Volledige versie bekijken : firefox



TheSla4er
18 February 2007, 16:44
Elke keer als ik mijn computer opstart

geeft firefox altijd de foutmelding

Firefox sessie herstellen---> nieuwe sessie starten,, oude hervatten

Ik sluit elke keer de computer normaal af enzo,,
wat kan ik hieraan doen??

Ook heb ik veel firefox update naar 2.0.0.1 enzo
Hoe kan ik deze uitschakelen, heb update al uitgeschakeld in extra opties en dan update firefox alles uitgevinkt :)

Hepl?
:D

Jelle
18 February 2007, 17:25
Sluit je Firefox goed af voor je je computer uitschakelt? Normaal gezien krijg je deze melding alleen als je Firefox bij het afsluiten nog open hebt staan.
Probeer ook eens al je tabbladen te sluiten bij het afsluiten van Firefox, misschien helpt dat.

Wil je echt van die melding vanaf, kan je gewoon grof sessieherstel uitschakelen:

Typ about:config in de adresbalk
Zoek naar browser.sessionstore.enabled en rechtermuisklik erop en klik dan op Omschakelen om de functie uit te zetten
Vind je de waarde niet, rechtermuisklik dan en kies voor Nieuw en dan Boolean. Neem browser.sessionstore.enabled als naam en zet deze op false.


De updatefunctie van Firefox heeft hier niets mee te maken. Deze uitschakelen is dus niet nodig en is eerder gevaarlijk! Er is nu bv. een zeer gevaarlijk cookielek ontdekt en er wordt een kritische beveiligingsupdate ervoor verwacht in een nieuwe versie. Doordat je de automatische updatefunctie hebt uitgeschakeld zal je die dus niet binnenkrijgen. Idem voor updates voor geïnstalleerde Firefox add-ons. Vink die opties dus snel terug aan :)

berger
18 February 2007, 21:09
Ik had dat vroeger ook, maar dat kwam door een plugin waarmee firefox sneller opstartte (ben wel de naam daarvan vergeten). Dat foutbericht verdween samen met die plugin.

TheSla4er
18 February 2007, 21:52
kan deze plugin firefox preloader zijn?

Jelle
18 February 2007, 22:08
kan deze plugin firefox preloader zijn?

Yep, die geeft dat probleem inderdaad ;)

TheSla4er
19 February 2007, 11:41
okeej allemaal al bedankt probleem is tot nu toe opgelost;-)

groetjez