Volledige versie bekijken : mja kzou men systeem eens wille update ?



fcbke
19 February 2007, 11:50
Huidig Systeem : Ptm4 - Asus P4p800 E-Deluxe - 2.67ghz - Nvidia 6800gt - Geil Dual Channel 2x 1Gb PC3200 - MAXTOR 120GB -
Case Spcr P180 Antec - Mouse : Mx 518 Logitech - Yesico Sc 560Watt Bleu 12mm Fan

dvd rw aopen
dvd rw multirecorder liteon


Kzou graag een snel en deftig systeem hebben..
Voor games vooral kben wel van plan enkel men moederbord en processor te veranderen
( mss men graka ook )

kzou er zo een 400 a 500 € wille aan geven.

weet iemand een deftig systeemke?

compuchrisje
19 February 2007, 23:37
Neem eens een kijkje in de hardware configuraties van G_man die je maandelijks kan terugvinden op het forum. Je kan de link al vinden op de home.

PeterN
20 February 2007, 00:55
Probleem bij upgrades is altijd dat het ene niet past bij het andere. Ik ben niet zo goed op de hoogte, maar ik denk dat voor de Asus P4p800 E-Deluxe mobo de zwaarste processor de 3,4MHz boxed pentium is met 1KB cache en een frontside bus van 800Mhz. Hier moet dan ook uw geheugen op aangepast zijn.
Ga je voor een nieuw mobo, dan word je verplicht een nieuwe processor te nemen. De sockets zijn immers verandert. Geheugen...meestal ook niet meer geëigend voor het nieuwe mobo en processor. De graka... AGP... nu PCI express op de nieuwe mobo's. Het is een commerce geworden waar upgraden meestal een nieuwe pc betekend:damn:
Waarom ik dit post is dat ik net mijn processor op mijn Asus P4p800 E-Deluxe mobo heb opgestookt. Het was een 3,4MHz boxed pentium. Gevolg, processor niet te verkrijgen meer. Andere processor betekende ander mobo, ander geheugen, ander ... dus nieuwe pc.

Als je spreekt over games, nieuw mobo, nieuwe processor, eventueel graka en je plakt daar 500 euro op ga je bedrogen uitkomen denk ik. Ik zou voor een tweedehands moeilijk te vinden 3,4MHz boxed pentium gaan en de graka updaten.

fcbke
20 February 2007, 02:03
mja , maar kben daar allemaal ni van op de hoogte zenne kwil gewoon meer frames ingame en vista kunne draaie kheb een test gedaan deze week zo een vista test en ik ga het ni kunne draaie spijtig genoeg :)

slicky
20 February 2007, 16:27
mja , maar kben daar allemaal ni van op de hoogte zenne kwil gewoon meer frames ingame en vista kunne draaie kheb een test gedaan deze week zo een vista test en ik ga het ni kunne draaie spijtig genoeg :)

ge moet die testjes nie geloven:wtf:
ik zou het toch proberen,er zijn er die al vista draaien met een mindere configuratie als de uwe hoor,denk ik toch.
het enige waar je probleempjes mee zal hebben is het vinden van de drivers:rolleyes:

g_man
20 February 2007, 18:48
Kzou graag een snel en deftig systeem hebben..
Voor games vooral kben wel van plan enkel men moederbord en processor te veranderen
( mss men graka ook )

kzou er zo een 400 a 500 € wille aan geven.


Zal niet lukken...ik zou ook graag een nieuwe Porsche willen voor 20.000€
Zoals peterN al zei, mobo en cpu alleen zal niet gaan of je moet in dezelfde socket blijven maar dan zal je 0 prestatieinst boeken...Je geheugen herbruiken in een nieuw systeem ook nada...nieuwe sockets gebruiken DDR2... je zit ook nog met een AGP grafische kaart, nieuwe mobo's voor de nieuwe sockets --> PCI Express...(kan je wel oplossen met onboard graphics maar is niet voor te gamen)
Dus je ziet het al, wil je het laatste nieuwe, zal je meer moeten ophoesten dan 500€...niets aan te doen.

Beus
20 February 2007, 19:04
Yup je zal denk ik minimum een nieuwe processor, moederbord, videokaart en geheugen moeten aanschaffen..

Bijna een nieuw systeem dus ;) Je kan je kast, voeding ( als die sterk genoeg is ), CD/DVD Rom speler/brander en hardeschijf herbruiken. Symphatiek he :)

PorkyFrost
20 February 2007, 19:41
En als je nu eens van die Asrock bordjes neemt met agp & pci-e en DDR & DDRII?

g_man
20 February 2007, 20:10
En als je nu eens van die Asrock bordjes neemt met agp & pci-e en DDR & DDRII?

Ts spreekt over snel en deftig systeem om te gamen... dat kan imho niet met hetgeen jij voorstelt... :) ;)

fcbke
1 April 2007, 17:40
mja men case doe ik allesinds niet weg :) heb de p180 van antec ,

mja ben toch van plan om binnekort heel men systeem te veranderen kost het wat meer dan is dat ook maar zo :/

PorkyFrost
1 April 2007, 17:47
Ik heb nochtans nog niet zoveel slechte dingen gehoord over Asrock hoor (buiten dat het de speeltuin van Asus is :p)