags=Sudoku_Opgave&lang=nl) met een nieuw excelletje. Er valt geen numeriek toetsenbord meer te gebruiken. (Zie screenshot) Ook hier is de bedoeling dat het excelletje zelf vertelt of u de sudoku juist heeft opgelost. Daar dit een testje is, is het de bedoeling, dat u toch een reactie plaatst wat u ervan vindt. Thanks!! Enne er is ook een pdf-je. (http://nl.swoopshare.com/file/4dc1200590f6a07628e9dab2fc5327ef/Sudoku_Opgave?tags=Sudoku_Opgave&lang=nl) Het is in ieder geval eens iets anders dan het werken met cijfers ...
http://img373.imageshack.us/img373/7129/screenshotje2.jpg

compuchrisje
24 February 2007, 21:29
Juul dat excelletje is prima!!!!
Heb de screenshot ervan opgestuurd, weet enkel niet meer naar wie van de twee.
Met deze dus gemeld da'k die sudoku heb opgelost hihi.

Jule
24 February 2007, 23:17
Niks ontvangen, dus onze Phil O'Sophe zal wel het slachtoffer van dienst zijn. :D :D Ik had ietsje weinig tijd om het goed te testen, dank u wel om dit in mijn plaats te doen. :bow: Trouwens, het excelletje is zo wat verdubbeld in omvang door het toevoegen van deze zelfcontrole ...:p Ik ben dus wel degelijk blij dat ze werkt. Trouwens, ik heb zojuist PM gekregen van Phil O'Sophe, hij heeft beide nieuwe versies goed ontvangen! Hij hoopt om volgende week zelf het heft in handen te nemen. Ik wens hem daarbij van harte succes toe!! :good:

lindavancolen
25 February 2007, 00:20
Oplossingen 1 & 2 verstuurd naar Phil O'Sophe.
Met cijfers vind ik het toch makkelijker, alhoewel...
met of zonder, ze waren zowiezo nie makkelijk :oink:

Jule
26 February 2007, 00:16
Oplossingen 1 & 2 verstuurd naar Phil O'Sophe.
Met cijfers vind ik het toch makkelijker, alhoewel...
met of zonder, ze waren zowiezo nie makkelijk :oink:
Het is de bedoeling van Phil O'Sophe om wekelijks één sudoku te posten. Als u hem binnen de vijf minuten oplost, heeft u er ook niet veel aan gehad ... Daarom heb ik deze met symbolen gemaakt. :evil: Om zodoende Phil O'Sophe de kans te geven uw grijze hersenmassa te 'pijnigen'. :evil: :evil: :good:

Buzze
26 February 2007, 00:21
Wel Juül,je bent er in geslaagd! :good:
Mijn grijze hersenmassa doet enorm pijn. :cry:
Maar wees gerust,ik los die wel op! ;)

lindavancolen
26 February 2007, 00:32
Het is de bedoeling van Phil O'Sophe om wekelijks één sudoku te posten. Als u hem binnen de vijf minuten oplost, heeft u er ook niet veel aan gehad ... Daarom heb ik deze met symbolen gemaakt. :evil: Om zodoende Phil O'Sophe de kans te geven uw grijze hersenmassa te 'pijnigen'. :evil: :evil: :good:

'T is dáár dat die grijze haren van komen:shocked: :eek: :D
oef, mijn ventje zal tevreden zijn.....
....... ligt het toch niet aan hém :lol: :p)

Phil O'Sophe
2 March 2007, 22:47
Eindelijk beste leden:

In #1 van deze rubriek werd aangekondigd dat in samenwerking met
Compuchrisje, Juül en mijzelf een poging zou ondernomen worden om
wekelijks een Sudoku te plaatsen.

Compuchrisje heeft (om mij de gelegenheid te geven mij in deze opdracht
in te werken) al een eerste "sud" geplaatst in #19.

In meerdere posts hiervoor heeft Juül, naast de technische bijstand, ook
een aantal tips gegeven. Wie wil deelnemen gelieve dit alles nog eens door
te nemen aub.

Mijn oprechte dank voor allen die mij bijgestaan hebben en veel succes
en vreugde voor de deelnemers.

GELIEVE DE OPLOSSINGEN TE STUREN NAAR VOLGEND GMAIL-ADRES:
(ten laatste de donderdagavond)
Philosoof@gmail.com

Opgave Sudomina 2:
--------------------


http://img107.imageshack.us/img107/4286/sudomina2ld7.jpg

Alle opbouwende suggesties worden in dank aanvaard.

Jule
2 March 2007, 23:04
En ik maar een Excelletje (http://nl.swoopshare.com/file/d8791b1c2351055bc431ac579d1589ac/Sudoku_Opgave?tags=Sudoku_Opgave&lang=nl) aanmaken ... :lol: :lol: :lol: !

compuchrisje
2 March 2007, 23:28
Mooie samenwerkende vennootschap: wie er dus tegenop ziet om te kriebelen op stukjes papier, gebruikt het excel bestandje van Juul, dat is er speciaal voor aangemaakt door hem, waarvoor natuurlijk onze eeuwige dank :cool:

Phil O'Sophe
3 March 2007, 22:14
En ik maar een Excelletje (http://nl.swoopshare.com/file/d8791b1c2351055bc431ac579d1589ac/Sudoku_Opgave?tags=Sudoku_Opgave&lang=nl) aanmaken ... :lol: :lol: :lol: !

Zal het volgende keer wél gebruiken Juül.
Alle begin verloopt wat stroef hé! "Kinderziekten" (ben 68!) :frown: ;)

speedy
3 March 2007, 23:51
Chrisje, Juul, Phil O'Sophe, prachtig team(y), en Juul bedankt voor het handige Excelltje:good:, mijn vrouwtje heeft de tweede Sudoku opgelost, de eerste krijgt ze voorlopig niet opgelost:wall:.
Thanks
Speedy

Buzze
4 March 2007, 14:49
Opgelost Sudomina 2 : e-mail verstuurd

PeterN
4 March 2007, 16:47
Oplossingen Sudomina 2 verstuurd naar Phil O'Sophe.
Eerste keer dat ik zo eens iets doe ;)

lindavancolen
5 March 2007, 16:23
mailtje is weg :-)

Phil O'Sophe
5 March 2007, 19:37
mailtje is weg :-)

Goed ontvangen Linda en ... correct.
Danke

Phil O'Sophe
9 March 2007, 22:08
Hallo iedereen!
Hier de oplossing van Sudomina (2).
Heb nog hetzelfde rooster gebruikt als voor de opgave.
Als mijn "boekhouding" mij niet in de steek laat waren dit de inzenders:
(in willekeurige volgorde)

Speedy; Linda; Juül; Peter_N; Compuchrisje; Buzze; Sykke.
Alle inzendingen waren correct. Proficiat!
Ook dank aan alle andere geïnteresseerden en natuurlijk mijn leermeesters
Compuchrisje en Juül!!!


http://img411.imageshack.us/img411/1547/oplosssudomina2hk3.jpg

Jule
10 March 2007, 00:14
Euh ... Ik zal ook maar de oplossing geven van die gemakkelijke sudoku met symbolen zeker? Iedereen heeft die ondertussen opgelost ...
http://img238.imageshack.us/img238/843/gemakkelijkesudokuxr1.jpg

compuchrisje
10 March 2007, 00:42
Wel Juul je had me daar voor een hersenbreker gezet hoor, pfff, 'k zag overal al krullekes en kronkels maar nergens de juiste. 't Is idd niet simpel met symbolen.

PeterN
10 March 2007, 03:16
Dat was te moeilijk voor een beginner ;) Het schrok zo af dat ik er zelfs geen poging voor heb gedaan:shy:

Phil O'Sophe
10 March 2007, 21:58
@ Juül:

Mijn alibi (?): Heb geen Grieks-Latijnse gevolgd!! :lol: :lol:

Jule
10 March 2007, 23:53
@ Juül:

Mijn alibi (?): Heb geen Grieks-Latijnse gevolgd!! :lol: :lol:
Tja, ging ook moeilijk gaan op fris brood en lauw bier ... :evil: :lol: :lol: ;)

Voor alle anderen : hier_ziet_u (http://www.minatica.be/showthread.php?t=41979&page=16) de oplossing voor crypto's 26 bij comment 155.
De oplossing voor 2) Fris gedichtje, is volgens Phil O'Sophe: vers.
Ik had als oplossing rijm. Voor mij staat fris voor koel. Rijm (bevroren dauw) is koel.
Voor Phil O'Sophe staat fris voor vers en hij heeft mij een kopie van zijn woordenboek. Waarop ik hem trakteer op een 'fris' brood en een flesje pasgebrouwen pils waarbij ik hem 'smakelijk' toewens ... Vandaar bovenstaande ...

Phil O'Sophe
11 March 2007, 22:18
Tja, ging ook moeilijk gaan op fris brood en lauw bier ... :evil: :lol: :lol: ;)


Zie je wel wat ik al zei: droge Engelse humor!
Zou je geen topic openen met iets van dat soort? Succes verzekerd!!! :good:

Phil O'Sophe
11 March 2007, 22:26
De opgave komt iets later dan voorzien; even geduld !!! :bow:

Phil O'Sophe
13 March 2007, 21:35
Na enkele dagen meer in BEDlehem en ZETELgem doorgebracht te hebben
dan voor de PC, gaan we er eindelijk weer tegenaan ... Oef !!!

