Volledige versie bekijken : Dommel vs. Telenet



Bartmen
27 February 2007, 22:08
Hello

Ik ben al geruime tijd aan het denken om over te stappen naar Dommel.
Twee problemen:
* Een eigenwijze vader
* De snelheid

Een eigenwijze vader spreekt voor zich, maar ik had wel nog een vraagje bij de snelheid.
Dommel levert 4mbps en Telenet 10mbps... Hoe goed merk je zoiets?
BV. als ik via Telenet een site op 2sec openkrijg, moet ik bij Dommel 4 seconden wachten, of hoe moet ik me dit voorstellen?
Ps: met welke argumenten (voordelen) voor Dommel kan ik nog aanhalen om Dommel te pakken?
En zijn er ook nog nadelen?

Bartmen

bellejt
27 February 2007, 22:16
Dat snelheidsverschil zal je amper merken bij het surfen.Wel bij het downloaden van bestanden.Enkel het maandelijks tarief kan je soms doen verhuizen van provider.Wel nagaan of de service dan dezelfde blijft.

Kokki
27 February 2007, 22:50
Vraag eerst even na hoe ver je van de centrale woont. Hoe verder, hoe slechter het signaal, hoe slechter de verbinding.
Ik wil je niet afschrikken hoor, ik heb zelf ook Dommel en ik ben er heel content van :)
Voordelen: natuurlijk de prijs, hebben ook goedkope telefonie, hogere downloadlimiet, aanbod van nieuwsgoepen, klantvriendelijkheid (alhoewel dat natuurlijk subjectief is), ....

Jule
27 February 2007, 23:07
Wel opletten, als u ook belt via telenet, heeft u waarschijnlijk geen belgacom verbinding meer. Deze gaat u ook 6,5 € per maand kosten bij Dommel. Als Belgacom ze dan nog gratis activeert. (Ik weet dit niet.) Dat is waarschijnlijk het pijnpunt bij uw vake.

Bartmen
27 February 2007, 23:25
Wel opletten, als u ook belt via telenet, heeft u waarschijnlijk geen belgacom verbinding meer. Deze gaat u ook 6,5 € per maand kosten bij Dommel. Als Belgacom ze dan nog gratis activeert. (Ik weet dit niet.) Dat is waarschijnlijk het pijnpunt bij uw vake.

We hebben geen telefoon, dus dat komt al goed uit:)
Of net niet? Is telefoon verplicht dan?

Jule
27 February 2007, 23:36
Voor Dommel heb je een Belgacom aansluiting nodig. Kost 6,50 € per maand en is niet bepaald goedkoop om te bellen. AllĂ©, toch niet via Belgacom, Kokki betaald ook die 6,50 €, maar belt via Dommel (Voip) dat een stuk goedkoper uitvalt.

Bartmen
27 February 2007, 23:41
Maar is het verplicht een telefoonlijn aan te schaffen?

Jule
28 February 2007, 00:01
Maar is het verplicht een telefoonlijn aan te schaffen?
Voor Dommel wel! Voor gelijk welke adsl provider heb je een telefoonlijn nodig. Enkel telenet komt binnen via coax. Groetjes.

AMD
28 February 2007, 00:33
Maar is het verplicht een telefoonlijn aan te schaffen?

Met een Belgacom Discovery line heb je al voldoende.
Deze kost denk ik 6,50 eur en alke adsl provider activeert zijn internet op deze lijn van belgacom.

Grtjs AMD

nojs
28 February 2007, 10:20
Hallo,

wij hebben dommel ! Het gaat zeer rap en we hebben een mooie limiet 50 GB