Volledige versie bekijken : Beveiligingsinstellingen draadloze verbinding D-link



pattieken
6 June 2005, 19:48
Huuuuuuuuullllllllllllllpppppp !

Ik heb me onlangs een router D-Link DI-624 aangeschaft.
Voor mijn laptop heb ik een D-Link Airpluss ExtremeG High-speed 802.11 G Wireless Adapter gekocht, zodat ik draadloos kan werken.
Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik de beveiliging van mijn draadloze verbinding moet configureren zodat er niemand anders via mijn Telenetverbinding kan werken ?
Ik heb hier een ganse uitleg in Clickx uitgeprobeerd maar zij werken met Lynksys en de schermen die ze tonen zijn volledig Engelstalig. Ik krijg dan ook totaal andere schermen. en geraak er echt niet wijs uit :close .

Alvast bedankt voor de moeite !

Pattieken

pattieken
8 June 2005, 21:17
Niet allemaal tegelijk hè mensen ! :D


Neen serieus, is er nu echt niemand die me kan helpen ????

Please :cry:

barca
8 June 2005, 22:52
kan u niet helpen heb ook linksys,(ooe) maar wat ik wel kan zeggen is kijk een keer goed in u boekje normaal staat er een deftige uitleg in. voor de beveiliging is het best dat je WPA neemt als je systeem dat toelaat. anders neem je wep maar dat is te kraken mja nie iedereen is een expert hééé. denk dat je voor de instelllingen moet surfen naar een webside waar je de interface zult zien van je router. dit is iets in de aard vandit>> 192.168.1.1 (Surf je hiervoor met je browser naar 192.168.1.1 ?) aléé bij mij toch. als je het beveiligd met wep de sleutel die aanmaakt nauwkeurig opschrijven!!! als je kiest voor WPA is dit van toepassing>>De WPA-beveiliging werkt op basis van een zin die je moet invoeren,Eerst dien je deze zin in je router te stoppen, Je kiest best voor AES als coderingstype.
Eens die zin is ingevoerd dien je deze ook nog in te voeren in de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart.
Ga naar netwerkverbindingen, rechtsklikken op de netwerkkaart, Eigenschappen, tabblad Draadloze verbindingen. Selecteer daar de draadloze verbinding en klik op Eigenschappen.
Netwerkverificatie zet je op WPA-PSK
Gegevenscodering op AES
In het veld daaronder geef je dan identiek dezelfde zin in als in je router, let op!! het is hoofdlettergevoelig. hopelijk ben je een beetje geholpen met deze uitleg. mvg barca

pattieken
10 June 2005, 23:04
(y) Hoi Barca,

Het is me uiteindelijk gelukt door naar de site van mijn router te gaan, zoals jij schreef.

Heel erg bedankt voor de goeie raad :clap: :clap: .

Groetjes,

Pattieken

slicky
13 June 2005, 07:01
deze mag dan op slot :p