Oplossing ten laatste zaterdagmiddag 17/3/07.
Verzendadres: Philosoof@gmail.com

Moest er technisch een of ander verkeerd gaan, zal Juül wel bijspringen.
Daar reken ik op en dank ik hem voor.

Veel amusement en succes voor deelnemers en lezers.

Sudomina 3:
=========

http://img454.imageshack.us/img454/1805/sudomina3pq3.jpg

Jule
13 March 2007, 22:19
Een_vernieuwd_excelletje!! (http://nl.swoopshare.com/file/52e0bcb6d66d97760ea2f55eec7fc979/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Wat is er juist verandert?<O:p</O:p
1) Er is een hyperlink toegevoegd naar de homepagina van dit forum. (Klikken op afbeelding.)<O:p</O:p
2) Er is een knop toegevoegd met ‘Zenden naar … Phil O’Sophe’. Als u op deze knop klikt en de macro’s zijn ingeschakeld (zie comment #13); dan gaat het excelletje zich gaan opslaan en een kopie van zichzelf gaan verzenden als mailbijlage naar Phil O’Sophe. U krijgt wel een beveiligingsmelding omtrent het feit dat u een automatische mail gaat verzenden. Het kan een tijdje duren vooraleer u op ‘Ja’ kan klikken. Deze mail komt dan in uw ‘Postvak Uit’ te staan van uw standaard é-mail cliënt. Pas als u uw mailprogramma opstart wordt het mailtje dus verzonden. Als u enkel werkt met webmail, dan vrees ik dat deze knop niet werkt. Maar dit heb ik niet uitgetest.<O:p</O:p
3) Daar Phil O’Sophe moet weten van wie deze mail komt, is er een plaats voorzien om uw naam die u hier op het forum gebruikt, in te vullen.<O:p</O:p
4) Op het tweede werkblad met de naam ‘Afbeelding’, vindt u dezelfde sudoku terug maar dan zonder kleur. Ideaal om af te drukken als u komt vast te zitten en wil meerdere keuzes op papier schrijven. Op dit blad kan u niks invullen. Alles in het sudokuraster op dit blad wordt overgenomen van het werkblad ‘Sudomina’.<O:p</O:p
Succes!<O:p</O:p

sykke
14 March 2007, 22:53
Mail verzonden. ;)

Buzze
15 March 2007, 20:17
Oplossing verstuurd.
Proficiat Juül voor dat excelletje,gaat wel veel beter zo! (y)

PeterN
15 March 2007, 22:56
Ook nog maar eens een poging gedaan :) Mailtje is weg ;)

Phil O'Sophe
18 March 2007, 21:46
Alle inzenders hadden de juiste oplossing.
Dat waren: Compuchrisje, Sykke, Juül, Buzze, Peter, Jaaanskeh.
Dank en proficiat aan allen.
Sorry moest ik iemand hebben vergeten.

Ten behoeve van de LEZERS-probeerders, die geen inzending deden,
hier de oplossing.

http://img339.imageshack.us/img339/4271/oplossud3eh7.jpg


Opgave Sudomina 4 volgt eerstdaags. Tot dan!!!

Phil O'Sophe
21 March 2007, 22:18
Hallooooo !!!
Eindelijk opgave Sudomina 4:

FOUT GEVONDEN: in het rechtse grijze deelvak dient de "1" één vakje
hoger te staan, dus vóór die 7.
Drukfout dus. Nogmaals excuses voor dit ongemak !!!

Onze afspraak: oplossing verzenden naar mijn gmail; graag vóór zondagavond.
Veel succes en deugd met het denkwerk!!!

NB: dat in de opgave sommige cijfers anders gekleurd zijn heeft geen
enkele betekenis.

http://img254.imageshack.us/img254/9650/sudomina4np9.jpg

Nogmaals: in het rechtse deelvak (grijs) dient de (gele) 1 één vakje
hoger te staan, dus net voor de gele 7.

Kan mij alleen maar troosten met de gedachte: "Wie niets doet kan
niets misdoen."

compuchrisje
21 March 2007, 22:49
Ah een gemakkelijke!

Jule
22 March 2007, 07:30
Wordt_er_hier_iets_van_mij_verwacht??? (http://nl.swoopshare.com/file/f09532366bb6b7bd37d7312ae7b24993/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl) :cool: :lol: :D

Buzze
22 March 2007, 15:16
:lol: Daar wachtte ik op Juül ;)

Jaaanskeh
22 March 2007, 15:28
Deze is wel heel snel opgelost en gemakkelijk ^^

Buzze
22 March 2007, 15:59
Pm onderweg!

compuchrisje
22 March 2007, 22:09
Mooi team zijn jullie geworden Philo en Juul, leuk zo!!! Pm komt als ik da spelleke opgelost heb.

Phil O'Sophe
22 March 2007, 22:17
Herhaling: zie # 63; correctie door Juül !!!

Nederige excuses.

Phil O'Sophe
23 March 2007, 19:31
Hallo beste leden: in # 61 (opgave 4) is in de tekst een aanvulling aangebracht met de uitleg over de drukfout in de opgave.
Je merkt daar op dat er een 1 één vakje hoger moet geplaatst worden.

Had het eerst niet gemerkt.

Sorry voor dit nutteloze ongemak. :shy:

Phil O'Sophe
23 March 2007, 19:42
Mooi team zijn jullie geworden Philo en Juul, leuk zo!!! Pm komt als ik da spelleke opgelost heb.


Heb zopas het subtopic ontdekt: Breinbrekers :good:

Maar let op voor sudomina 4: er stond oorspronkelijk een fout in de opgave,
de aanpassing is er al vermeld. :shy:

Phil O'Sophe
23 March 2007, 19:46
Pm onderweg!

Excuses Buzze: er stond idd een fout in de opgave.
De nodige verbetering staat al hoger vermeld.
Ga je het toch niet opgeven zeker hé?

lindavancolen
23 March 2007, 20:25
Mailtje is weg. :p
Ik dacht al dat er iets nie klopte :oink:
begon al te denken dat mijn hersens oververhit raakten :shocked:
:D :lol:

Buzze
23 March 2007, 20:31
Excuses Buzze: er stond idd een fout in de opgave.
De nodige verbetering staat al hoger vermeld.
Ga je het toch niet opgeven zeker hé?
Niet nodig om je te excuseren hoor,iedereen kan een foutje maken hé!
Zal zeker niet opgeven Phil,opgave is al opgelost!

compuchrisje
23 March 2007, 20:53
Merci Philo.. Peter en ik waren al aan 't denken dat we debiel waren geworden, we zaten allebei met eenzelfde fout. Tweede zit dus..

Edit: Vertrokken!

Jule
23 March 2007, 22:31
Moesten er nog mensen die er nood aan hebben: het aangepast_excelletje. (http://nl.swoopshare.com/file/f09532366bb6b7bd37d7312ae7b24993/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)

PeterN
25 March 2007, 23:39
Op de valreep email gestuurd ;)

Phil O'Sophe
26 March 2007, 19:15
Hier de oplossing van Sudomina 4.
Het is een screenshot van de inzending van één van de deelnemers. ;)

Hebben een oplossing verstuurd: Buzze, Compuchrisje, Sykke, Linda, Peter.
Volgens het "lezersgetal" hebben er waarschijnlijk veel meer gewoon zo op-
gelost of toch geprobeerd.
Dank voor de interesse.

Opgave 5 binnen kort.


http://img159.imageshack.us/img159/7609/oplosssudomina4hv3.jpg

Jule
28 March 2007, 16:17
Er is niks verandert. Enkel wordt deze opgave door mij geplaatst en dit op vraag van Phil O'Sophe. Hier_kan_u_het_excelletje_downloaden. (http://nl.swoopshare.com/file/8385401f9654ca82b238322bbd5afb9a/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)

http://img470.imageshack.us/img470/6690/sudomina5yo2.jpg

Succes aan allen!!;)

Phil O'Sophe
28 March 2007, 21:04
Nogmaals hartelijk dank Juül voor je bereidwillige medewerking! :good:
Ik denk dat de andere leden dat ook zullen appreciëren, en met reden!!!

compuchrisje
28 March 2007, 21:10
Philo.. 'k denk dat je enkele lesjes zou kunnen gebruiken, denk ik, maar deze oplossing is natuurlijk ook wel mooi. Thx Juül voor je bereidwilligheid.

Phil O'Sophe
28 March 2007, 21:24
Philo.. 'k denk dat je enkele lesjes zou kunnen gebruiken, denk ik, maar deze oplossing is natuurlijk ook wel mooi. Thx Juül voor je bereidwilligheid.

Enkele lesjes??? Veel zelfs!
Onze Juül heeft er me al enkele bezorgd; heb die al geprint maar nog niet
ten gronde "bestudeerd"; dat komt wel! Tijd hé!

