Volledige versie bekijken : "Bad sectors"??



slicky
17 March 2007, 05:23
jips

heb hier een maxtor ATA van 80Gb.
die zat in een pc die vlotjes werkte,plots zonder reden is die beginnen vertragen:wtf: .
heb dan met powermax eens getest en die zei "disk failure"
heb dan de hd getest met HDD Regenerator en ze zat vol met bad sectors:rolleyes:

hoe zou dat ineens komen,is daar een verklaring voor:wtf:
gelukkig is ze nog in garantie:good:

g_man
17 March 2007, 10:42
Heb je ze al proberen te herstellen met CHKDSK? Wanneer ze op deze manier niet kunnen hersteld worden, kan je nog proberen door je data te backuppen en dan een volledige format te doen ven de HDD...als je tijdens deze format geen foutmelding krijgt, is er niks aan de hand...

Some_body
18 March 2007, 19:14
Ik heb dat ook voor gehad :(
ik had met de regelmaat van de klok een CHKDSK , maar niks hielp !!
Op een gegeven moment , hd naar de haaien :(
Als ik jou was zou ik maar eens beginnen te backuppen !!
Greets Some_body

Peter.B
19 March 2007, 06:56
maar moet de parameter /f er niet bij zetten om de HD te herstellen? zo: CHKDSK /f .
heb ergens gelezen dat ze infeite niet herstelt worden maar de bad sectors overslaat en dit zou maar enkele kb velies zijn van uw HD.

Some_body
19 March 2007, 10:33
maar moet de parameter /f er niet bij zetten om de HD te herstellen? zo: CHKDSK /f .
heb ergens gelezen dat ze infeite niet herstelt worden maar de bad sectors overslaat en dit zou maar enkele kb velies zijn van uw HD.

Bij het opstarten gebeurde dat vanzelf bij die CHKDSK, ik kon niet kiezen :(

greets Some_body :bow:

PAUL
19 March 2007, 11:54
Laat S.M.A.R.T.(Self Monitoring Analysis & Reporting Technology) eens los op je HD: http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm

Mvg,

Paul Siemons