Volledige versie bekijken : xp overzetten naar ander pc



Holoman
1 March 2007, 17:07
Ik heb een officiele xp , ik heb nu een andere pc gekocht,

hoe kan ik alles inclusief xp( op die nieuwe staat niet geinstalleerd)
op die pc zetten

alvast bedankt

holoman

ajaxloverr
1 March 2007, 19:29
back up van je schijf maken, op een dvd tje zetten en de rest weet je wel denk ik...

g_man
1 March 2007, 19:44
Zal niet lukken denk ik...mss wel, ligt aan de hardware...XP neemt ook info over van de hardware aanwezig + de drivers geinstalleerd zijn niet OK...je kan proberen maar ik vrees voor een hoop fouten...

Mp3Tjoeper
1 March 2007, 19:50
Zal niet lukken denk ik...mss wel, ligt aan de hardware...XP neemt ook info over van de hardware aanwezig + de drivers geinstalleerd zijn niet OK...je kan proberen maar ik vrees voor een hoop fouten...

Ik denk dat onze g_man het juist heeft hoor,
Of je zou je moederbord mee moeten verhuizen naar de andere pc ;)
Maar ik denk dat dit niet de bedoeling is hé.
In het kort vertaalt heeft elke xp maar een moederbord ( snappie ) :rolleyes:

karel g
2 March 2007, 15:54
Ik dacht dat dit wel mogelijk was als je de drivers van de nieuwe pc maar installeert.

Dit is in principe toch hetzelfde als moederbord stuk gaat en je steekt een nieuw of niet?

g_man
2 March 2007, 16:21
Ik dacht dat dit wel mogelijk was als je de drivers van de nieuwe pc maar installeert.

Dit is in principe toch hetzelfde als moederbord stuk gaat en je steekt een nieuw of niet?

Zelf met het vervangen van een moederbord kan je XP in de problemen komen...maar dat hoeft niet persé...
Maar op een volledige andere PC een HDD met XP van een 'vreemde' PC installeren...nope gegarandeerd smos... :)

cruwero
2 March 2007, 16:22
Gewoon effe alles opnieuw installeren,en met een image krijg je gegarandeert problemen:
Henk

Rini
4 March 2007, 12:58
De enigste oplossing is echt gewoon een totale nieuwe installatie. Zo gauw je een image van de oude op de nieuwe pc zet krijg je een blauw scherm bij het opstarten. Later kan je via een netwerk alle bestanden die je van je oude pc wilt hebben zoals mijn documenten en zo overbrengen naar je nieuwe pc. Ook kan je dan je adressen en berichten van je email overzetten.

sterkos
4 March 2007, 16:14
Gewoom opnieuw installeren en daarna microsoft bellen krijg een computer aan de lijn en intoetsen dat je een hardware verandering hebt door gevoerd.
Is bij mij prima gegaan.

Rini
4 March 2007, 16:26
Als die pc al wat ouder is kan je xp zonder problemen via het internet activeren

Mp3Tjoeper
4 March 2007, 18:34
Gewoom opnieuw installeren en daarna microsoft bellen krijg een computer aan de lijn en intoetsen dat je een hardware verandering hebt door gevoerd.
Is bij mij prima gegaan.

Dat was zo ja.......vroeger

Nu pakt dat geen verf meer zullé ( eind jan. toch ) :frown: