Volledige versie bekijken : computer aldi



veronique
23 March 2007, 09:36
Er komt weer een computer in de aldi binnen.
Is dat aan te raden of niet?
Ik ken dus niets van al die getallen enz..
En welk scherm moet ik erbij nemen ale welk van de twee raden jullie mij aan?
19 inch wide screen of 19 ich SXGA allebei een lcd scherm.


Intel¨ Core™2 Duo Processor E6400:
2.13 GHz, 2 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB 320 GB harde schijf
Werkgeheugen van 1024 MB DDR2 SDRAM met 533 MHz 64-bits (1 geheugenslot vrij)
Videokaart NVIDIA¨ GeForce¨ 7650 GS: 256 MB DDR2, HDMI-interface en DVI-uitgang
18x Multi-Standaard dvd-/cd-brander (2) met Dual Layer en LightScribe™-technologie (3)
Dvd-station 16x dvd-rom
Draadloze afstandsbediening
Draadloos toetsenbord
Optische draadloze muis
Multimedia luidsprekers
Draadloze netwerktoegang (4): geïntegreerde WLAN 54Mbit/s IEEE802.11g. compatibel met IEEE 802.11b.
Geïntegreerde netwerkcontroller, Fast Ethernet 10/100 Mbit/sec.
S-ATA 300-interface, supersnel: 7200 tpm, 8 MB cache
TV via DVB-T, analoge TV (1)
8-kanaals High Definition Audio
Geïntegreerde USB 2.0 flashkaartlezer: leest en beschrijft alle gangbare flashkaarten (geheugenkaarten niet inbegrepen)

Buzze
23 March 2007, 16:00
Mijn broer heeft zo'n machine gekocht bij den Aldi met
dezelfde specificaties en is er enorm content van!
De prijs zal ook wel meevallen!

veronique
23 March 2007, 16:40
de prijs zonder scherm is 799€ ik vind dat valt heel goed mee.Maar het is voor er een vast te krijgen.

Kokki
23 March 2007, 16:44
Den deze? http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm
Voor 799?
Dat is best wel een koopje.
Als scherm zou ik niet de widescreen nemen, maar die andere. Widescreen in 19 inch is niet zo geweldig.
Bij een gelijkblijvende beelddiagonaal betekent dat echter dat het beeld van een breedbeeldmonitor minder hoog is, maar wel beduidend breder. Waar alle traditionele 19 inch modellen een resolutie van 1280x1024 pixels hebben, geldt dat breedbeeldmodellen van dit formaat altijd 1440 bij 900 pixels tellen. Het totale aantal pixels ligt bij een 19 inch breedbeeldmonitor iets lager dan bij een conventioneel model: 1.296.000 om 1.310.720 pixels. Een 19 inch breedbeeldmonitor biedt dus niet méér effectief beeldoppervlak dan een traditioneel model. Hoewel de 19 inch breedbeeldmodellen momenteel als warme broodjes over de toonbank gaan, is er dus eigenlijk geen aanwijsbare meerwaarde voor het brede beeldformaat. In theorie is het inderdaad mogelijk om twee pagina's tekst naast elkaar weer te geven, maar gezien de relatief lage resolutie bij 19 inch breedbeeldschermen is dat geen werkbare oplossing. Bovendien biedt een breder beeldformaat ook bij standaard toepassingen als websurfen en tekstverwerking geen meerwaarde. de 1280 pixels die een normale monitor breed is, zijn meer dan genoeg voor vrijwel elke denkbare website. Doordat een breedbeeldmodel in de hoogte juist minder pixels telt, moet je ook nog eens meer scrollen.
Alleen in games kan 19 inch breedbeeld duidelijk een voordeel bieden. Steeds meer spellen bieden ondersteuning voor breedbeeldresoluties en in vrijwel alle omstandigheden is het prettiger om meer beeldinformatie in de breedte te hebben dan in de hoogte. Voor normaal kantoorgebruik achten wij een 19 inch breedbeeldmodel echter niet aanraden boven een standaard 19 inch monitor, zeker niet als je nu al een traditionele 17 of 19 inch LCD hebt.

http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnY2pxZGaa/Acht_kleine_breedbeeldmonitoren/2

Ene vast krijgen? In de aldi waar ik meestal ga is dat meestal geen probleem. Dit is wel een kleinere Aldi, en hier liggen er 3 op korte afstand van elkaar (Hasselt)

Baloeke
23 March 2007, 16:52
In clickx magazine (http://clickxmagazine.zdnet.be/cover.cfm) 141 van 20 maart 07 staat een voledige pagina daarover.
Het besluit van deze test is kortom:
Aldi levert alweer een behoorlijk uitgeruste machine aan een budgetprijs. Spelletjesfanaten laten deze aanbieding best links liggen, of investeren meteen in een krachtiger grafische kaart.
Positief: Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding - fluisterstil
Negatief : Niet geschikt voor spelletjesfanaten

bellejt
23 March 2007, 18:25
Ik heb hier een wide screen van 19 inch van Samsung en wil dat niet meer missen.Ik had voordien een 19 inch normaal van Sony.De resolutie staat op 1156 * 864 en is veel beter dan vroeger 1024*768.Heb nog een voordeel dat het dan ook een ingebouwde tuner heeft voor tv en luidsprekes.:) Die pc's van Aldi zijn wel steeds de moeite waard hoor.

eventure
24 March 2007, 14:22
Ziet er inderdaad niet slecht uit ;)

veronique
24 March 2007, 15:07
ok ik ga zeker zien voor ene vast te krijgen ik lees ook dat het niet een pc is voor spelletjes, maar eerlijk gezegd zijn spelen we geen spelletjes, de kinderen durven eens online een spelletjes te spelen .Maar dat moet toch mogelijk zijn?
En welk scherm moet ik nu nemen?In eerste instantie wou ik een wide screen?
Maar nu weet ik niet welke.

cruwero
24 March 2007, 15:23
Ik maak altijd zelf altijd mijn eigen configuratie.
Maar moet zeggen mits je geen gamer bent ziet het er goed uit,geen miskoop:
Henk

Jelle
24 March 2007, 15:39
Het is op zich een prima pc, maar als je hem wil openvijzen en aanpassen merk je ook wel wat minpunten. Zo werken ze met mini moederborden met weinig extra aansluitingen, maar als je niet van plan bent om een extra PCI-kaart voor het een of het andere te steken ofzo, dan is dat uiteraard geen probleem.

