Volledige versie bekijken : ftp server



minoe
26 February 2007, 02:02
Wat is de capaciteit van een ftp server(mb,gb)

PeterN
26 February 2007, 08:52
Zo groot als je uw server voor ftp instelt. Als je een server draait op uw pc hangt dat dus af van de maximale plaats op uw hardeschijf die in je pc zit.

minoe
26 February 2007, 11:01
Heb daar nog geen ervaring mee.Zal ne keer moeten proberen denk ik.
Zijn er geen andere mogelijkheden om een ftp server groter te maken dan je capaciteit van je harde schijf en die onbeperkt zijn of gaat dit niet

PeterN
26 February 2007, 13:43
Met een server ga je bestanden ter beschikking stellen of juist toelaten om bestanden te plaatsen. Natuurlijk worden deze bestanden ergens opgeslagen... dus harddisk ruimte. Het is dus eigenlijk uw hardeschijf die je gecontroleerd opensteld via ftp naar anderen toe.
Opmerking hierbij is dat je moet opletten dat je enkel legale dingen (bestanden)toelaat. Je zou de eerste niet zijn die problemen krijgt want je bent zelf verantwoordelijk voor je server.
Tweede opmerking is dat als je een server draait je moet opletten wie je toegang geeft. Zet je de server publiek op internet en je hebt een bestandje dat bv 100Mbyte groot is kan je direct uitrekenen hoeveel keer ze het kunnen komen downen bij U. Ik bedoel dus dat wat jij ter beschikking stelt voor anderen, als upload wordt aangerekend bij uw provider. Stel dat je telenet abo hebt met een limiet van 2Gb upload, dan zal nadat men 20 keer uw bestandje van 100Mbyte van uw server zijn komen downen, uw limiet bereikt zijn voor die maand;)

minoe
26 February 2007, 14:08
Lijkt me handig om documenten of foto's die je zeker niet wil kwijtspelen op een server te plaatsen of toch niet.

PeterN
26 February 2007, 15:14
Idd, als je thuis een oudere pc hebt staan is het mogelijk een backup server hiervan te maken. Het is niet illegaal, enkel voor uw eigen gebruik wat dus geen problemen geeft voor uw internet abonnement en handig als backup.
Maar dus de grootte van uw hardeschijf in dat systeem bepaald hoeveel je kan backuppen;)
Voor zulke doeleinden is soms ook handig, en veel eenvoudiger een externe hd.
Een andere mogelijkheid is gmail, maar als backup is het niet echt aangewezen daar je nooit zelf de data in handen hebt. Ook werkt het nogal traag ;)

minoe
27 February 2007, 21:09
Mag slotje op