Volledige versie bekijken : Automatisch benoemen



Bartmen
18 February 2007, 22:27
Hello

Ik kom wel eens wat lachwekkende foto's tegen en als ik deze wil verplaatsen van mijn afbeelding naar een bepaalde map, krijg ik wel eens de foutmelding dat de bestandsnaam al bestaat.
Als dit om enkele bestanden gaat is dit meestal niet erg, maar soms zijn het er tientallen en is dit vervelend om telkens te hernoemen...
Is er geen programma voor dat afbeeldingen/foto's/... automatisch hernoemt van 1 -> 50 ofzo?

Nostradamus
18 February 2007, 23:37
Bartmen in XP gaat dit gemakkelijk hoor.
Ga naar je map met foto's die je wil hernoemen > selecteer alle foto's die je wil hernoemen > rechtermuisklik op de eerste geselecteerde foto > naam wijzigen > bvb fun.jpg (klik dan met je linkermuisknop naast een foto) en al je foto's worden nu hernoemd naar fun.jpg - fun (01).jpg - fun (02).jpg enz.
Let er wel op dat bij je eerste (hernoemde) foto .jpg bij staat ;)

Bartmen
18 February 2007, 23:47
Bartmen in XP gaat dit gemakkelijk hoor.
Ga naar je map met foto's die je wil hernoemen > selecteer alle foto's die je wil hernoemen > rechtermuisklik op de eerste geselecteerde foto > naam wijzigen > bvb fun.jpg (klik dan met je linkermuisknop naast een foto) en al je foto's worden nu hernoemd naar fun.jpg - fun (01).jpg - fun (02).jpg enz.
Let er wel op dat bij je eerste (hernoemde) foto .jpg bij staat ;)

Bedankt alvast, maar toch even moeilijk doen...
Als ik nu ***.*** 1 wil ipv ***.***(1)

Nostradamus
18 February 2007, 23:56
Dit ***1.*** ipv *** (1).*** zal moeilijk gaan Bartmen omdat het een 'automatische' hernoeming is ;)
Anders moet je overal de () gaan wissen en is al evenveel werk dan ze apart te hernoemen hé ;)

Bartmen
19 February 2007, 00:00
Dit ***1.*** ipv *** (1).*** zal moeilijk gaan Bartmen omdat het een 'automatische' hernoeming is ;)
Anders moet je overal de () gaan wissen en is al evenveel werk dan ze apart te hernoemen hé ;)

Ook geen progjes voor?

Nostradamus
19 February 2007, 00:08
Normaal gezien moet dat er wel zijn hoor, maar weet het niet zo direct staan.
Zal wel eens rondkijken ;)
Storen die 2 haakjes echt zo erg dan?