PeterN
29 March 2007, 00:12
Ingezonden, deze was een makkie :)

lindavancolen
29 March 2007, 23:38
Ingezonden, deze was een makkie :)
idem dito hier :D

sykke
30 March 2007, 18:53
Mailtje verzonden. ;)

Baloeke
31 March 2007, 22:14
Pm vertrokken

Phil O'Sophe
1 April 2007, 21:35
Pm vertrokken

Sorry Baloeke, maar ik heb je oplossing voor sudo 5 niet gevonden;
soms verkeerd geplaatst, of ben ikzelf verloren gelopen?
groetjes,
Phil.

Jule
1 April 2007, 22:28
Sorry Baloeke, maar ik heb je oplossing voor sudo 5 niet gevonden;
soms verkeerd geplaatst, of ben ikzelf verloren gelopen?
groetjes,
Phil.
Verloren gelopen dus ... :D :lol: :lol:
Baloeke is zo vriendelijk geweest om mij de oplossing te PM'en, ik heb ze u doorge'PM't. Trouwens Phil O'Sophe, u was leerkracht, is deze vervoeging juist?
Ik PM
Jij PM't
Hij PM't
Wij PM'en
Jullie PM'en
Wij hebben ge'PM'd :D :D :D

Phil O'Sophe
2 April 2007, 22:02
Verloren gelopen dus ... :D :lol: :lol:
Baloeke is zo vriendelijk geweest om mij de oplossing te PM'en, ik heb ze u doorge'PM't. Trouwens Phil O'Sophe, u was leerkracht, is deze vervoeging juist?
Ik PM
Jij PM't
Hij PM't
Wij PM'en
Jullie PM'en
Wij hebben ge'PM'd :D :D :D

In zo'n taaltje loop ik nog méér verloren !!! :D :lol:
En tóch begrepen en ontvangen ook. :good:

Phil O'Sophe
3 April 2007, 21:10
Met genoegen hier de oplossing van sudomina 5:

Dank aan de deelnemers-inzenders:
Buzze, PeterN, Linda, Sykke, Baloeke.

En natuurlijk ook aan Juül voor zijn technische bijstand.

http://img509.imageshack.us/img509/2858/oplosssudo5gh1.jpg

Binnen kort opgave Sudomina 6.
Tot dan !

Phil O'Sophe
4 April 2007, 19:04
Ga eens proberen of ik de lessen van Juül al ken:

Voor sudomina 6 :

1) een schermafdruk (voor wie bvb. excel niet gebruikt)
2) een link naar het excel-bestand

1) Screenshot:
===========

http://img509.imageshack.us/img509/3405/sudomina6ty1.jpg

2) Link naar excel-bestand:
====================

http://nl.swoopshare.com/file/944244b9e7c7e2182083168b9752bf71/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl


Beste Juül, als ik met deze vuurproef niet geslaagd ben, kom mij dan ter
hulp aub !!! Danke.

Voor de deelnemers: oplossing ten laatste zondag 8 april om 22 u.

lindavancolen
4 April 2007, 21:13
opgeloste versie is seffens op weg :)
ziet er :good: uit Phil O'Sophe

Jule
4 April 2007, 22:17
:good: :good: Prachtig gedaan, Phil O'Sophe!!! :good: :good:
Maar ik zal u nog een lesje excel toesturen. Want iedereen kan nu uw opgave naar eigen goeddunken aanpassen. :devil:
Dit_is_voor_de_mensen_die_een_minder_gecleande_ver sie_van_het_excelletje_willen. (http://nl.swoopshare.com/get/d/0b7a761cfc8311a42f9f3ae844151915/9938b7e7e72660d94e370d8593516f66/1175717378/9fbe11b1d101cdb7f4673e930c22698f/Sudomina_Opgave.xls?queue&sid=e7c69e2832e474703eacc9166f72714b) Succes iedereen!! :good:

compuchrisje
4 April 2007, 22:38
Juül... ik heb nog iets voor je waar je àl je tandjes op kan stukbijten! Ook voor dit breinbrekend forumonderdeel!
PM of MSN maar

Phil O'Sophe
10 April 2007, 21:38
Oplossing wat later wegens de onderhoudswerken.

Misschien waren er daardoor slechts twee inzenders: Linda en Peter.
Bedankt hoor!

Voor deelnemers en belangstellenden: hier de oplossing

http://img294.imageshack.us/img294/5616/oplosssudomina6kl3.jpg

Opgave 7 later op de week.

compuchrisje
13 April 2007, 08:35
Geeft niet Philo, om je te troosten krijg je een weekje vakantie, om je bezig te houden met een sudokraker. Concentratie en tijd zijn hier voornaamste voorwaarden. Zowel de cijfers àls de letters mogen maar één keer per kolom en per rij voorkomen, zelfde principe dus. En om eerlijk te zijn: het heeft gekraakt bij mij hoor!!!!

Je klikt best op de gele balk boven de afbeelding om de volledige grootte te bekomen, nu mis je enkele scheidingslijnen.

http://img411.imageshack.us/img411/5006/supersudouq9.jpg

Met dank aan Juül die alwéér eens gezorgd heeft voor een knap excelletje, hier te downloaden. Maar ik was wat te gehaast geweest om de cijfers en letters in te zetten en had afgesloten zonder op te slaan. Vergis je dus niet bij het invoeren van de waarden! Sla nadien op zodat je in een andere kleur verder kan invullen, zonder opnieuw te moeten beginnen, like me.

Edit: dank zij onze trouwe Juül is volgende downloadlink weer iets makkelijker voor jullie:
pik het hier (http://nl.swoopshare.com/file/d4ea83cf174b5fd959dbc780a992d96e/Supersudomina_Opgave?tags=Supersudomina_Opgave&lang=nl)

Phil O'Sophe
13 April 2007, 18:12
Welbedankt CC'tje !!!
Wou juist mijn avond nog "opofferen" om sudomina 7 te plaatsen, maar nu ga
ik toch eens flink wandelen met zo'n weertje! 't Zal deugd doen.
Kan mij daarna kraken met die supersudoku. :D

Btw: zijn we bezig met een "vervangingspool" op te starten ? :lol:

Aan iedereen een zonnig weekend gewenst !!!

compuchrisje
13 April 2007, 19:48
't Is je gegund Philo, geniet er maar es van, want een volgende kan nog ff aanlopen eer die weer klaar is (en ik die nog opgelost krijg ook).

Baloeke
13 April 2007, 20:29
Ziet er niet makkelijk uit, ga toch proberen om deze op te lossen

PeterN
18 April 2007, 08:10
Deze keer dan maar ingestuurd bij CCtje ;)

compuchrisje
18 April 2007, 17:42
Er is tijd hoor, vanwege de "superactie" ook een "supertijd". Philosoofke is ff druk met vervangingswerken, maar pikt de draad wel terug op als hij terug kans ziet. 'k Meld einde deze maand de inzendingen wel...

Phil O'Sophe
19 April 2007, 22:06
PM verstuurd aan CC'tje.

Baloeke
20 April 2007, 20:15
Ziet er niet makkelijk uit, ga toch proberen om deze op te lossen
Ik wil wel maar krijg het niet voor elkaar. Echt moeilijk deze,...:wall:

compuchrisje
20 April 2007, 20:54
't Is op te lossen hoor, heb het zelf eerst gedaan, anders wist ik het niet.

sykke
21 April 2007, 11:43
PM verstuurd.Deze was niet gemakelijk ben er ettelijke uurtjes mee zoet geweest. (y)

Buzze
23 April 2007, 20:07
Pm verstuurd,
amaai bijna een hartaanval gehad!

compuchrisje
23 April 2007, 21:35
Ik hoop dat Philosophe me er binnen een dikke week aan herinnert om de oplossing hier te plaatsen. Aantal inzending tot hiertoe: 4. Niet gemakkelijk, inderdaad, maar 't waarom makkelijk als 't ook moeilijk kan?

Phil O'Sophe
23 April 2007, 21:50
Ik hoop dat Philosophe me er binnen een dikke week aan herinnert om de oplossing hier te plaatsen. Aantal inzending tot hiertoe: 4. Niet gemakkelijk, inderdaad, maar 't waarom makkelijk als 't ook moeilijk kan?


Die laatste zin dat is nu eens echt de taal van het leger !!! ;) :lol:
En van een zeer gestrenge administrator die overal de puntjes op de i zet,
ook bij de Limericks. :good:

compuchrisje
29 April 2007, 00:16
Nog net voordat het zondag is, omdat het morgen dus zondag is... eu... het resultaat van de supersudo nummer 1.

http://img223.imageshack.us/img223/5069/supersudo1yg9.jpg

Het is bij 4 inzendingen gebleven: slimmeriken waren PeterN, Buzze en Sykke, Philo was even abuus met een lettercijferverwisseling, maar 't is weer wat anders dan enkel plaatsen nietwaar?

Phil O'Sophe
30 April 2007, 22:05
Aandacht: zeer binnenkort "SUDOMINA 7".
Tot dan !!!
Ph.

Phil O'Sophe
3 May 2007, 18:47
Hallo iedereen!
Terug aflossing van de wacht, na de Supersudoku 1 van CC'tje.
Dus hier de opgave van Sudomina 7.

