Volledige versie bekijken : digitaal tv kijken en opnemen op pc?



brainstorm
16 March 2007, 12:25
Stel je voor : Ik heb digitaal tv van telenet ( digibox geen digirecorder ) nu zou ik tv willen kijken en opnemen via mijn pc wat heb ik daar zoal voor nodig 'hardware en software' matig. Heeft hier iemand al ervaring mee?

P.S : er wordt gezegd dat je met een digibox niet meer kan opnemen met een videorecorder:wall: .

kurt0015
16 March 2007, 19:07
Ey,

Ik heb gehoort dat je enkel een digitale tv tuner kaart nodig hebt en de bijhorende software die erbij zit en dan zou je instaat moeten zijn op te nemen via de pc.

(Dit kan enkel als je zoals jij een digitaal abonemnt hebt en een digibox anders zal je niet kunnen opnemen en kijken via digitale tunerkaart.)

Hoop dat je er wat aan hebt

firefreak
16 March 2007, 19:59
Heb zelf ook digitale tv van telenet heb ook een digibox en het een gewone tv tuner kaart je hoeft gewoon de kabel die van je digibox naar je tv gaat moet je dan op je tv tuner kaart inpluggen.

brainstorm
17 March 2007, 09:11
Bedankt voor deze uitleg, maar wat betreft software matig wat heb ik daar zoal voor nodig om te kunnen opnemen via mijn pc?

brainstorm

Mosquitos
30 March 2007, 21:22
Ik heb op de site van telenet eens gekeken en eens een voordeelpakket samengestelt en kreeg dit...


Ons Advies
Jouw Telenet-voorstel op maat.
ExpressNet + Digital TV met Digicorder

Alternatieve Telenet-voorstellen op jouw maat
Dit voorstel bevat ExpressNet + een Digicorder:

* ExpressNet
Supersnel internet voor dagelijks gebruik.
* Digicorder
Genieten van meer zenders. Films en programma's op aanvraag bekijken.
Interactief meespelen met live-uitzendingen. Een handige elektronische tv-gids.
Kortom met de Digicorder van Telenet wordt tv kijken nog rijker!

Met de Digicorder kan je ook opnemen in digitale kwaliteit. Je beschikt over een harde schijf van 160 GB (tot 100 uur opnametijd).

Je kan je Digicorder ook huren. Bekijk hiervoor de interessante Telenet-alternatieven hieronder.

Normale
prijs Jouw
voordeel Prijs
ExpressNet
42,91 € / maand

2 maand proberen

42,91 € / maand
Digicorder
349,00 €

100 €

249,00 €
Dit lijkt mij redelijk goedkoop(zou digirecorder kopen) maar hoeveel kanalen heb ik dan want heb dan wel geen pakket genomen zoals family etc?
Heb ook nog dit gezien...


Totaal Jaarlijks Abonnementsgeld
Abonnement Kabel TV + auteursrechten
€137,62
(11,47 / maand)

Komt dit bovenop uw standaard kabelbijdrage?

firefreak
31 March 2007, 09:47
Het nadeel van een digicorder is dat het op de harde schijf staat je kunt het nie top een apart schijfje branden. Je kunt de digicorder niet aansluiten op de pc om zo bv films doortesturen.
Het beste is dat je een gewone digibox koopt en als je wilt opnemen koop je een kwaliteits dvd recorder desnoods met harde schijf zo heb ik het gedaan.
Zo kan in namelijk opgenomen films op mijn pc zetten via mijn dvd recorder.
Dus een digicorder is afteraden.