Volledige versie bekijken : Windows Schijf opruiming



styler
12 March 2007, 19:45
Hallo,heb sinds kort problemen,met de schijfopruiming van Windows:damn:
Als ik op schijfopruiming klik gebeurt er niks,Soms start hij wel maar houd
hij er ook onmidelijk mee op:frown:
Niet dat ik dat programma gebruik voor men schijf op te kuisen
want daar bestaan uiteraard betere programmas voor:rolleyes:
Maar langs die weg moet ik wel men aangemaakte systeemherstellen verwijderen! Of kun je dat ook nog langs een andere weg doen?:shy:
Omdat dit na een tijdje,ook aardig wat plaats in neemt op je schijf.

Hopelijk weten jullie raad:good:

Beus
12 March 2007, 20:59
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.virushelp.nl/restore.htm

gabriel
13 March 2007, 20:03
je stelt 2 vragen in een post : schijfopruiming en systeemherstel
wat wil je opruimen ? als er niks is wat moet je dan opruimen ?
syteemherstel te groot ? tot 90 dagen terug herstellen op voorwaarde dat je deze op 12% van je HD hebt staan ( zie citaat Beus )
na wat verder lezen vermoed ik dat je schijf ruimte te kort komt ?? :shy:

styler
13 March 2007, 20:27
je stelt 2 vragen in een post : schijfopruiming en systeemherstel
wat wil je opruimen ? als er niks is wat moet je dan opruimen ?
syteemherstel te groot ? tot 90 dagen terug herstellen op voorwaarde dat je deze op 12% van je HD hebt staan ( zie citaat Beus )
na wat verder lezen vermoed ik dat je schijf ruimte te kort komt ?? :shy:
hoi,Als je regelmatig een herstelpunt maakt,kan dit op een tijdje heel wat
schijfruimte in beslag nemen,nu was men vraag hoe kun je die aangemaakte
herstel punten verwijderen?:eek:
Normaal doe ik dit door windows schijfopruiming te starten en
dan Tab,meer opties. Maar het probleem is dat die schijopruiming
steeds vast loopt,en krijg ik dan ook niet die Tab van meer opties te zien:cool:

gabriel
13 March 2007, 21:19
http://bertk.mvps.org/
kijk even naar deze site
voor zover ik iets van windows ken , kan je via schijfopruiming ' niet ' je oude herstelpunten verwijderen ... meer en beter hierover kan je niet vinden
laat ons dus eerst systeemherstel op een goede manier uitvoeren en dan zien we wel verder ok ?? ;)

compuchrisje
13 March 2007, 22:37
Ga in je startmenu naar Deze Computer en klik met rechtermuisknop, kies Eigenschappen, tabblad Systeemherstel. Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen op alle schijven". Desnoods, als je meerdere partities of schijven hebt kan je het in het lijstje eronder per schijf aanpakken.
Alle herstelpunten worden dan verwijderd.
Herstart je computer, zodat al die bestanden verdwijnen en herhaal de actie, maar nu zet je het vinkje uit, zodat je een nieuw herstelpunt kan maken.
Probeer nu je schijfopruiming uit te voeren.

styler
13 March 2007, 22:52
http://bertk.mvps.org/
kijk even naar deze site
voor zover ik iets van windows ken , kan je via schijfopruiming ' niet ' je oude herstelpunten verwijderen ... meer en beter hierover kan je niet vinden
laat ons dus eerst systeemherstel op een goede manier uitvoeren en dan zien we wel verder ok ?? ;)
Met het uitvoeren van een systeemherstel heb ik geen problemen
mee hoor:wtf:
Maar zou gewoon de oude aangemaakte systeemherstellen
willen verwijderen:)

cruwero
13 March 2007, 22:57
compuchrisje heeft het aangegeven volg dan zijn raad op wat betreft systeemherstelpunten te verwijderen;
Henk

styler
13 March 2007, 23:08
Ga in je startmenu naar Deze Computer en klik met rechtermuisknop, kies Eigenschappen, tabblad Systeemherstel. Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen op alle schijven". Desnoods, als je meerdere partities of schijven hebt kan je het in het lijstje eronder per schijf aanpakken.
Alle herstelpunten worden dan verwijderd.
Herstart je computer, zodat al die bestanden verdwijnen en herhaal de actie, maar nu zet je het vinkje uit, zodat je een nieuw herstelpunt kan maken.
Probeer nu je schijfopruiming uit te voeren.
Inderdaad zo zijn men aangemaakte systeem herstel punten verwijderd:good:
Heb weer wat meer plaats op men harde schijf:p
Maar de schijf opruimer van Windows blijft nog steeds vastlopen:frown:

compuchrisje
14 March 2007, 16:55
Oké daarvoor hebben we (natuurlijk) iets voor gezocht: Cleanup (http://www.stevengould.org/software/cleanup/WhatsNew45.html) kan dit voor je doen, is freeware en doet hetzelfde als schijfopruiming van windows. Maar nadat je het hebt toegepast, raad ik je aan om toch eens een hijackthislogje te plaatsen in het daartoe bestemde forum.

gabriel
14 March 2007, 17:26
aan Styler en mama Chrisje
tot mijn spijt en schande moet ik bekennen dat je WEL systeempunten kan verwijderen " allen behalve de laatste " en gaat het Styler om ja ?? en dit via "schijfopruiming " !!!!!! hoe ??
uitvoeren - typ : cleanmgr ok
laat het progje zijn gang gaan
in het nieuwe venster kies voor " meer opties "
DAAR heb je mogelijkheid om alle systeemherstelpunten te verwijderen " behalve de laatste "
en dat is wat Styler aan het zoeken is juist ??
ik wist dat die mogelijkheid bestond maar vond het niet direkt terug , maar einde goed alles goed ???? :)