1) Een screenshot van de opgave:
==========================

http://img19.imageshack.us/img19/9378/opgsudomina7scrgc5.jpg

2) Link naar het excel-bestand:
=======================


http://nl.swoopshare.com/file/6c0db6fcf30eb4927b6277081a5677e4/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl

ereen veel succes en graag oplossing inzenden ten laatste maandag
7 mei tot 21 u.

Jule
3 May 2007, 19:37
Dit_is_de_link_die_Phil_O'Sophe_kopzorgen_baart. (http://nl.swoopshare.com/file/a07c19cb205f3ad8bc08c5bafc34dee1/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Succes iedereen!!

Phil O'Sophe
3 May 2007, 21:46
Na Herhaalde Transferweigeringen Door Swoopshare Is Het Toch
Gelukt Van De Link Te Plaatsen.
Maar Jule Had Die Ondertussen Ook Al Geplaatst !
Op Hem Kan Ik Bij Moeilijkheden Altijd Rekenen. Dankjewel Jule !!!

Baloeke
4 May 2007, 12:05
Deze ziet er normaler uit dan de super moeilijke opgave van CCtje

compuchrisje
4 May 2007, 15:00
Ocharme Baloeke, 'k heb je wat aangedaan he, maar hij was wél oplosbaar! 'k Had hem trouwens eerst zelf opgelost voor ik de opgave plaatste. Wees gerust, de volgende zal nog even aanlopen, dus oefen alvast met deze van Philo..

Buzze
4 May 2007, 16:29
Mail onderweg (intussen al aangekomen,denk ik),wel véééééééééél gemakkelijker dan de SUPERsudomina!
Maar wel even plezant hoor! ;)

sykke
4 May 2007, 18:36
Pm verstuurd naar Phil O'Sophe; ;)

Baloeke
4 May 2007, 22:02
Ocharme Baloeke, 'k heb je wat aangedaan he, maar hij was wél oplosbaar! 'k Had hem trouwens eerst zelf opgelost voor ik de opgave plaatste. Wees gerust, de volgende zal nog even aanlopen, dus oefen alvast met deze van Philo..
Het is niet erg, het is altijd proberen om dingen op te lossen. Soms lukt het van zelf, andere keren zit je vast. Zal dus even oefenen met die van Philo...

Phil O'Sophe
4 May 2007, 22:05
Deze ziet er normaler uit dan de super moeilijke opgave van CCtje

Wacht maar Baloeke!
Als ik weer eens moet 'vervangen' staat CC'tje er weer met een Supersudoku!
En als je wil: Sudomina 8 zal een 'klasse' moeilijker zijn! :lol:

Phil O'Sophe
6 May 2007, 22:52
!!! Morgen: oplossing van de Sudomina !

Phil O'Sophe
7 May 2007, 11:51
Ziehier de oplossing:

http://img172.imageshack.us/img172/4881/oplosssudo7kk3.jpg

Bedankt Buzze en Sykke voor jullie inzending; ook dank aan de lezers en/of
"probeerders".
Bovenstaande afbeelding is een schermafdruk van één van de inzenders.

Opgave Sudomina 8 eerstdaags. Tot dan!

Phil O'Sophe
12 May 2007, 13:30
In samenwerking met zijne "Excellentie" Jule, hier opgave 8:

1) Voor wie met excel werkt:
=====================

http://nl.swoopshare.com/file/1bb9624a79f8b0ef8b762de699755ff3/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl

2) Schermafdruk van de opgave:
========================

http://img95.imageshack.us/img95/7841/opgsud8he6.jpg

De opgave is een uit de reeks van de moeilijke!
Geduld en succes iedereen.

Graag inzenden ten laatste vrijdag 18 mei ek. tot 21.00u.
Dank voor de moeite en de interesse.

sykke
12 May 2007, 14:59
pm verstuurd. ;)

Buzze
18 May 2007, 00:52
PM verstuurd :clap:

boneless
18 May 2007, 15:00
ik ook!

Phil O'Sophe
18 May 2007, 21:55
Dit was de eerste uit de reeks 'iets moeilijker'.

De drie effectieve deelnemers, Sykke, Buzze en Boneless kennen natuurlijk
de oplossing al. Dank voor jullie moeite en interesse !
Voor de niet-inzenders hier een screenshot van de oplossing:

http://img519.imageshack.us/img519/7674/oplossudo8cb9.jpg

Volgende week opgave Sudomina 9.

compuchrisje
18 May 2007, 23:02
Oeps had hem opgelost en opgeslagen, maar nog niet kunnen doorsturen, was niet thuis. Volgende keer dus maar Philo...

sykke
18 May 2007, 23:10
cc hopelijk geen alzh...

Phil O'Sophe
26 May 2007, 21:17
Tijdje geleden, maar hier terug dus: opgave Sudomina 9.

1) Screenshot van de opgave:
======================

http://img516.imageshack.us/img516/4734/sudomina9ss9.jpg

2) De link voor het excelletje zal Jule posten:
=================================

Danke Jule !!!

Veel puzzelplezier en inzendingen graag tegen vrijdag 1 juni tot 21.00 u.

Jule
26 May 2007, 21:24
Het_excelletje!! (http://nl.swoopshare.com/file/99bbafd4df3a176f63b7129ec8c1de65/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl) Succes iedereen!

Phil O'Sophe
26 May 2007, 21:27
Wat een service Jule !!! Dank in naam van heel het forum ! :bow: :good:

Jule
27 May 2007, 16:15
Wat een service Jule !!! Dank in naam van heel het forum ! :bow: :good:
Ik deed enkel wat u me vroeg.
Dank in naam van heel het forum?? De anderhalve persoon die van mijn excelletje gebruik maakt bedoelt u? Hoewel, CC-tje met Alzheimer, telt zij nog voor een halvetje?? :D :lol: :D

Phil O'Sophe
27 May 2007, 21:31
Ik deed enkel wat u me vroeg.
Dank in naam van heel het forum?? De anderhalve persoon die van mijn excelletje gebruik maakt bedoelt u? Hoewel, CC-tje met Alzheimer, telt zij nog voor een halvetje?? :D :lol: :D

Hopelijk maker er véél meer gebruik van Jule ! Bvb door een oplossing in te
sturen, want dat aantal ligt toch aan de lage kant.
En aub niet zo bescheiden hé crack! ;)

compuchrisje
27 May 2007, 22:23
Ik tel dubbel, dus je werk is nooit voor nobody. En zolang iedereen doet wat hij kan, draait het hier perfect, of niet soms?

Jule
27 May 2007, 23:44
U telt dubbel? Weeral aan de fles gezeten? :evil: :D :lol: :p

sykke
28 May 2007, 00:42
pm reeds verzonden ;)

Baloeke
30 May 2007, 23:06
Heb nog eens een poging gewaagd. PM is verstuurd naar Phil O'Sophe

Phil O'Sophe
2 June 2007, 23:01
Hier de oplossing van nr 9:


http://img461.imageshack.us/img461/6080/oplosssud9ra2.jpg

Dank aan de inzenders: Sykke, Buzze, Baloeke, CompuChrisje !!! :good:

LET OP
=====

VOLGENDE SUDO ZAL WAARSCHIJNLIJK EEN "SUPERSUDO" ZIJN, OPGEMAAKT
DOOR COMPUCHRISJE !!! Hoe jullie vast ! :D

sykke
2 June 2007, 23:20
Heb al de nodige dingen liggen in geval van een breincrash :lol:

Buzze
3 June 2007, 03:09
VOLGENDE SUDO ZAL WAARSCHIJNLIJK EEN "SUPERSUDO" ZIJN, OPGEMAAKT
DOOR COMPUCHRISJE !!! Hoe jullie vast ! :D
Laat maar komen,ik ben er niet bang van! :lol:

Baloeke
3 June 2007, 10:54
Het zal dus weer een moeilijke zijn.

Phil O'Sophe
3 June 2007, 21:12
Heb al de nodige dingen liggen in geval van een breincrash :lol:

Daarvoor bestaan goede computerprogramma's Sykke ! :lol:

Phil O'Sophe
3 June 2007, 21:14
Laat maar komen,ik ben er niet bang van! :lol:

Zo hoort dat Buzze; wie bang is krijgt ook slaag ! :lol:

Phil O'Sophe
3 June 2007, 21:16
Het zal dus weer een moeilijke zijn.

Reageer dan je 'verontwaardiging' maar af op CCtje hé Baloeke ! :lol:

compuchrisje
3 June 2007, 22:02
'k Hoop dat iedereen nu voldoende gepantserd en/of gewapend is. In elk geval is de supersudo 2 oplosbaar!

http://www.filefactory.com/file/803b30/ voor het excelbestandje.

Afbeelding zal nog even moeten wachten, blijkbaar heeft mijn Firefox nog een 40-tal plugins nodig...

Gelukt!

http://img337.imageshack.us/img337/1925/opgavesupersudomina2bb8.jpg

sykke
4 June 2007, 04:36
Er zit ergens een fout in deze opgave met de F en de 3.
probleem komt al na vier ingevulde tekens in grijs kot 3e van boven 2e van links.

compuchrisje
4 June 2007, 08:19
Sudo is opgelost geweest in excel... nadien, alle ingevulde zaken verwijderd en de afbeelding gepost. Zou dus wel moeten kloppen, Sykke.

sykke
4 June 2007, 08:46
zal nogmaals checken

Baloeke
4 June 2007, 18:59
Reageer dan je 'verontwaardiging' maar af op CCtje hé Baloeke ! :lol:
Zal een poging wagen om deze op te lossen, alhoewel cijfers en letters is niet makkelijk. Eigenlijk begin ik het juist te snappen met getallen, nu met die letters erbij :wall: even mijn grijze hersencellen laten knarsen.

Phil O'Sophe
4 June 2007, 19:28
Zal een poging wagen om deze op te lossen, alhoewel cijfers en letters is niet makkelijk. Eigenlijk begin ik het juist te snappen met getallen, nu met die letters erbij :wall: even mijn grijze hersencellen laten knarsen.


Troost je Baloeke, 't is voor mij ook moeilijk; je bent dus zeker niet alleen !

compuchrisje
5 June 2007, 00:05
Oké Sykke, 't is best mogelijk dat er ergens een letter of cijfer is verkeerd gesukkeld. 'k Heb hier een paar uur bezig geweest om het onding opnieuw op te lossen maar kom in een ander vak in de knoei met een A waar al ééntje in die rij staat.
Mss als probleem stellen: Soek te vaut?

Edit: geef me nog een dagje, met wat overuurkes krijg ik mss een nieuwe voor mekaar.

Buzze
5 June 2007, 19:02
Er zit ergens een fout in deze opgave met de F en de 3.
probleem komt al na vier ingevulde tekens in grijs kot 3e van boven 2e van links.
Troost je Sykke,ik kom dezelfde fout tegen!
Daarom nog een poosje wachten tot CCtje het opgelost heeft! ;)

Phil O'Sophe
5 June 2007, 21:46
Oké Sykke, 't is best mogelijk dat er ergens een letter of cijfer is verkeerd gesukkeld. 'k Heb hier een paar uur bezig geweest om het onding opnieuw op te lossen maar kom in een ander vak in de knoei met een A waar al ééntje in die rij staat.
Mss als probleem stellen: Soek te vaut?

Edit: geef me nog een dagje, met wat overuurkes krijg ik mss een nieuwe voor mekaar.

Wie niets doet kan niets misdoen !!! ;)

compuchrisje
5 June 2007, 21:56
Krijg de fout maar niet gevonden, heb onze Jule het excelletje gestuurd met de opgave én de oplossing die ik had gevonden, maar... die was niet juist!! Had een A in een rij waar er al ééntje stond. Dus heb flink wat puzzelwerk verricht en een nieuwe gemaakt.

http://img137.imageshack.us/img137/8127/supersudo25juni07oj9.jpg

Het excelletje (http://www.filefactory.com/file/9113f6/)

Veel puzzelplezier. Probeer in te zenden voor het einde van deze maand, nog tijd zat dus!

sykke
5 June 2007, 23:34
http://img529.imageshack.us/img529/2882/naamloosus2.jpg

Dit kreeg ik,namelijk 2 maal F in kolom G op 6 en 13

compuchrisje
6 June 2007, 00:01
'k Geloof je wel hoor, ik kreeg in cel E12 een 2e A. De nieuwe staat er nu, deze zullen we voor een keertje later houden, na herstel. Jule offert zich er weer voor op, de sukkel.

sykke
6 June 2007, 01:49
Opgelost pm verzonden. ;)

Jule
6 June 2007, 08:37
'k Geloof je wel hoor, ik kreeg in cel E12 een 2e A. De nieuwe staat er nu, deze zullen we voor een keertje later houden, na herstel. Jule offert zich er weer voor op, de sukkel.
"De sukkel"??? :D :lol: :D Mag ik hier mijn bankrekeningnummer posten?? Zodat iedereen die medelijden heeft met mij, dit financieel kan uitdrukken?? :evil: :D :lol:

Baloeke
6 June 2007, 09:55
Kijk eens in je mailbox mama. Heb denkelijk een oplossing gevonden.

compuchrisje
6 June 2007, 19:09
"De sukkel"??? :D :lol: :D Mag ik hier mijn bankrekeningnummer posten?? Zodat iedereen die medelijden heeft met mij, dit financieel kan uitdrukken?? :evil: :D :lol:

We kunnen de bankrekeningen laten verbroederen Jule, met twee nullen staan we sterker!!
Bedankt Baloeke, 'k moet het nog bekijken, tussen la soupe en la patate (frietjeeesss!!!)
Sykke's inzending ook gearriveerd, ook nog te bekijken.

compuchrisje
7 June 2007, 21:01
De twee snelheidsmaniakken had beter ietsje langer over de oplossing gedaan, wat ook de bedoeling is van de supersudo..

Bij Buzze zit de fout in de tweede rij, tweede kolom, derde lijn
http://img129.imageshack.us/img129/2139/screenfoutbuzzebw3.jpg

Bij Sykke staat er een dubbeltje in de 3e rij, 3e kolom, lijn 1

http://img403.imageshack.us/img403/7232/screenfoutsykkezn3.jpg

Herkansing altijd mogelijk natuurlijk, tijd zat!!

Buzze
8 June 2007, 14:35
Oplossing opgelost, D moest O zijn! :wall:
in het klad lijkt dit heel goed op elkaar!
Wij de snelheidsduivels zijn verslaafd aan Sudoku's,
daarom gaat het hier snel! ;)

sykke
8 June 2007, 15:14
PM terug verzonden.Een eigen domme fout,zal waarschijnlijk aan het uur gelegen hebben en misschien aan het kijken naar al die cijfers en letters die op den duur op elkaar lijken. :lol:
Die B moest een 6 zijn.

compuchrisje
8 June 2007, 18:28
Al speel je 't nog zo snel, de juistheid achterhaalt het wel hahaha.... Deze keer allebei juist. Dank zij het tooltje dat Jule me tussen 't botten door heeft klaargestoomd, hoef ik nu niet zelf alle hokjes na te checken.

sykke
8 June 2007, 18:35
Daarom zeggen ze dikwijls "haast en spoed is zelden goed".

Een goeie vond ik vroeger van onze leraar mechanica zijn moto was "haast je langzaam"

Jule
16 June 2007, 00:34
Moesten er mensen zijn met OpenOffice die ook eens de supersudoku willen oplossen; download_hier_een_ods-bestand. (http://nl.swoopshare.com/file/523eaf65289f7d2d4dfa87088ebe9e83/Supersudomina_Opgave?tags=Supersudomina_Opgave&lang=nl) Natuurlijk heb je ook de macro's uit de bijlage (zie onderaan) nodig om het geheel te doen werken. Plaats deze macrobibliotheek onder 'mijn macrobibliotheken' en alles zou moeten werken. Klik op de verzendknop na het oplossen van de sudoku en het invullen van uw forumnaam. Het ods-bestand wordt dan automatisch opgeslagen als een xls-bestand (onder C: ) en wordt tevens automatisch verzonden. Chrisje kan dan zonder problemen uw oplossing op juistheid controleren!
Eerlijk gezegd, ik brokkel nogal in calc en Oobasic. De opmaak is niet 100% en de macro's werken maar zijn ook gebrekkig. Mensen die willen helpen om het beter te doen, gelieve mij te PM'en.
En dan nog een echte uitdaging:
http://img355.imageshack.us/img355/1755/realsudominapw8.jpg

Hier_het_excelletje! (http://nl.swoopshare.com/file/074b2dfb90688fc5ccc109ec53eec0d6/Real_Sudomina_Opgave?tags=Real_Sudomina_Opgave&lang=nl) Hier_het_bestandje_voor_de_leden_met_Open_Office. (http://nl.swoopshare.com/file/565bb5330e31e0726c143f7937219250/Real_Sudomina_Opgave?tags=Real_Sudomina_Opgave&lang=nl) Succes iedereen!!!
Enne Phil O'Sophe, de oplossingen van deze sudomina komen uw kant uit!

compuchrisje
16 June 2007, 01:50
Jeaaahhhh ons eigen sudo-rastertje. Thx Jule, weer een verrassing.

Baloeke
16 June 2007, 11:24
@ Compuchrisje kijk eens tussen jouw mails. Heb denkelijk een oplossing gevonden voor de Supersudomina2 van 3juni 07.

@ Jule ik zal deze speciale ook sudomina eens op te lossen.

compuchrisje
16 June 2007, 17:17
thx Baloeke; Jule had ook zijn inbreng al gedaan met de juiste opgave. Nu kan ik die voor een volgende supersudo gebruiken, oef!! Oplossing van de real is verstuurd naar Philo. Vreemd genoeg opende die in excel 2007?

Jule
16 June 2007, 17:54
Tja, ik kan het ook niet helpen dat mijn Excel 2003 toekomstgericht is!! :D :p :lol: :lol:

Baloeke
17 June 2007, 12:58
thx Baloeke; Jule had ook zijn inbreng al gedaan met de juiste opgave. Nu kan ik die voor een volgende supersudo gebruiken, oef!! Oplossing van de real is verstuurd naar Philo. Vreemd genoeg opende die in excel 2007?
Zal er in het vervolg op letten dat ik die save in excel 2003 ;)

Jule
20 June 2007, 11:15
Nog een klein woordje uitleg omtrent die laatste opgave: het koppelteken heeft ook een waarde. Mocht dit niet voor iedereen duidelijk zijn. Dit is dus een mogelijks een juiste oplossing:
http://img512.imageshack.us/img512/3651/sudominavv5.jpg

Met dank aan Phil O'Sophe voor deze opmerking!

compuchrisje
20 June 2007, 18:01
't Was een plezante Jule, in elk geval, 'k begin jouw kronkels al een beetje te kunnen volgen blijkbaar.
Voor de supersudo is er nog tot einde van de maand tijd, ik hoop voor de vakantiemaanden enkele nieuwe in de steigers te krijgen. Mogelijk gaan Philosophe en Buzze een combine beginnen met afwisselend crypto, sudo, droedels. Dit omdat Jule het in de zomermaanden vooral apedruk heeft en Philosophe niet telkens kan bijstaan.

Phil O'Sophe
20 June 2007, 18:34
Daar valt over te klappen hé Buzze !
Dat jij en CC'tje maar contact opnemen met mij.
Liefst via PM of e-mail. Heb net wat in voorraad !
En wat afwisseling zoals CC'tje voorstelt zal misschien meer aantrekkelijk
zijn voor de deelnemers.

Jule
20 June 2007, 22:12
'k begin jouw kronkels al een beetje te kunnen volgen blijkbaar.
U wist reeds via mail van mij dat het koppelteken een waarde had? Blijkbaar bent u nog niet helemaal in de ban van Alz ...? :evil: :lol: :lol:

Dit omdat Jule het in de zomermaanden vooral apedruk heeft
Ik wist niet eens dat apen het druk hadden?? :wtf: :wall: Als ik het dan toch apedruk moet hebben, dan toch liever @ bonobostyle dan the oerang-oetang-way. :lol: :oink: :lol:

Wat het posten van allerlei sudo's betreft: als ik het in excelformaat toegezonden krijg, heb ik een minimum aan werk! Het excelletje en het calcje zijn dan in een mum van tijd geklaard. Het uploaden en de link plaatsen duurt dan nog bijna het langst. Daarvan ga ik niet klagen! :p Dus maakt u voor mijn part dagelijks een opgave! :cool:

compuchrisje
20 June 2007, 22:21
Alois is een trouw bezoeker hier inderdaad en kan met elk van ons wel overweg. Enkel het slachtoffer wisselt nogal eens. Zomervakantie betekent niet alleen veel werk voor sommigen maar vooral veel uithuizig zijn, vakantie, uitstapjes, kids in huis en geen pc's genoeg voor allen. 't Is aan jullie om uit te pluizen in hoeverre er een regelmaat in de uitdagingen komt, de respons van de leden is dan antwoord genoeg.
Jule, Philo, Buzze pm er maar op los!!

Phil O'Sophe
20 June 2007, 22:25
OK Jule !!!
De gewone sudomina's zullen blijven, maar er zullen wat "Breinbrekers"
bijkomen.
We blijven op jou rekenen, zeker voor de Excelletjes !
Dankjewel ! :good:

Phil O'Sophe
20 June 2007, 22:58
Hier de oplossing van de real-sudo van Jule.
Als ik het goed voor heb is maar één inzending binnengekomen, namelijk van
Compuchrisje.
Dank aan de opsteller, de inzendster en de lezers.
Volgende week, na het afsluiten van de Supersudo van CC'tje, volgt er
weer een "gewone" Sudomina.


http://img259.imageshack.us/img259/5827/realsudolx5.jpg

Tot dan !!!

Phil O'Sophe
22 June 2007, 17:25
Eens samenvatten:

1) In een gewone Sudoku (op het Forum dus: de Sudomina):
=============================================

In elk vakje invullen: een cijfer van 1 to 9 (dus 9 mogelijkheden)


2) In de real-Sudo van Jule:
=====================

In elk vakje: één van de 8 letters die in het opgaverooster staan, plus het symbool " - "; dus weer 9 mogelijkheden


3) In de Supersudo van CC'tje:
=======================

In elk vakje: ofwel een cijfer van 0 tot 9, ofwel één van de letters
A, B, C, D, E, F.
Dat zijn dus 16 (!!!) mogelijkheden. Dit omdat elk "deelvierkant" zelf 16
vierkantjes telt.

Colaerske
26 June 2007, 18:26
Damn.. normaal kan ik dit goed, maar bij de eerste test sudoku zit kan ik niet 1 zet doen!:D

compuchrisje
30 June 2007, 21:48
Oplossing van de supersudo nummer 2. Juiste inzenders: Buzze, Sykke en onze eigen Philo!

http://img156.imageshack.us/img156/6404/oplossingsupersudo25junye0.jpg

Volgende komt in begin van volgende week. Ondertussen doet Philo de aflossingskoers met de andere breinbrekers, waarvoor je één week de tijd krijgt. Voor de supersudo's heb je altijd een hele maand. Sla het op, print het uit, en speel ermee tot je het vindt. Tijd genoeg!

Phil O'Sophe
30 June 2007, 22:07
OK Chrisje,
de "modaliteiten" waren zojuist gepost in "Breinbrekers".

Dus aan ieder nog eens: puzzel er op los !!!

Baloeke
1 July 2007, 11:32
@ Compuchrisje kijk eens tussen jouw mails. Heb denkelijk een oplossing gevonden voor de Supersudomina2 van 3juni 07.

@ Jule ik zal deze speciale ook sudomina eens op te lossen.


Oplossing van de supersudo nummer 2. Juiste inzenders: Buzze, Sykke en onze eigen Philo!

http://img156.imageshack.us/img156/6404/oplossingsupersudo25junye0.jpg

Volgende komt in begin van volgende week. Ondertussen doet Philo de aflossingskoers met de andere breinbrekers, waarvoor je één week de tijd krijgt. Voor de supersudo's heb je altijd een hele maand. Sla het op, print het uit, en speel ermee tot je het vindt. Tijd genoeg!


:shy: Was de mijne niet juist? Heb er toch even aan bezig geweest om deze in te vullen :lol:

Phil O'Sophe
2 July 2007, 18:42
In Het Subtopic breinbrekers is Vacantiepuzzel 1 Geplaatst.

compuchrisje
2 July 2007, 23:50
Sorry Baloeke dat je niet mee werd opgenoemd, vreemd genoeg komen jouw inzendingen in mijn spambox terecht, heb dat al een paar keer rechtgezet, na vorige zaken die je opstuurde. Dus toen je zei dat jij ook had ingezonden, ben ik dààr nog es gaan piepen en idd. dààr zat ie! Dus bij deze:
Inzending Baloeke OK!!!


http://img260.imageshack.us/img260/5495/supersudo32juli07cy0.jpg

Hierbij meteen de verbeterde versie van vorige keer, als eerste uitdaging voor de vakantie.

De link voor het excelletje (http://nl.swoopshare.com/file/96e4f6d9a559f59c9c246a9d0a59d258/Supersudomina3-2juli07?tags=Supersudomina3-2juli07&lang=nl) (office 2003), compatibel 2000

Ter compensatie zal één van de komende weken een nummer 4 worden gepost, wie tussendoor op vakantie vertrekt, geen nood, tijd tot einde augustus!
Wordt er ondertussen ingezonden, zal ik het hier ook melden, zodat jullie ook bevestigd zien of de inzending juist was.

Een héél prettig verlof, zowel voor thuisblijvers als voor uitvliegers!

Jule
3 July 2007, 23:09
Voor degene met OpenOffice: hier_het_Oocalcje. (http://nl.swoopshare.com/file/a4052dd02bd6d5b5c995ec6be42db859/Supersudomina_Opgave?tags=Supersudomina_Opgave&lang=nl) Vergeet niet dat u eerst de macrobibliotheek uit comment #165 dient te openen, vooraleer de macro's zullen werken. Succes iedereen! :good:

sykke
17 July 2007, 10:56
PM verstuurd.Was al een tydje opgelost maar was ergens spoorloos geraakt en heb die teruggevonden.

Phil O'Sophe
20 July 2007, 17:32
PM is al een aantal km noordwaarts !

compuchrisje
20 July 2007, 17:51
Sykke, Philo :good::good: allebei in orde hoor!!!!

compuchrisje
25 July 2007, 20:14
Ben de tel al kwijt, dus 'k hoop dat dit de supersudo number 4 is:

het excelbestandje (http://www.megaupload.com/nl/?d=GL4W9BKU)

de afbeelding

http://img294.imageshack.us/img294/7026/supersudo4dm8.jpg

Tijd zat, nog zeker tot einde augustus!

Deelnemers die ingezonden hebben, zullen hier de bevestiging vinden.
Laat ze kraken jongens! (en meiskes)

Jule
25 July 2007, 22:34
En_hier_het_Oocalcje!!_Succes_iedereen. (http://nl.swoopshare.com/file/b839f4519a708f6883a57339c85b65ed/Supersudomina_Opgave?tags=Supersudomina_Opgave&lang=nl)

sykke
28 July 2007, 12:32
Ik krijg geen macro's op deze en bij de vorige wel.
Is er iets verkeerd of ligt het bij mij.
Nochthans bij de vorige vraagt hij macro's inschakelen ,doe ik en krijg de letters en cijfers om in te vullen,dat is o.k.
Bij de nieuwe doe ik hetzelfde en ik krijg ze niet alleen het rooster met de reeds geplaatste cijfers en letters zoals hij hier gepost staat.

