Volledige versie bekijken : Twee OS'en Keuzelijst weg.



Fck_
21 February 2007, 18:56
Oi Oi, ik weer.

Ik had mij dus een TV-kaart gekocht, die niet naar behoren werkt op Vista, dus ik dacht, even XP teru ginstalleren. dus ik doe dat. ik installeer hem, op een andere partitie, zodat ik dus ook nog met Vista zou kunne booten, maar wat blijkt, hij start altijd op met XP :s.. ik kreeg hem met geen enkele manier nog op Vista.. Ik weet zeker dat ik hem juist had geinstalleerd en zo , dus daar lag het niet aan.. Weet iemand hoe ik die keuze lijst daar dan krijg? ik had al geprobeerd

start >> uitvoeren >> msconfig, en daar de boot.. en daar stond ook maar 1 XP.. ik kon die schijf waar xp opstond ook niet formateren, omdat die in gebruik was (ja dhu.. die os sstond dus op die schijf) en ik wou xp niet weer opnieuw installeren, dus ik heb Vista op deze manier terug gekregen:

Cd van vista derin, en repair.. ik koos schijf, (waar nu dus xp opstond, die vista stond op andere schijf) en dat repairen, dat was in.. euh.. 1 seconde gedaan? computer gereboot, en voila, vista was terug..

wie heeft er nu een idee, hoe ik XP kan installeren, en dat ik dat keuzelijstje krijg als ik de pc opstart?

thx

g_man
21 February 2007, 21:07
Ben niet zeker, maar met een dual boot moet het oudste OS eerst geïnstalleerd...dus eerst XP en dan Vista en niet omgekeerd... :)

van_hoof
26 February 2007, 18:15
ik zit met het zelfde probleem is er hier een oplossing voor buiten vista herinstalleren zodat het het nieuwste os is?

AMD
26 February 2007, 18:37
Probleem is dat Vista een andere bootmanager gebruikt dan XP.
Dus geen boot.ini meer voor Vista.
Wanneer je dan Vista verwijdert, werkt de boot.ini van XP nog steeds niet.
Het enige dat je volgens mij kan proberen is nadat je Vista hebt verwijdert, gewoon de XP cd-rom terug insteken en dan repair/herstellen kiezen ipv installeren en dan moet je als commando "fixmbr" of "fixboot" en op enter drukken.

Probeer eens en laat ons weten of het werkt.

Grtjs AMD

cruwero
26 February 2007, 19:18
fixmbr" of "fixboot" en op enter drukken.

Dit zal niet werken,wat je wel kan doen is om met vistabootpro je boot kan herstellen(wijzigen)ect
http://www.vistabootpro.org/
Henk

van_hoof
27 February 2007, 18:28
nja kheb gewoon vista verwijdert en het opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het toch

Rini
4 March 2007, 16:29
Klopt, als je dual boot wil werken moet vista altijd na xp worden geinstalleerd.

ajaxloverr
4 March 2007, 17:37
Dit zal niet werken,wat je wel kan doen is om met vistabootpro je boot kan herstellen(wijzigen)ect
http://www.vistabootpro.org/
Henk
wat hij zegt