Volledige versie bekijken : vraagje over scarlet



oliver
17 February 2007, 19:28
heb een vraagje over scarlet

heb dit sinds een 10 dagen en het bevalt me vrij goed behalve 1 zaak waar ik niet van uit kan

ik zie hier elke dag dat ik vrij veel download heb dus geen upload

dat ligt rond de 500 a 800 mb per dag en zelf is hier dan niets gedowload
is dit normaal al lijkt mij dat niet heel juist met telenet was het als ik niks downloade gewoon er ook niks bij kwam
zijn er nog mensen die scarlet hebben en dit ook hebben als het normaal is ok anders moetik toch zoeken vanwaar het komt
daarom graag wat info
alvast bedank

Mp3Tjoeper
17 February 2007, 20:38
Zou het kunnen dat je draadloos werkt,
indien ja, heb ik sterk het vermoeden dat je niet (genoeg) beveiligd bent.

Ik denk dat er iemand anders op jouw kosten aan't meegenieten is :damn:

creature2you
17 February 2007, 20:39
heb een vraagje over scarlet

heb dit sinds een 10 dagen en het bevalt me vrij goed behalve 1 zaak waar ik niet van uit kan

ik zie hier elke dag dat ik vrij veel download heb dus geen upload

dat ligt rond de 500 a 800 mb per dag en zelf is hier dan niets gedowload
is dit normaal al lijkt mij dat niet heel juist met telenet was het als ik niks downloade gewoon er ook niks bij kwam
zijn er nog mensen die scarlet hebben en dit ook hebben als het normaal is ok anders moetik toch zoeken vanwaar het komt
daarom graag wat info
alvast bedank

heb je mischien een onbeveiligde draadloze router???kan anders wel zijn dat er een grapjjas met een laptop je downstream plundert...

ik heb ook scarlet ..;maar als ik niks download komt er ook niks bij..dus zit je probleem ergens anders....

creature2you
17 February 2007, 20:40
Zou het kunnen dat je draadloos werkt,
indien ja, heb ik sterk het vermoeden dat je niet (genoeg) beveiligd bent.

Ik denk dat er iemand anders op jouw kosten aan't meegenieten is :damn:

verdorie..hetzelfde...alleen was ik een minuutje te traag :cry: :cry: :cry:

Jule
17 February 2007, 21:09
U belt waarschijnlijk ook via scarlet? Dit is VOIP. Ook dit is up- en download. Vandaar misschien uw trafiek?

oliver
17 February 2007, 21:32
nee ik ben niet draadloos en telefoon doe ik ook maar hier word bijna niet gebeld dus daar kan het niet aan liggen vind zo een 800 mb toch veel moet ergens iets zijn maar wat dat is de vraag mieschien nog iemand een tip dan hoor ik het graag mijn firwall staat op is er mieschien een goed program dat ik kan instaleren dan hoor ik het graag alvast bedank

Mp3Tjoeper
17 February 2007, 22:11
nee ik ben niet draadloos

Maar is je modem mss draadloos ? welk merk is je modem ?
En dan niet juist afgesteld ?
Zou kunnen hé, een draadloze modem heeft ook wel eens de optie om te kabelen. Heb ik trouwens ook.

Lees eens hier voor bepaalde richtlijnen ( met dank aan CC ) :good:

http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7

oliver
17 February 2007, 22:19
ik heb zo een scarlet box welk merk weet ik niet staat er niet op en die modem is ook niet draadloos kan het dan nog zijn dat er iets anders moet ingesteld worden in modem

mvg

PeterN
18 February 2007, 03:13
Lijkt mij vreemd. Vieze dingen (virussen, malware etc) zorgen meestal voor upload, geen downlaod. Een medeburger kan bij een draadloos systeem voor download zorgen. Daar het bekabeld is??? Gewoon een dagje niks doen, en dan eens zien. Geen pc opzetten. Is er download, scheelt er iets met scarlet. Dan ben je zeker dat het niet aan uw pc ligt. En anderen die mee op de box zitten? Kinderen?

Acer199
18 February 2007, 10:04
Bekijk je dowload via een website of met een progje op je PC?

Zit je pc in een netwerk of is het de enige PC thuis?

oliver
18 February 2007, 11:56
ik bekijk de download via website via scarlet heb hier 3 pc aanhangen maar ik weet dat die niet opstaan ik ook vrij veel download heb bestaat er geen program dat ik kan controleren of het netwerk hier actief is als er zo iets ie laat het mij weten aub

eventure
18 February 2007, 12:59
je kan dumeter eens gebruiken, dat registreert het verbruik van je pc ;)
Toevallig geen kinderen :D?

oliver
21 February 2007, 17:25
heb nog een vraagje over die dumeter

geeft die de download en de upload juist aan hoe het moet

ik bedoel als is daar mee vergelijk van 24 uur met dit dan de zelfde download en upload zijn die van scarlet op 24 uur word berekend want als dit zo is klopt het hier helemaal niet

ik hoor graag een antwoord hier op

alvast bedank en vriendelijke groeten

oliver
21 February 2007, 18:02
wa ik ook nog wou weten blijft die du meter ook het verkeer verder meten als middernacht de pc gewoon is uitgeschakeld
nogmaals dank