Volledige versie bekijken : wireless acess point



eventure
17 February 2007, 17:40
Kan je een wireless acess point eigenlijk ook gebruiken om draadloze netwerken op te vangen en door te geven via het ethernet?

Dus ik gebruik dat acces point als antenne en sluit m'n pc aan via ethernet op zo'n acces point?

Is dat mogelijk?

mvg
Robbe

Beus
17 February 2007, 20:28
Geen idee eigenlijk.
Mischien is het mogelijk met een Access Point met WDS (http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System) mogelijkheid.


Een Wireless Distribution System (WDS) is een systeem dat het voor Access Points mogelijk maakt om verbinding met elkaar te maken.

PeterN
18 February 2007, 03:02
Zo'n accespoint waar jij het over hebt is eigenlijk gewoon een vervanging van de kabel. Je kan dus alles doen zoals met een kabel.

eventure
18 February 2007, 03:10
zelfde als een router dus ongeveer?

PeterN
18 February 2007, 03:25
Ja, het is eigenlijk een bridge. Het verzend ontvangt uw gegevens draadloos tss twee punten. Bij een router heb je nog de switch functie inzitten waardoor je meerdere pc's aan elkaar kunt hangen. De router beheerd dan het netwerk van de verschillende pc's. Met een brigde vervang je enkel de kabel en heb je nog 'iets' nodig als je een netwerk wilt maken. Namelijk het gene dat meerder pc's aan elkaar koppeld, een switch;)

eventure
18 February 2007, 04:02
dus ik kan het gebruiken als een soort van krachtige antenne (bv in m(n tuinhuis het signaal van mijn huis opvangen en daarna aan m'n laptop geven die in het tuinhuis zou staan ofzo?) is zo'n accespoi krachtiger dan een gewone antenne ?