Volledige versie bekijken : trage download snelheid en mails



demarie
26 February 2007, 23:26
hallo


kan er mij iemand helpen? ik zit met een vervelend probleem
telkens ik mijn outlook open komen mijn mails heel traag binnen en ook op het net gaat het super traag
heb al een speed test gedaan en soms is dit maat 15kbyet/s en dan weer 200 normaal zou dat rond de 900 moeten draaien
heb telenet expressnet dus

greetz demarie

PeterN
27 February 2007, 08:59
Welkom;)

Trage download kan aan verschillende dingen liggen dus een pas klaar antwoordt is moeilijk te geven.
Heb je de pc al eens opgeruimd? Oude bestanden gewist, niet gebruikte software deïnstalleren, harddisk eens defragmenteren, eens checken op virussen en andere vieze dingen?
Heb je niet zeker dat je zonder keyloggers etc zit, zet eens een hijackthis logje in dit forum: http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46
Hoeveel processen heb je op de achtergrond lopen? Dat kan je checken door CTRL ALT DEL te dukken en in het taakscherm tabblad 'processen' te bekijken.
Zit je rechtstreeks op het internet of via een andere pc, router/switch/hub?
Heb je uw telemeter al gecontroleerd en zit je niet aan de limiet van uw abonnement?

Het zijn maar een paar dingen waar je al naar kan kijken ;)

slicky
27 February 2007, 09:00
jips

heb je draadloos internet,zo ja kijk dan eens of het beveiligd is.
zoniet,kijk dan eens op "MIJN TELENET" (http://www.telenet.be/sys/mijntelenet/public/login/index.page?locale=nl&goto=http%3A%2F%2Fwww.telenet.be%2Fsys%2Fmijntelen et%2Findex.page%3Flocale%3Dnl) en kijk eens bij uw telemeter of die niet in het rood staat:wtf: dat betekend dat je dan op smalband zit tot uw volgende factuur.
staat deze nog goed dan zou ik eens bellen naar telenet zelf
of installeer een het progje van telenet "easy care"

suc6:good:

slicky
27 February 2007, 09:01
Welkom;)
verdorie net een minutje te laat:D

demarie
27 February 2007, 11:35
Welkom;)

Trage download kan aan verschillende dingen liggen dus een pas klaar antwoordt is moeilijk te geven.
Heb je de pc al eens opgeruimd? Oude bestanden gewist, niet gebruikte software deïnstalleren, harddisk eens defragmenteren, eens checken op virussen en andere vieze dingen?
Heb je niet zeker dat je zonder keyloggers etc zit, zet eens een hijackthis logje in dit forum: http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46
Hoeveel processen heb je op de achtergrond lopen? Dat kan je checken door CTRL ALT DEL te dukken en in het taakscherm tabblad 'processen' te bekijken.
Zit je rechtstreeks op het internet of via een andere pc, router/switch/hub?
Heb je uw telemeter al gecontroleerd en zit je niet aan de limiet van uw abonnement?

Het zijn maar een paar dingen waar je al naar kan kijken ;)
hallo peter
de telemeter is nog maar pas op 0 gezet en ik zit met 1switch van sitecom en het is op bijde pc het geval staan ook de zelfde progs op
heb een log van highjack er op gezet dus kijk er eens naar ok

greetz demarie

strikerfox
27 February 2007, 12:26
heb ik over enkele jaren ok mee gemaakt,heb gebeld naar telenet en vanuit daar hebben ze een test gedaan op mijn snelheid en alles bleek in orde te zijn.maar bij was het nog altijd fout. een download die normaal maar enkel een halve minuut moest duren bleek eindeloos,toen heb ik terug gebeld en hebben ze een technieker gestuurd die heeft mijn modem vervangen met een nieuwe en het probleem was opgelost.

demarie
27 February 2007, 13:32
heb ik over enkele jaren ok mee gemaakt,heb gebeld naar telenet en vanuit daar hebben ze een test gedaan op mijn snelheid en alles bleek in orde te zijn.maar bij was het nog altijd fout. een download die normaal maar enkel een halve minuut moest duren bleek eindeloos,toen heb ik terug gebeld en hebben ze een technieker gestuurd die heeft mijn modem vervangen met een nieuwe en het probleem was opgelost.
heb ik ook al gedaan en die is geweest en heeft zijnlaptop op mijn lijn gezet en die gaf een snelheid van 900kb aan dus weet ik het echt niet meer

PeterN
27 February 2007, 15:54
Steek een rechtstreekse kabel eens van uw modem tot aan 1 pc. Geen switch tussen en liefst een andere kabel dan dat je nu gebruikt. Dus echt korste aansluiting van de modem tot 1 pc, en test dan eens. Er moet maar 1 slechte connectie zijn en je kan probs ondervinden. Telenet controleert enkel tot aan de modem, daarachter is uw verantwoordelijkheid.
Dus even een nieuw goed kabeltje van modem tot pc en testen als je verschil ziet op speedtest. Dit is snel gedaan en kan al veel zeggen ;)

demarie
27 February 2007, 23:14
die man van telenet heeft zijn laptop op mijn kabel gezet en alles ging heel goed dus denk niet dat da een prob is
denk dat er iets mis is in mijn pc
systeem
windows xp pro
versie 2002
service pack 2

computer
amd sempron(tm) processor +3000
kloksnelheid 1.80ghz 1.50 ram