Volledige versie bekijken : Externe Schijven



Berke
7 March 2007, 12:10
Heb hier 2 externe schijven aangesloten op mijne pc,sinds gisteren heb ik er een probleem mee met de 2 schijven.
Telkens als ik een van de 2 schijven opstart bevriest mijne windows en het enige wat ik kan doen is hem opnieuw opstarten.
Heb ze alle 2 getest op de pc van mijn broer en daar werken ze perfect.
Ik werk met windows xp pro,en een schijf is een seagate van 160 giga en de andere is een schijf van 30 giga (alle 2 usb2 aansluiting) maar het merk weet ik niet meer daar ik deze van een andere pc komt en in een aangekochte case zit.
In het systeem en dan apparaat beheer heb ik wel gezien bij usb controllers dat de usb voor massa opslag ontbreekt,kan het zijn dat een of andere reden de driver ervan op mijne pc verdwenen is.
Zijn er soms mensen die dit probleem ook al eens voor hebben gehad en er een oplossing voor hebben.
Ik kan ook een volledige format doen maar dat zal wel het laatste zijn als er geen andere oplossing voor is.

Isaak
15 March 2007, 11:28
Wat voor een pc heb je en heb je de laatste windows updates?

firefreak
15 March 2007, 19:22
Zit er bij de externe harde schijven geen Fireware kabel bij had ook eens een probleem met mijn externe harde schijf want mijn pc werd er traag van maar na het insteken van de Fireware kabel werkte hij perfect en snel.

Berke
16 March 2007, 21:11
Probleem ondertussen opgelost,was de driver voor usb massa opslag die om een of andere reden van mijn pc verdwenen was.
Heb windows xp service pack 2 er af gehaald en opnieuw er op gezet en het probleem was verdwenen.
Voor mij mag er een slotje op en bedankt voor de reactie