Volledige versie bekijken : maxtor sata



Holoman
13 March 2007, 19:24
heb een maxtor harde schijf gekocht met sata aansluiting
maar mijn moederbord wilt deze niet herkennen,waar kan ik soms drivers vinden voor sata en wie kan mij helpen
alvast bedankt

holoman

Heezy
13 March 2007, 19:34
Op de site van je moederbordfabricant.

Isaak
15 March 2007, 12:51
Kijk eerst op het internet of je moederbord wel SATA harde schijven ondersteunt, indien wel dan zal je zeker je moederbord moeten flashen (upgraden) wat ik niet echt aanraad om zelf te doen..

Clioke16V
15 March 2007, 13:30
Kijk eerst op het internet of je moederbord wel SATA harde schijven ondersteunt, indien wel dan zal je zeker je moederbord moeten flashen (upgraden) wat ik niet echt aanraad om zelf te doen..

en waarom niet, zo moeilijk is dat niet, gewoon lezen wat er bij de readme staat. en sommige mobo's doen het allemaal zelf dacht ik.

Isaak
15 March 2007, 13:40
Ja dat wel maar als er iets fout gaat, dan is je moederbord verleden tijd..

Heezy
15 March 2007, 20:18
Als het een aparte sata controller is (dus niet geïntegreerd in de chipset), moet je eerst de drivers installeren vooraleer je je schijf aan de praat krijgt. Je moet niet per sé je BIOS flashen. Enkel als bij de upgrades het er expliciet bijstaat.

wolfskin
15 March 2007, 21:22
Heb dat ooit ook gehad, je mobo is dat een nforce4 ? Deze nemen niet alle MAXTOR HD's SATA aan. Heb toen een WD gekocht, en het probleem was opgelost. Ik weet natuurlijk niet dat dit de reden bij jou ook is hé...

Greetz

WOLFSKIN