Volledige versie bekijken : 'bron weergeven' lukt niet meer



Superbee
4 March 2007, 21:28
Tot sinds kort lukte het me om de broncode van andere pagina's te zien op het net, wanneer ik met de rechterknop klikte van mijn muis op de betreffende site. Dan krijg je een kolom waar onder meer 'bron weergeven' staat. Maar wanneer ik er nu op druk, gebeurt er niks meer !!!


Hoe komt dit? Kan ik dit nog omkeren of veranderen?

Groeten Superbee

berger
4 March 2007, 21:52
En via Beeld - Bron?

Jelle
5 March 2007, 16:45
Probeer het inderdaad zoals berger zegt. Dat is een "beveiligingsoptie" die rechtermuisklikken blokkeert, maar het is belachelijk om zoiets op je site te plaatsen, want je kan de code nog altijd bekijken.

Superbee
5 March 2007, 17:45
Goed idee, maar net even geprobeerd op deze site, en nee hoor. Het lukt niet. Ik denk eerder dat het aan mijn pc ligt? Maar wat, hé?

Jelle
5 March 2007, 18:48
Je gebruikt Firefox, veronderstel ik?
Gebruik je Firefox extensies (add-ons)? Zo ja, welke?

Ga eens bij Help -> Over Mozilla Firefox kijken naar welke versie je hebt. Indien je een 1.5.0.x versie hebt, ga dan naar Mozilla.com (http://www.mozilla.com/) om de nieuwere versie 2 te downloaden. Probeer het daar dan eens mee.

Of gebruik je een andere browser? Internet Explorer, Opera, ...?

Edit: lees maar over deze post, want met de naam "Bron weergeven" kan het alleen Internet Explorer zijn, bij Firefox heet het "Paginabron bekijken".

berger
5 March 2007, 20:39
Ik denk dat het internet explorer is. Probeer eens het volgende : in IE ga naar extra - Internet opties - Algemeen - Bij Browsegeschiedenis klikkken op Verwijderen - en op het volgend scherm in IE7 mag je eigenlijk alles Verwijderen (maar zeker de Tijdelijke internetbestanden).

Superbee
8 March 2007, 08:08
Hee, berger, een mirakel !!!! Gelukt!


Bedankt hoor.