Volledige versie bekijken : van ADSL met draad naar draadloos



eckhorn
10 March 2007, 18:42
Op dit moment heb ik een ADSL internetverbinding met kabel. Nu zou ik met mijn nieuwe laptop ook op internet willen. Het gaat nu wel, maar niet draadloos. Mijn PC is nl. via USB verbonden en als ik de laptop via de netwerkkabel aansluit kan die er ook bij. Op mijn modem heb ik nog de mogelijkheid om verder uit te breiden tot 4 PC's/laptops. Kan ik via deze modem draadloos? zo ja, Wat heb ik daar dan voor nodig?

Groeten!

Kokki
10 March 2007, 19:07
Is dit een modem die draadloos ondersteunt? Maw een draadlozemodem/router? Wat type is het? En welke laptop heb je?
Wat je dus nodig hebt is een draadloze modem/router en een draadloze netwerkkaart in je laptop. Als dat een recente laptop is, dan zal die kaart daar wel inzitten. Wat betreft je modem, als die een of meerdere antennes heeft, dan zal dit wel een draadloze zijn.

eckhorn
10 March 2007, 21:52
De laptop is een Sony Vaio en heeft een draadloze netwerkkaart, dat is geen probleem. De modem waarmee mijn pc verbonden is daarentegen is geen draadloos model. Er zit een USB poort op, een aansluiting voor een netwerkkabel en nog een andere poort die normaal dient om een HUB te plaatsen om zo meerdere pc's aan te sluiten (zo staat het in de handleiding).
Ik vroeg me af of ik dan via zo'n hub of iets dergelijks dan draadloos kon gaan. Maar volgens mij lijkt het makkelijkerom gewoon een draadloze modem/router aan te schaffen dan.
De modem is een Eicon Diva 2430 Internet Gateway, ik weet niet of je hier wat aan hebt. Zoals je wel merkt heb ik niet echt veel verstand van deze dingen.:shy:

Groeten!

Rini
10 March 2007, 22:34
Je moet achter je modem een router zetten die wireless ondersteund bv deze
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1166859512401&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

PeterN
10 March 2007, 23:20
Of, als je toch een draadloze router moet aanschaffen, eentje aanschaffen met ingebouwde modem voor adsl. De routers met ingebouwde modem zijn niet duurder dan zonder modem. Zorg dat je u laat informeren in de winkel en dat je een draadloze router met ingebouwde ADSL modem vraagt met de bedoeling aan te sluiten op Belgacom. Hou het ticketje voor garantie.
Voordeel is dat je geen tien apparaten en adapters daar hebt liggen, maar 1 draadloze router voor alles ;)

eckhorn
14 March 2007, 12:45
Nu weet ik tenminste wat ik nodig heb. Ik denk dat ik dan idd. gewoon een router met ingebouwde modem zal kopen. i.p.v. een hoop kastjes achter elkaar te plaatsen.

Groeten en bedankt iedereen :good: