Volledige versie bekijken : Kan ik mijn pc overclocken???



robbedoeske_007
22 February 2007, 21:12
Kan ik mijn pc overclocken
Mijn processor is een Amd sempron 2800+ (1.6 Ghz) als ik goed gelezen heb zou hij moeten kunnen toto 3.7 Ghz alle dat zegt mijn moederbord maar zou hij beginnen flippen als ik heb probeer op 2.0 Ghz te zetten en hoe doe ik dit dan?


Greettzz robbedoeske_007

g_man
22 February 2007, 21:26
Aan hetgeen je schrijft maak ik op dat je er totaal géén kaas van gegeten hebt...wat natuurlijk niet erg is...maar in dat geval raad ik je aan eerst een beetje het net af teschuimen op zoek naar uitleg, uitleg en nog eens uitleg...tot je begrijpt waar overclocking over gaat. Roekeloos te werk gaan en beginnen smossen met je PC gaat je op den duur enkel geld kosten.. :) ;)
Wil een goede FAQ...ga dan eens tot tweakers.net

robbedoeske_007
22 February 2007, 21:37
amai zo veel denk dat ik me gwn beter dan een nieuw pcke koop dan heb kapot te laten gaan

wolfskin
22 February 2007, 22:10
Ik heb eens een sempron 3000 in combinatie met een simpel Ashrock moederbordje gehad, en die kon je vree goed overclocken (tot 2,9 Ghz ben ik geraakt), maar zoals g_man zegt, eerst goed informeren!!!!!!!!!!!!!

Clioke16V
22 February 2007, 22:10
Je kan hoger gaan hoor, maar verwacht zeker niet teveel, ik heb mijn 1 jaar geleden ook overclockt en nu staat die terug standaard omdat de overclock zelf weinig of niks uitmaakte bij normaal gebruik, en al heel weinig in games.

Ik wou dit gewoon eens gedaan hebben en een beetje kennis van hebben, spijtig dat mijn pc niet verder kon overclockt worden, maar zoiets weet je pas als je er met bezig bent.

Ik heb ook veel en veel gelezen en gevraagd.

Als ik van u was zou ik zoveel mogelijk leren ( ook al ga je niet overclocken ), het is gewoon leuke kennis van pc vindt ik persoonlijk al.

en @ hierboven > ook niet elke pc is dezelfde ook al zit er hetzelfde materiaal in.

sykke
22 February 2007, 22:15
Mijne is ook een amd sempron 2800+ en draait hier op 2 Ghz (origineel) met moederbord MSI KT6V-LSR.

robbedoeske_007
23 February 2007, 14:52
Mijn moederbord is een Asus M2NPV-VM

barbapapa5800
27 February 2007, 09:27
Je kan hoger gaan hoor, maar verwacht zeker niet teveel, ik heb mijn 1 jaar geleden ook overclockt en nu staat die terug standaard omdat de overclock zelf weinig of niks uitmaakte bij normaal gebruik, en al heel weinig in games.

Ik wou dit gewoon eens gedaan hebben en een beetje kennis van hebben, spijtig dat mijn pc niet verder kon overclockt worden, maar zoiets weet je pas als je er met bezig bent.

Ik heb ook veel en veel gelezen en gevraagd.

Als ik van u was zou ik zoveel mogelijk leren ( ook al ga je niet overclocken ), het is gewoon leuke kennis van pc vindt ik persoonlijk al.

en @ hierboven > ook niet elke pc is dezelfde ook al zit er hetzelfde materiaal in.

als je onder normaal gebruik gewoon internet verstaat is het idd weinig merkbaar.
het word pas merkbaar wanneer je bv bestanden gaat inpakken met winrar of videobewerking of ja toch games.

wat wel dikwijls onderschat word is de hoeveelheid geheugen en de snelheid van de harde schijf.
daar zit ook veel prestatiewinst in.

maar goed dat was ff offtopic.

barbapapa5800
27 February 2007, 09:34
je mobo zou moeten kunnen oc'en:

linkje (http://www.graficall.nl/Product%7Eid%7E4628-Asus-M2NPV-VM-GeForce-6150-nForce-430.aspx)

vergeet je pci-e niet te locken op 101 en je pci op 33.33
zet ook je cpu vcore niet op auto, maat stel dat manueel in.
maar voor je verder vragen gaat stellen, lees eerst maar eens goed wat tut's door voor je er aan begint.
google is your friend!

robbedoeske_007
28 February 2007, 21:30
Voor mij mag deze opslot heb nu nog geen zin om het te doen en binnekort koop ik toch een nieuwe pc die wat zwarder is dus bedankt voor jullie reacties