Volledige versie bekijken : Andere mogelijkheid dan lan



gideon
2 March 2007, 20:27
Bestaat er een mogelijkheid dat ik verbinding kan maken tussen twee computer zonder een lan verbinding? Dus zonder een netwerk, zodat ik op de c schijf kan werken.

PeterN
2 March 2007, 22:29
Ja, je kan twee computers met elkaar verbinden door bijna gelijk welke poort. De ene is echter sneller dan de andere. Belangrijk hierbij is wel dat je speciale kabels nodig hebt.
Via netwerk een gekruiste kabel, zo ook bij usb een speciale kabel. Serieel een nulmodem kabel, zelfs parallel printer poort is mogelijk via speciale software en kabel.
Als je dan hieruit een keuze moet maken is netwerk de meest gebruikte omwille van de snelheid, de meeste pc's hebben standaard een netwerk aansluiting en een gekruiste kabel is zowat het goedkoopste en makkelijkste te vinden.

gideon
3 March 2007, 15:01
Dus qua snelheid is toch via een crossover kabel!! Ik had gehoopt op een snellere verbinding

PeterN
3 March 2007, 22:46
Als je sneheden vergelijkt van de verschillende poorten die in aanmerking komen en je zet ze allemaal in dezelde grootheid, krijg je dit:

Gigabit netwerk: 125MByte/sec
USB2.0 : 60MByte/sec
Firewire : 50MByte/sec
100 Mbit netwerk: 12,5 MByte/sec
Fast USB: 1,5 MByte/sec
Slow USB: 0,18MByte/sec
Parallel (ECP) : 0,15MByte/sec
Serieel (com) : 0,03MByte/sec

Dus met een netwerkkaart (tegewoordig standaard Gigalan) ga je de grootste snelheid hebben. Let wel, dit zijn de bussnelheden.

Jaaanskeh
12 March 2007, 20:51
Die snelheden geven wel een vertekend beeld bij sommige mensen denkik...

Want je moet rekening houden met snelheden van andere componenten, al zeker met de harde schijf natuurlijk!