Volledige versie bekijken : Virtuele Windows.



Fck_
16 March 2007, 18:30
Hoi, ik heb dus windows vista, en veel programma's zijn dus niet compitable, maar nu zei iemand bij mij op school dat er iets was, waarme je xp kan draaien in vista.. een soort virutele OS ofzoiets.. kan dat? en hoe noemt dat?

compuchrisje
16 March 2007, 18:42
VM-ware of Virtual Machine.. volgens mij zit er zoiets tussen onze downloads. Ook op Microsoft kan je een gratis versie vinden, maar ik heb zelf geen idee in hoever die met Vista zal willen draaien.

Fck_
16 March 2007, 18:52
Heb net mircrosoft virtual pc 2007 geinstalleerd, en ben nu XP daarop aan het installeren.. tot nu toe loopt alles perfect... omdat hij van microsoft is, en het is versie 2007, dus ik denk dat hij wel vlot op vista zal draaien.:)

EDIT: ok ik heb xp er nu opstaan, en het werkt vlotjes.. maar ik wil nu mijn gsm inpluggen, maar hij wordt niet herkent in die Xp, alleen maar in mijn vista.. iemand een idee hoe ik kan zorgen dat hij in die virtuele xp kan herkent worden?

EDIT2: ik heb gevonden dat microsoft virtual pc 2007 geen usb ondersteund, dus ik heb nu ee ander.. maar die Virtual pc heeft nog steeds een virtuele schijf geinstalleerd, en ik kan hem langs daar niet verwijderen.. hoe verwijder ik nu zoiets?? ik ben bang dat als ik gwn het bestand van de schijf verwijder, dat mijn geheugen definitief echt van mijn pc gaat.. hoe doe ik het?

GuntherS
16 March 2007, 23:45
In het begin heb je normaal een maximale grootte moeten ingeven die je virtuele schijf mag gebruiken. Wanneer je vanalles gaat installeren op deze virtuele schijf, zal deze ook steeds groter worden tot je maximale ingestelde grootte is bereikt. Wanneer je nu deze virtuele XP-machine terug wil verwijderen, volstaat het gewoon om de virtuele schijf te wissen. (je hebt moeten instellen waar hij de virtuele schijf zal aanmaken en daar moet je hem ook helemaal gaan verwijderen). Dit zal verder geen gevolgen hebben.

Ik heb een hele tijd Virtual PC 2004 gebruikt maar nu heb ik VMware wat mij iets beter bevalt als je meerdere virtuele machines aan hebt staan omdat je daar ook dmv tabs kan switchen tussen je virtuele machines.

Fck_
17 March 2007, 11:57
Ben nu ook bezig met VMware, maar ik vind dat dat zeer traag gaat tegenover Microsoft Vm..

EDIT:
hmm heb hem net verwijderd, en nu is dus gwn 6Gig van mijn schijf weg..:p.. eerst had ik 151Gig daarop , nu nog 146 xD.. hoe krijg ik het terug?