Jule
28 July 2007, 13:32
U heeft hetzelfde probleem voor als Phil O'Sophe. Alle knoppen van de macro's zijn verwijdert. Weet u wat er zou kunnen verandert zijn sinds de vorige keer? Ik heb me reeds suf gezocht, maar nog niet meteen een oplossing gevonden. Ik zelf heb er dan ook geen last van.

sykke
28 July 2007, 14:43
Heb een printscreen genomen.Ik zou het niet weten ben een leek in exel.
Het enige wat er is dat fx in supersudo 4 beveiligd is en in de 3 niet mocht dat tot iets bijdragen



http://img518.imageshack.us/img518/5676/naamloos1zg1.jpghttp://img105.imageshack.us/img105/5594/naamlooslc4.jpg

Jule
28 July 2007, 15:11
Deze is simpel! Bovenaan staat u op het tabblad 'Afbeelding'. In de onderste afbeelding staat u op het tabblad 'Supersudoku'. Boven uw taakbalk heeft u een informatiebalk waar 'Gereed' staat. Daarboven ziet u beide tabbladen. Klik eens op het tab 'Supersudoku' en laat me weten hoe verder alles werkt. Thanks!

sykke
28 July 2007, 15:20
Yep heb dit gedaan en alles is in orde

compuchrisje
28 July 2007, 17:35
Gewoon een kwestie van even kijken welk tabje je voor je hebt hé Sykke! Waarom er geen makro's meer uitgeschakeld moeten worden is een hebbedingetje van office 2007 denk ik. Jule heeft in OOCAlc een formule uitgedokterd, die hier gebruikt wordt. Blijkbaar is optie makro's uitschakelen al bij voorbaat uitgeschakeld. Het hoé en waarom snap ik ook nog niet goed, vermits ik meestal mijn beveiliging wel redelijk op niveau zet. 't Is hier dus een kwestie van vertrouwen op elkaar, maar 'k ga er wel wat op zoeken.

sykke
28 July 2007, 17:35
Had dat niet gezien :shy: maar heb hem ondertussen opgelost ,PM verzonden

Jule
28 July 2007, 18:29
Gewoon een kwestie van even kijken welk tabje je voor je hebt hé Sykke! Waarom er geen makro's meer uitgeschakeld moeten worden is een hebbedingetje van office 2007 denk ik. Jule heeft in OOCAlc een formule uitgedokterd, die hier gebruikt wordt. Blijkbaar is optie makro's uitschakelen al bij voorbaat uitgeschakeld. Het hoé en waarom snap ik ook nog niet goed, vermits ik meestal mijn beveiliging wel redelijk op niveau zet. 't Is hier dus een kwestie van vertrouwen op elkaar, maar 'k ga er wel wat op zoeken.
Het waarom dat men zowel in openoffice als in MS office macro's standaard uitschakelt, is idd beveiliging. Het is voor mij een kleine moeite om een macro te schrijven die uw cpu naar 100 % trekt. Gewoon een berekening laten herberekenen tot er een uitkomst wordt bereikt die onmogelijk is. De computer blijft dus herberekenen ... Zeker OpenOffice heeft hier een zeer slechte beveiliging. Een klein voorbeeld: Van een beveiligde cel in Oocalc of MSExcel kan onmogelijk de inhoud gewijzigd worden. Indien u dit probeert via een macro die de beveiliging niet eerst uitschakelt, krijgt u bij excel een foutmelding. Driemaal klikken en het kan aangepast worden. Bij OpenOffice krijgt u ook een foutmelding maar deze krijgt u niet meer weg. Bijgevolg moet Oocalc dan hardhandig worden afgesloten. Ik hoop nu maar dat u deze uitleg begrijpt. Het is dus inderdaad een kwestie van vertrouwen en ik vrees dat dit zo zal blijven.

Phil O'Sophe
9 August 2007, 13:12
@ CC:
Het PMeke is al ter plaatse!
Met deze een oproep voor méér deelnemers !!!

sykke
9 August 2007, 14:03
Aan vrouwke vragen om nog enkele te maken :lol:

compuchrisje
9 August 2007, 18:08
Even de reeks inzendingen opsommen.... Sykke en Philosophe, allebei juist!!
Komaan mensen, al het verstand is toch niet weggespoeld met de regen hoop ik?

Jule
9 August 2007, 18:53
@ CC:
Het PMeke is al ter plaatse!
Met deze een oproep voor méér deelnemers !!!
Als u er minder dan uur bent aan bezig geweest: Graag!! :shy: :lol:
@ Chrisje: wat er nooit geweest is, kan bij mij ook niet wegspoelen ... :lol:

Phil O'Sophe
10 September 2007, 20:55
Naast de leuke "Droedels" van Sykke, nu ook weer een Sudoku:


http://img127.imageshack.us/img127/6475/sud10wm7.jpg

Let op: Jule zal het "excelletje" weer plaatsen, waarvoor onze dank!

Inzending graag ten laatste zaterdag tot 21 u.
Veel succes !

sykke
10 September 2007, 21:45
nu word het gemakkelijk :angry: verwijder de link

Jule
10 September 2007, 22:39
Het_excelletje...:p (http://nl.swoopshare.com/file/94d082e1c94142915f6627e0de861320/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Het_Oocalcje...:p (http://nl.swoopshare.com/file/b1fd275fe70aca02fdece1360be65c37/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Dat zal zweten worden ... :D :p Succes iedereen!

sykke
11 September 2007, 17:12
Opgelost Pm verzonden

Phil O'Sophe
11 September 2007, 21:20
nu word het gemakkelijk :angry: verwijder de link

Kan je je nader verklaren Sykke? Voor zover ik weet staat de oplossing zelf
daar toch niet in, alleen wat suggesties om na te denken.
Op school leert men toch ook "methoden om problemen op te lossen".
Bedenk dat niet iedereen met Excel of dgl. overweg kan.

mvg,
Ph.

sykke
12 September 2007, 00:16
Sorry te vlug gereageerd dacht eerst dat het iets was om de oplossing al dan niet prijs te geven :shy:

Mag je terugplaatsen hoor

compuchrisje
12 September 2007, 00:53
Verstuurd!

Phil O'Sophe
12 September 2007, 18:34
Sorry te vlug gereageerd dacht eerst dat het iets was om de oplossing al dan niet prijs te geven :shy:

Mag je terugplaatsen hoor

Dacht je soms dat ik zó iets zou doen ???
Het was louter de bedoeling om meer leden interesse te willen bezorgen voor
een sudoku. Alleen méér info dus.
En die "vlugge" reactie kon toch ook via een PM, dan leest niet iedereen de
manier waarop.

Phil O'Sophe
15 September 2007, 21:45
Op de afspraak: oplossing van Sudomina nr 10

Met gewaardeerde dank aan de inzenders CompuChrisje en Sykke.

Volgende week: Crypto's ! Akkoord ???
Fijn weekend iedereen !


http://img208.imageshack.us/img208/3145/sud10oplyx4.jpg

Phil O'Sophe
24 September 2007, 21:39
Deze week weer eens een Sudomina.

Onze Jule zal er de "gepaste formulieren" bij plaatsen, waarvan ons
aller dank!



http://img403.imageshack.us/img403/8271/sud11ae1.jpg

Graag de oplossingen inzenden ten laatste zaterdag tot 14 uur aub.

Veel succes iedereen !

Rechtzetting: in # 203 stond een verkeerd nummer van de sudo. Sorry.
Dit is dus wel degelijk nr 11.

Jule
24 September 2007, 23:16
Zo zie je maar dat een professionele TOP-entertainer met handen en voeten gebonden is aan z'n manager ... :lol: :D :evil: :)
Het_excelletje_;) (http://nl.swoopshare.com/file/55b0cb0b523cb994c67a9b5cf48b84aa/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Het_Oocalcje_;) (http://nl.swoopshare.com/file/f3e61206daafec0cf68e760b0a131811/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Succes iedereen!

sykke
25 September 2007, 13:57
Yep al dan niet via den aldi :D :lol:

sykke
25 September 2007, 15:23
Opgelost PM verstuurd

Phil O'Sophe
25 September 2007, 21:20
Zo zie je maar dat een professionele TOP-entertainer met handen en voeten gebonden is aan z'n manager ... :lol: :D :evil: :)
Het_excelletje_;) (http://nl.swoopshare.com/file/55b0cb0b523cb994c67a9b5cf48b84aa/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Het_Oocalcje_;) (http://nl.swoopshare.com/file/f3e61206daafec0cf68e760b0a131811/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl)
Succes iedereen!


Zo gaat dat in de zakenwereld hé Jule ! Alles draait om geld ! :lol: :D :frown: [/quote]

Phil O'Sophe
25 September 2007, 21:26
Yep al dan niet via den aldi :D :lol:

Geen tussenpersonen Sykke, want dan blijft er niets meer over ! ;) [/quote]

compuchrisje
25 September 2007, 21:31
't Is vertrokken hoor! Opvangen dus Philo.

