Volledige versie bekijken : weergave resultaten



jvuz
9 March 2007, 14:39
Hallo allemaal,

in mijn script wil ik iets opzoeken en dit moet weergegeven worden (uiteindelijk in de vorm van een url, zodat je later dan kan klikken op die url om de volledige inhoud ervan te kunnen lezen.) Nu, als ik iets invul (waarvan ik zeker ben dat het in de db staat), krijg ik een blanco pagina te zien.

Hier vind je twee scripts die van belang kunnen zijn.
http://www.plaatscode.be/4539/

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt,
Jvuz

Edit: Ondertussen heb ik nog een aantal artikels toegevoegd en nu krijg ik wel resultaten te zien. Allen komt dat op een leeg bald te staan. Het is de bedoeling dat dit op de bestaande layout komt te staan. Moet ik dan de layout ook bij de echo voegen?

Jelle
9 March 2007, 18:59
Inderdaad, of met gewone HTML code (zonder echo) buiten de php haakjes (dus boven <?php en onder ?>). Ook praktisch is om die lay-out te includen via php, dan kan je die gemakkelijker op nieuwe pagina's toepassen.

jvuz
12 March 2007, 09:12
Bedankt Jelle, Ik heb ondertussen al wat geprobeerd, maar nu krijg ik altijd twee keer de layout. Kan je me misschien helpen hiermee?

jvuz
12 March 2007, 12:14
OK, het is me gelukt. Ik had het eerst gedaan via een include en daarin werd nogmaals verwezen naar search.php. Daardoor kreeg ik meerdere keren de layout. Nu heb ik eigenlijk een andere vraag. Het is de bedoeling dat de resultaten in de vorm van een url komen, nu, dat is niet zozeer het probleem denk ik, maar hoe zorg ik ervoor dat als ik op die link klik, ik het volledige resultaat krijg, dus title en article. Is daar een speciale manier voor nodig. Klopt het dat ik de variabelen dan moet meenemen naar de andere pagina en is dat mogelijk?

Edit:Sorry, ik dacht dat het probleem opgelost was, maar nu heb ik op de index pagina tweemaal de layout. Kan iemand me misschien helpen hiermee?

Edit2: Uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Nu heb ik nog een ander probleem. Ik krijg als resultaat de titel en het id nummer in link vorm. Maar nu is het de bedoeling om, als ik op de link klik, dat het naar een pagina gaat, waar ik de titel, het id-nummer en het artikel zelf kan lezen. Hoe kan ik dit verwezenlijken? Moet ik daarvoor iets in de link plaatsen, ...

Jelle
14 March 2007, 10:38
Edit2: Uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Nu heb ik nog een ander probleem. Ik krijg als resultaat de titel en het id nummer in link vorm. Maar nu is het de bedoeling om, als ik op de link klik, dat het naar een pagina gaat, waar ik de titel, het id-nummer en het artikel zelf kan lezen. Hoe kan ik dit verwezenlijken? Moet ik daarvoor iets in de link plaatsen, ...

Daarvoor plaats je de id in de url, zodat je bv. de url artikel.php?id=56 krijgt. Via $_GET['id'] haal je die dan uit de url op die pagina en zoek je dat id op in de database (en kan je de artikeltekst, titel, ... ervan ophalen en weergeven).

jvuz
14 March 2007, 11:15
Bedankt! Het werkt!