Volledige versie bekijken : Pctje OC'en



tzwientjuh
12 March 2007, 19:56
ik zou graag mijn processor een beetje overcloken hoe kan ik da doen of is dat wel mogelijk ??:wtf:

Processor :Intel (R)Pentium(R)M Processor 1,70GHz
Bus Speed : 400MHz
L1 Chache : Data 32KB , Code 32KB
L2 Chache :Advanced Transfer 2048KB
Ext Clock :100MHz

grtzz:bow:

coopman
12 March 2007, 20:48
is dt geen laptop cpu ?

kurt0015
12 March 2007, 22:44
Volgens mij is dat inderdaad een laptop omdat Intel (R)Pentium(R)M Processor 1,70GHz dacht dat die M stond voor mobile. Als het inderdaad een laptop is zou ik niet gaan overclocken want dan zal hij nogal warm worden en in een laptop zwaardere koeling plaatsen gaat denk ik niet of wel veel moeilijker dan in een gewone desktop pc.

tzwientjuh
12 March 2007, 23:12
nou of ie warm zal hebben daar twijfel ik niet aan maar ik ga achter een laptop cooler dat je onder je laptop plaatst zou ik het dan doen of tog nog niet ??

PeterN
13 March 2007, 00:43
Niet doen. Laptops zijn zeker niet geƫigend om te ocen. Het grote probleem bij laptops is juist warmte afvoer, zelfs zonder te ocen. Hiervoor worden al speciaal processoren ontwikkeld, gelijk de M processor, die op lagere clocksnelheid gaan draaien als ze niet zo veel te doen hebben. Dit voor uw batterijen te sparen en de warmte te beperken.

Dus gooie raad, als je geen stukken wil hebben binnenkort, niet doen ;)

Pjj
13 March 2007, 21:05
Ik zou zoiezo niet overclocken, kijk de eerste post:
hoe kan ik da doen

Hieruit kun je toch afleiden dat hij er niet zoveel van afweet, wat gevaarlijk kan zijn bij oc'en! Eerst veel lezen en leren ;)