Phil O'Sophe
29 September 2007, 18:50
http://img260.imageshack.us/img260/4989/oplsud11ci7.jpg


Indien ik op het laatst niemand heb over het hoofd gezien, dan waren
de inzenders Sykke, CompuChrisje, Jule.
Hartelijke dank hiervoor.

Volgende week zal het weer een Crypto zijn !

Aangenaam weekend iedereen !

NB. In de reeks "Breinbrekers" is vandaag een nieuw topic begonnen,
nl. "Tussendoordenkers". Zie aldaar.
De opgaven hiervan kunnen van allerlei soort zijn, maar komen niet
in het vaarwater van Droedels, Sudoku's of Crypto's.

Phil O'Sophe
7 November 2007, 13:03
De 12de in de reeks ...
En onze Jule zorgt weer eens voor de bijbehorende Excel-bestanden.
Wat een luxe! Bedankt Jule ! :good:

Inzending graag tot woensdag 14 november (20 u).

Veel succes en ontspanning !


http://img239.imageshack.us/img239/7352/sudomina12oo8.jpg

Jule
8 November 2007, 00:16
Het_excelletje. (http://www.swoopshare.com/file/905066081a654507f2ba8bfe570e0711/Sudomina_Opgave.xls.htm)
Dit maal is het zonder OpenOffice. Het Oocalcje heeft de upgrade naar Oo 2.3 niet overleeft. Er wordt aan gewerkt. Of juist niet. :D In Openoffice 2.3 kan u het excelletje openen en de macro's werken. :cool: Ze werken niet allemaal. OpenOffice 2.3 ondersteunt nu grotendeels VBA. :good:

sykke
11 November 2007, 19:01
Opgelost en verzonden

compuchrisje
11 November 2007, 19:56
Verzonden!

Phil O'Sophe
14 November 2007, 20:50
Dit is het dan:

http://img232.imageshack.us/img232/1011/oplossudomina12lv2.jpg


Hartelijk dank aan de deelnemers Compuchrisje en Sykke !
en natuurlijk ook aan onze "trouwe medewerker" Jule.

Phil O'Sophe
20 November 2007, 19:17
Gaan we er weer eens voor ? (Zoals in de politiek ! :lol:)

Hier dan opgave nr 13:

http://img258.imageshack.us/img258/9742/sud13kc6.jpg


We rekenen voor de zoveelste keer weer op de medewerking van onze Jule
om het bijbehorend Excelltje te posten. In naam ook van alle deelnemers:
hartelijk dank Jule !!! :bow:

Spreken we af van de oplossing ten laatste zondagavond in te sturen?
Dank voor de interesse en veel succes !

Krikkie
20 November 2007, 21:31
Oké oplossing onderweg ;)

Groetjes Krikkie

Phil O'Sophe
20 November 2007, 23:04
Oké oplossing onderweg ;)

Groetjes Krikkie

Is toegekomen en zó : :good:
Danke !

Jule
21 November 2007, 00:12
Het_excelletje. (http://nl.swoopshare.com/file/f38e7bebdba039dda486ae7ffbbcdace/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl) Succes iedereen!

compuchrisje
21 November 2007, 00:16
Krikkie, je bent gewoon hopeloos.... grrr. Met wàt kunnen we je langer dan 10 minuten zoet houden? Of.. mss met het zelf ontwerpen van sudoku's. Contacteer in dat geval maar Philosophe!
Thx Jule.

sykke
21 November 2007, 16:51
hopsasa opgelost en verzonden

Krikkie
21 November 2007, 18:18
Krikkie, je bent gewoon hopeloos.... grrr. Met wàt kunnen we je langer dan 10 minuten zoet houden? Of.. mss met het zelf ontwerpen van sudoku's. Contacteer in dat geval maar Philosophe!
Thx Jule.

Mmmmmmmm, 'k weet ni of ikke daarvoor moet bedanken... Hopeloos! :rolleyes:
Je kan dat invullen zoals je zelf kiest natuurlijk :lol:
10 Minuten daar zou je toch wel moeten in slagen, hé CCtje!
Probeer zelf eens een nieuw onderwerp: "Hou krikkie 10 minuten bezig" ;)
'k Zal al vast wat tijd vrij maken!

Groetjes Krikie

P.s.: CCtje 't was maar mijn eerste Sudoku hier op de site, misschien beginners geluk!

Phil O'Sophe
21 November 2007, 20:39
hopsasa opgelost en verzonden

Ontvangen en :good:! Thanks!

Phil O'Sophe
21 November 2007, 20:45
Mmmmmmmm, 'k weet ni of ikke daarvoor moet bedanken... Hopeloos! :rolleyes:
Je kan dat invullen zoals je zelf kiest natuurlijk :lol:
10 Minuten daar zou je toch wel moeten in slagen, hé CCtje!
Probeer zelf eens een nieuw onderwerp: "Hou krikkie 10 minuten bezig" ;)
'k Zal al vast wat tijd vrij maken!

Groetjes Krikie

P.s.: CCtje 't was maar mijn eerste Sudoku hier op de site, misschien beginners geluk!

Hoho Krikkie, zelf heb ik véééél meer dan 10 minuten voor nodig.
Maar er zijn altijd meesters vér boven meesters ;) :lol: :good:

Krikkie
21 November 2007, 21:00
Hoho Krikkie, zelf heb ik véééél meer dan 10 minuten voor nodig.
Maar er zijn altijd meesters vér boven meesters ;) :lol: :good:

'k Heb er dan ook geen 10 minuten over gedaan, hé!!! ;)
Ook veel meer zenne...

sykke
22 November 2007, 03:00
deze heb ik opgelost in 28 minuten

Phil O'Sophe
23 November 2007, 22:32
Wie vult het "duo" Krikkie en Sykke nog aan?
Tijd tot zondagavond !

compuchrisje
23 November 2007, 23:11
Wachtebeke ik kom zo...of de pm toch. Nog even wat anders doen.

Jule
23 November 2007, 23:33
Wachtebeke ik kom zo... Aaaaaaaaaaaaah :D :lol: :D :evil:
Eigenlijk hoort dit hier niet thuis, maar had u Phil O'Sophe in gedachten??? :D :evil: :devil: :D :p

Phil O'Sophe
24 November 2007, 21:39
Aaaaaaaaaaaaah :D :lol: :D :evil:
Eigenlijk hoort dit hier niet thuis, maar had u Phil O'Sophe in gedachten??? :D :evil: :devil: :D :p

Juleke !!! al die icoontjes, zijn dat zelfportretten ? :lol:

Jule
25 November 2007, 00:45
Niet dat ik weet. :lol: :D :p Ik vermoed dat het meer de gelaatsuitdrukkingen van ons mama zijn, eens ze Wachtebeke voorbij is. :D :lol: :p

compuchrisje
25 November 2007, 01:11
wachtebeke... samentrekking van Wacht een beetje... :shocked: Wie heeft hier nu slechte gedachten? :D

Phil O'Sophe
25 November 2007, 21:57
Niet dat ik weet. :lol: :D :p Ik vermoed dat het meer de gelaatsuitdrukkingen van ons mama zijn, eens ze Wachtebeke voorbij is. :D :lol: :p

Als ze Wachtebeke voorbij is dan is ze goed op weg naar West-Vlaanderen!:lol:

Phil O'Sophe
26 November 2007, 19:59
http://img510.imageshack.us/img510/1505/oplsud13px6.jpg


Hebben een (juiste) oplossing ingezonden:
Krikkie, CompuChrisje, Sykke, en ... een nieuwkomer in dit topic Filip :good:

Dank aan allen voor de interesse en ... de moeite ! :bow:

poohbeer
4 December 2007, 17:29
Wanneer komt er een nieuwe Sudoku?

compuchrisje
4 December 2007, 18:22
Je kan deze nog altijd oplossen hoor, poohbeer. Een vaste klant erbij is altijd welkom.

Phil O'Sophe
4 December 2007, 20:43
Wanneer komt er een nieuwe Sudoku?

"Awel", nu Poohbeer!
Heb je nog een paar minuten?
Succes en test je IQ nog maar eens! ;)

Phil O'Sophe
4 December 2007, 20:58
Voor de "oude getrouwen" en ... voor de nieuwe:


http://img227.imageshack.us/img227/5649/sudomina14iz2.jpg

Voor het Excel-bestand zal onze specialist terzake, Jule, wel weer
zorgen. Die is daar altijd bereid voor. Dankuwel Jule :bow: :good:

Oplossingen inzenden via PM, graag ten laatste zaterdagavond e.k.

Veel succes iedereen !

Jule
4 December 2007, 23:50
Het excelletje. (http://nl.swoopshare.com/file/cd13302df10bbbe9f0fadb06be1555cc/Sudomina_Opgave?tags=Sudomina_Opgave&lang=nl) Tevoren kon ik het niet daar ik macro's gebruik die niet werken onder linux. :)

sykke
4 December 2007, 23:56
mag blij zijn dat linux geen vrouwtje is :lol:

sykke
5 December 2007, 01:17
cel B 9 werkt niet de rest wel anders opgelost maar kan niet zenden
pm gezonden met printscreen