Volledige versie bekijken : DOS Probleem



durumke
14 March 2007, 15:15
Hallo, heb hier een tijdje geleden nog eens een vraag over gestel, heb toen het antwoord gekregen maar ben opnieuw op zoek naar een bepaalde diskette. Je kan het van het net gratis downloaden maar vind het nergens.
Ik heb nog een laptop zonder cd-rom speler en wil daar mijn ext. usb dvd speler op aansluiten om windows te kunnen installeren.
Die laptop heeft alleen maar een floppy-drive he.
Nu heb ik een hele tijd geleden een programmatje gehad op diskette maar weet niet meer hoe dat noemt. Dat installeerde ik op mijn laptop en zo kon ik mijn usb dvd speler gebruiken op die laptop.
Want als de windows 98 opstart diskette gebruik, herkent hij dat niet.
Kan er mij hier iemand helpen??? Misschien de persoon die mij toen geholpen heeft? Wie wet he. Toch bedankt.

downagain
14 March 2007, 16:02
Kan je in de BIOS niet instellen om te booten vanaf een CDRom/DVD drive? Volgens mij wordt een externe usb dvd speler herkend, of het moet een oude pc zijn.

vuchel
14 March 2007, 16:16
Is het dit dat je zoekt?
MSCDEX.EXE

Dos herkent geen cdspelers en hiermee kan je die in dos toch gebruiken.

Milo
14 March 2007, 16:30
Ga naar hier (http://files.frashii.com/~bootdisk/alabama/boot98se.exe) ne keer ;)

durumke
14 March 2007, 16:53
Milo, die link heb ik geprobeerd, diskette gemaakt, opgestart, maar al hetgeen hij vraagt is: enter new date
enter new time
en dan verschijnt C
Daar kan ik niets mee doe want het is ook niet hetgeen ik zoek.

Downagain, hoe ik in die bios moet geraken is een raadsel. Daar moet eerst een programma voor op die laptop gezet worden e dan moet dat werken. Het gaat niet zoals op een gewone pc waar je op del of f2 moet drukken maar dat moet effectief geinstalleerd worden eerts.
Het is geen pc maar een laptop, compaq armada 7800. Inderdaad al een oud machientje.

Vuchel, dat is het ook niet.

frankynaomi
27 March 2007, 17:38
hallo, ik heb ook dit probleem ,weet u hoe je in de bios geraakt van een armada 7800 ?

g_man
27 March 2007, 17:52
hallo, ik heb ook dit probleem ,weet u hoe je in de bios geraakt van een armada 7800 ?



To enter BIOS when your Armada is in start up, press F10 when the blinking cursor appears on the right side of the screen after the memory count. In case you have any further questions, do not hesitate to contact us by email or by calling your Compaq Customer Care Center, which is listed in the documentation you received with your product.


Of anders Probeer F1, F2, F8, F11, Del, Ctrl-Alt-Esc, Ctrl-Alt-S, Ctrl-Alt-Ins, Ctrl-S

PeterN
27 March 2007, 21:51
Milo, die link heb ik geprobeerd, diskette gemaakt, opgestart, maar al hetgeen hij vraagt is: enter new date
enter new time
en dan verschijnt C
Daar kan ik niets mee doe want het is ook niet hetgeen ik zoek.

Downagain, hoe ik in die bios moet geraken is een raadsel. Daar moet eerst een programma voor op die laptop gezet worden e dan moet dat werken. Het gaat niet zoals op een gewone pc waar je op del of f2 moet drukken maar dat moet effectief geinstalleerd worden eerts.
Het is geen pc maar een laptop, compaq armada 7800. Inderdaad al een oud machientje.

Vuchel, dat is het ook niet.

Je zal een dos opstart disk moeten maken met bv bootdisk (http://www.bootdisk.com/)
Daarna zal je de dosdriver erbij moeten zetten om usb te ondersteunen en de config.sys moeten aanpassen. Deze vind je hier
http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/13288.html
Als je dan opstart met die diskette zou de usb externe drive moet herkent worden...