Volledige versie bekijken : ondertitel wijzigen?



Timon22
1 March 2007, 14:55
hey, kun je je ondertitel nog verkleinen nadat je hem hebt geconverteerd?

Buzze
1 March 2007, 16:55
Ik denk dat je dat kan met SubtitelWorkshop!
HIER (http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Other-VIDEO-Tools/Subtitle-Workshop.shtml) kan je die downloaden en proberen!

Timon22
1 March 2007, 17:10
probleem is dat hij al geconverteerd is :s

barbapapa5800
1 March 2007, 18:23
over welke medium heb je het?
met geconverteerd bedoel je dan ingebrand in de film?
zoja, dan gaat het niet.

spreek je over een los (srt?) bestand, dan gaat het wel.

spreek je nog over de originele dvd?
dan kan je de subs opnieuw rippen.

kan het programma waarmee jij je rips maakt ze niet verkleinen?


iets meer info graag ;)

Timon22
1 March 2007, 18:54
min ondertitel zit al in min film vast dus geconverteerd. als ik het nog wil doen met een losse ondertitel moet ik mijn geconverteerde versie weg doen en ondertitel bewerken. maar als hij er los in staat is hij goed, maar als hij vast erin zit is hij helemaal anders.

ik weet nie of dat programma dat kan.

2B's
1 March 2007, 20:28
Timon, wat je best van al kan doen "alvorens" je film te converteren, is even nakijken of er in de srt file geen fouten zitten. Met fouten bedoel ik, overbodige spaties, té lange zinnen, spaties waardoor woorden u i t elkaar vallen en dergelijke meer. Ik gebruik subtitle workshop en daar kun je al een aantal dingen laten controleren. Je kunt natuurlijk (en dat is héél makkelijk) je srt bestand openen, de inhoud naar word kopieren en daar laten nakijken met behulp van de spellingscontrole (F7). Controle gedaan... kopieren en plakken in je bestaande srt file en opslaan. Je kunt uiteraard ook eventueel je lettergrootte aanpassen in je srt file maar ik denk dat dit niet veel uithaalt. Afhankelijk met welk programma je de tekst in je film vastbrand, meen ik dat het precies dat programma is dat bepaald hoe groot je lettertekens zijn. Dat moet je kunnen instellen. Reden temeer dus om je srt file 'los' te houden, dat bespaart je een hoop werk.

PeterN
1 March 2007, 21:40
Timon, deze eens doorlezen http://www.minatica.be/showthread.php?t=43100 ;)