Volledige versie bekijken : usb probleem??



atlantis
17 February 2007, 13:40
goeie middag

heb op pc 6 usb's (04usb2 en 2 usb1): zijn erop aangesloten: printer, webcam, muis, en een vrije voor switchen tussen mp3speler, scanner, kaartlezer. De 2 usb1 die vooraan zitten worden zelden gebruikt.
Al de deze zaken werken goed. Bij het aansluiten van een externe harde schijf 2.5, wordt deze niet geïnstalleerd: er is een dingdong geluid bij het insteken in de usbpoort, en die verschijnt bij de hardware, en na5 seconden weer dit dingdong geluid en de schijf verdwijnt. Het stroomlichtje op deze harde schijf blijft groen branden. Heb geprobeerd nieuwe drivers te zetten maar windows vind geen recentere. Heb uitgevinkt dat windows toestel mag uitschakelen v oor energiebesparing. Er is geen foutmelding bij usbcontrolers.
Heb dit probleem soms ook voor bij de mp3speler die soms na enige tijd afgeschakeld wordt. Als ik de externe harde schijf in de usb1 steek krijg ik wel het hele foutmeldingsteken. .......Heb hetzelfde voor op de laptop. Ben er echter zekr van dat de externe harde schijf 80GB (2,5) perfect werkt want die doet het want heb die getest op een aantal pc's op het werk.
iemand een idee??

Fck_
17 February 2007, 17:38
Mss krijgt die usb te weinig stroom, waardoor je HD ook te weinig stroom krijgt? probeer hem dus eens wat meer te geven.:)

atlantis
17 February 2007, 18:51
goeie avond

Er staat bij de eigenschappen 500mA beschikbaar per poort. Ik zie bij de webcam bijv staan 90mA. hoe kan ik dan eventueel die stroom verhogen?
fijn weekend nog en alvast bedankt

atlantis
20 February 2007, 13:30
opgelost: andere case met dubbele usbstekker en de schijf werkt prima.
mag slotje op!:good: