Volledige versie bekijken : waarom firefox en geen explorer?



goodpitcher
12 March 2007, 23:10
hey
ik gebruik al jaren internet explorer en ik lees meer en meer over firefox,kan er iemand zeggen waarom firefox gebruiken i.p.v internet explorer
wat zijn daar de voordelen bij en de nadelen?
ik heb het reeds hier op de forum gezocht maar ik vond geen duidelijke richtlijnen daarin?
groetjes

goodpitcher;)

Clioke16V
13 March 2007, 00:08
Ik heb sinds ik met firefox surf veel minder last van popups ( heel heel miniem ).

enja ik vindt het gewoon zoveel leuker/beter in te stellen. Inbegin vondt ik er niks aan tot ik het gewend was. Nu zegt IE me niks meer.

IE7 heeft nu redelijk veel weg van firefox en toch kan ik er niet met werken.

Het is vrije keuze wat je neemt, maar ik en veel andere keren voor het eerst niet meer terug naar IE, niet omdat ik fanboy ben, gewoon het is beter.

Andere skins, plugins, echt honderden apparte programma's die je bij in firefox kan gebruiken...

Isaak
14 March 2007, 00:24
Firefox laad je ook sneller surfen, het laadt dus sneller pagin's dan IE.

Bovendien is Firefox ook stukken veiliger dan IE en ondersteunt Firefox de meeste OSen

Jaaanskeh
14 March 2007, 12:21
Wel opletten met sommige site's die niet 100% normaal worden weergegeven

sommige sites voldoen niet perfect aan de w3-normen!

Clioke16V
14 March 2007, 12:27
dan gebruik je de IE plugin.

Beus
14 March 2007, 13:31
dan gebruik je de IE plugin.

http://ietab.mozdev.org/ :good:

Jaaanskeh
14 March 2007, 17:18
weet ik ook wel maar als je mensen die niet weten waarom firefox te gebruiken firefox aanraadt en dan nog over weg moet kunnen met plugins enzo...

Dan denkik dat dat personen zijn die gehecht zijn aan hun IE (niet dat het zo'n groot verschil is natuurlijk mààr ik heb een moeder en die sloeg tilt toen ik haar mozilla voorschotelde!)

grtz

firefreak
14 March 2007, 17:43
Ik heb momenteel IE7 en ben daar zeer tevreden over.
Heb ook wel firefox op mij pc staan maar ik vindt niet dat firefox sneller surft dan IE7, maar dat is natuurlijk ieders zijn mening.

Jaaanskeh
14 March 2007, 18:54
Ik heb momenteel IE7 en ben daar zeer tevreden over.
Heb ook wel firefox op mij pc staan maar ik vindt niet dat firefox sneller surft dan IE7, maar dat is natuurlijk ieders zijn mening.

Ik denk nu ook niet dat het zoveel verschil zal maken voor de allendaagse gebruiker, maar het is wel ietsje sneller, maarjah...

en ik werk zeker zo graag met IE als mozilla :cool:

styler
14 March 2007, 20:45
Je kan firefox natuurlijk altijd wel een beetje "tunen",dan merk je toch wel aardig dat Firefox sneller is dan IE;)

Mp3Tjoeper
14 March 2007, 20:51
Ik denk toch ook wel dat je meer virussen hebben zal met IE
dan dat je gaat tegenkomen met Firefox.
Maar dat is mijn gedacht hé :shy:

Jaaanskeh
14 March 2007, 21:05
welke gewone gebruiker houdt zich daarmee bezig

dat moet werken niet vliegen!

goodpitcher
14 March 2007, 21:30
heb je met bv homebanking dan geen problemen of helpt daar de ie plugin ook mee

Nostradamus
14 March 2007, 21:52
Ik werk met homebanking ( zonder IE plugin) en geen enkel probleem goodpitcher ;)
En heel tevreden over Firefox :good:

firefreak
14 March 2007, 22:04
Je kan firefox natuurlijk altijd wel een beetje "tunen",dan merk je toch wel aardig dat Firefox sneller is dan IE;)

Kun je dat bij nader verklaren dat "tunen" van firefox :cool:

sykke
14 March 2007, 22:04
Ik werk met homebanking ( zonder IE plugin) en geen enkel probleem goodpitcher ;)
En heel tevreden over Firefox :good:

Sluit me daar volledig bij aan. ;)

styler
14 March 2007, 22:44
Kun je dat bij nader verklaren dat "tunen" van firefox :cool:
Je kan de plugin Fasterfox downloaden:)
En dan voel je tijdens het surfen toch dat hij iets sneller is.;)

4ever
14 March 2007, 22:46
Kun je dat bij nader verklaren dat "tunen" van firefox :cool:

Hier vind je een zeer goede tweak voor Firefox en geloof me, als je deze tweak uitvoert dan is Firefox sneller:

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=2875

Nog enkele tweaks voor Firefox:

http://lifehacker.com/software/firefox-2/geek-to-live--top-firefox-2-config-tweaks-209941.php

Jaaanskeh
14 March 2007, 22:51
sneller > hoeveel % in tijd win je hier dan mee als gewone dagdagelijkse surfer ...

Clioke16V
15 March 2007, 00:10
sneller > hoeveel % in tijd win je hier dan mee als gewone dagdagelijkse surfer ...


:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes:

Jaaanskeh
15 March 2007, 00:12
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes:
wou gewoon even aantonen dat het voor een gewone gebruiker geen barst uithaalt of die pagina nu op 120 seconden laadt of op 119 seconden :wtf:

Clioke16V
15 March 2007, 00:32
wou gewoon even aantonen dat het voor een gewone gebruiker geen barst uithaalt of die pagina nu op 120 seconden laadt of op 119 seconden :wtf:

Daar heb je een klein punt, alhoewel ik ook een gewone gebruiker ben en toch prefereer ik voor snelheid. 1 sec. kan soms lang duren :D

Jaaanskeh
15 March 2007, 00:36
ja maar jij hoort hier ook wel veel op dit forum én jij kan voor jezelf dat al uitmaken wat je wil. De meeste mensen kunnen dat niet ;)

Je bent zeker geen leek als het over pc's gaat :)

Clioke16V
15 March 2007, 01:51
ja maar jij hoort hier ook wel veel op dit forum én jij kan voor jezelf dat al uitmaken wat je wil. De meeste mensen kunnen dat niet ;)

Je bent zeker geen leek als het over pc's gaat :)

Leek en geen leek he, iedereen kan dingen bijleren.

Op hardware vlak heb ik nog wel een stuk tegaan, maar dat boeit me ook zo niet, alleen als ik nieuwe pc koop ( logisch :D )

Jaaanskeh
15 March 2007, 10:52
Leek en geen leek he, iedereen kan dingen bijleren.

Op hardware vlak heb ik nog wel een stuk tegaan, maar dat boeit me ook zo niet, alleen als ik nieuwe pc koop ( logisch :D )

"Hoe meer je van een pc kent, hoe meer je beseft hoe weinig je er van kent"

Je bent op het goede pad! ;)

goodpitcher
17 March 2007, 18:55
ik zit nu op minatica met firefox en jullie hebben gelijk het is een leuk ,snel en uitbreidbaar progje
bedankt voor de vele reacties
goodpitcher