Volledige versie bekijken : downloadsnelheid door router



blaerekop
12 March 2007, 12:39
Hallo
Onlangs heb ik een router aangesloten om 2 pc's via het internet te gebruiken.(niet draadloos maar 2x desktop)

Maar als ik nu iets download van het net vb van rapidshare is de snelheid van de download voor de helft trager dan vroeger.Ook als er maar 1 pc aanligt)

Mijn provider is telenet express net en mijn router is een d-link di-604.
Kan er mij iemand raad geven of is dat normaal

blaerekop
12 March 2007, 15:40
kheb nu gebeld naar telenet en alles is ok zeggen ze daar maar mijn download snelheid blijft traag

Jaaanskeh
12 March 2007, 20:40
Ben nu nie echt een rapidshare gebruiker maar het kan wel door rapidshare komen dat het trager gaat.

Hier kan je je snelheid testen van je internetconnectie http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp

grtz

PeterN
12 March 2007, 21:48
Het data verkeer door een router wordt zo goed als niet vertraagd. Het is dus niet normaal dat je nu aan de helft van de snelheid zit.
Maar downloaden hangt van vele parameters af, de server die de data zend (rapidshare) moet ook de data snel genoeg zenden. Het hele dataverkeer (drukte) op het internet heeft natuurlijk ook invloed. En dan de installatie bij uw thuis. Om zulke dingen te vergelijken moet je eens een 5 tal keer de test doen naar speedtest.nl, neem hiervan het gemiddelde, en dan onmiddelijk hetzelfde doen zonder de router. Dan moet je die dingen eens vergelijken.