Volledige versie bekijken : Beeld van filmpje roteren?



Silverwing
12 March 2007, 20:29
Ik heb weer wat filmpjes gemaakt met mijn fototoestel maar heb mijn toestel rechtsomgedraaid gehouden bij één filmpje.
Bij foto's is dit geen probleem om het beeld te roteren maar hoe los ik het nu op met dit filmpje zodat mijn beeld goed komt te staan?

kurt0015
12 March 2007, 22:52
Ik dacht dat dit met winavi of misschien zelfs windows movie maker moet kunnen. Maar ben er niet helemaal zeker van.

Milo
13 March 2007, 13:43
Wss Quicktime filmkes ?

Kijk hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=36686) anders eens even .

Silverwing
13 March 2007, 21:28
Heb virtual dub gedownload maar ik krijg na de eerste rar terug één,en als die uitgepakt is een heleboel mappen.
Hoe installeer ik virtual dub dan?
Heb ook winavi geprobeerd maar daar staat geen mogelijkheid om naar avi te converteren of doe ik wat fout?
@kurt0015 : In winavi kan je het beeld enkel 180° draaien.

kurt0015
13 March 2007, 21:55
Oh ok, maar winavi neemt veel over van je codecs en ik kan hierbij een aantal graden instellen waarin het beeld gedraait word zie ik net. En als ik dan convert met winavi dan is het beeld zoals de codecs dit hebben gezet. :D Maarja niet zo'n makkelijke oplossing...

Silverwing
21 March 2007, 08:24
[quote=Silverwing;299691]Heb virtual dub gedownload maar ik krijg na de eerste rar terug één,en als die uitgepakt is een heleboel mappen.
Hoe installeer ik virtual dub dan?
Heb ook winavi geprobeerd maar daar staat geen mogelijkheid om naar avi te converteren of doe ik wat fout?

Heb ondertussen virtual dub aan de praat gekregen en het filmpje kunnen roteren,maar als ik het nu op dvd zet is het beeld vervormd,het lijkt er op dat de hoogte en breedte omgewisseld zijn.

Ook met quicktime pro heb ik het filmje kunnen roteren,en als ik het afspeel is het beeld zoals het moet zijn,maar wanneer ik het gedraaide filmpje converteer naar avi staat het beeld weer verkeerd.

Wie kan me helpen om op een juiste/goede manier het filmpje te draaien zodat het er op dvd net zo goed uitziet al wanneer ik het in quicktime afspeel?