Ook de netwerkcontroller vind ik iets minder voor een moderne pc, is maar een 10/100 Mbit model, terwijl de moderne moederborden toch al wel een 10/100/1000 Mbit hebben (gigabit). Veel heb je er nog niet aan, want je internetverbinding is nog niet zo snel, alleen als je een gigabit router hebt en grote bestanden via een intern netwerk doorstuurt, merk je het verschil erg goed.

Ze overdrijven ook wel graag, bv. "S-ATA 300-interface, supersnel: 7200 tpm, 8 MB cache ". 7200 rpm is enorm standaard (behalve bij laptops) en 8MB cachegeheugen ook. Vele grote SATA schijven hebben ook al 16MB cachegeheugen. Wat is wel supernel? Een (dure) Raptor met 10.000 rpm :p

Maar op zich is het dus wel een erg goede pc als je niet van alles het beste wilt en hem niet openvijst.

Wel kon het geheugen wat groter (2GB) voor Windows Vista met Aero vlot te draaien, maar dat zou de prijs wel wat opvoeren. Er is wel nog een geheugenbank vrij, dus je kan het zelf wel nog uitbreiden.

coopman
24 March 2007, 15:41
ik heb wel gemerkt bij die van mijn gebuur dat de processor (P4 3.20GHZ)
tot 60° krijgt nu hij hem een jaar heeft
is wel nog nooit uitgestoft geweest volgens mij

heb ook al klachten gehoord van de service als hij kapot is
ken iemand die hem 6maanden kwijt geweest is

wel zeer goede pc's

Kokki
24 March 2007, 18:51
Wat dat scherm betreft zou ik gewoon eens naar een pc winkel gaan en kijken wat je het meeste bevalt. Zelf heb ik een widescreen (wel een 20inch) en moest ik opnieuw een scherm kopen, dan zou het geen widescreen zijn omdat de gewone schermen toch wat langer zijn. Zeker als je je pc vooral gebruikt voor office toepassingen en wat te surfen.

Voor wat online spelletjes en niet al te moderne spellen is deze pc goed genoeg hoor. Zolang je maar geen zware 3D-spellen gaat spelen.

veronique
24 March 2007, 19:17
badankt voor de vlugge reactie's
Ik ga er een kopen en laat hier zo snel mogelijk iets weten.
Ik denk dat hij zeker beter is dan wat we nu hebben deze pc is al 5 jaar oud.
grts veronique

Jaaanskeh
24 March 2007, 19:18
Voor gewoon dagelijks gebruik zijn de pc's van aldi heel goed ;)
Men vriendin heeft ook een pc'tje van 'den aldi' en ze is er best tevreden over. Voor een office of internettoepassing ga je bijna geen verschil merken met een super-PC.

grtz

veronique
29 March 2007, 15:13
:good: ik heb de pc gekocht met een wide screen
En tot nu toe bevalt het me heel goed, hij gaat veel sneller dan mijne vorige
alles is er nog niet op geinstaleerd maar het eerste waar ik voor gezorgd heb is dat ik op deze site geraakte.
groetjes veronique

Jaaanskeh
29 March 2007, 15:17
Het zou me verbazen mocht hij niet sneller gaan :p

Veel plezier met je aankoop!

veronique
30 March 2007, 19:28
ik hen toch een beetje te snel gejuichd hij is toch iets langezamer dan ik dacht.Kan dat?

PeterN
31 March 2007, 00:56
ik hen toch een beetje te snel gejuichd hij is toch iets langezamer dan ik dacht.Kan dat?
Normaal zou het toch vlot moeten lopen. Maar veel hangt natuurlijk ook af wat je allemaal opstart. Veelal zijn deze pc's voorgeprogrammeerd met hopen software die je amper gebruikt en die meestal nog bij startup iets residentieel laden. Configureer zelf de pc, dus zelf format en windows erop, de drivers etc. Zo weet je wat je allemaal installeerd en dat je alle drivers hebt. Na een jaartje is het vrij vervelend om tot de constatatie te komen dat je bepaalde dingen niet hebt (drivers) als een format noodzakelijk zou zijn.
Wat os draai je? Vista? Deze zal wel wat trager zijn als je xp gewend bent?

Clioke16V
31 March 2007, 01:31
Ik denk persoonlijk ook aan drivers, ofwel TEVEEL vewacht van de nieuwe pc.

ik heb ook een nieuwe pc en mijn is zwaarder dan uwe. In Windows vind ik er eigenlijk niet veel sneller aan. Als we beginnen praten over grote geheugen-eetende programma's en spellen dan vliegt mijn nieuwe pc, en de uwe ook wel denk ik.

Ik denk aan drivers of TEVEEL verwacht. ( niet in slechte zin he, want ik dacht ook dat windows sneller opgestart ging zijn met men nieuwe )

veronique
31 March 2007, 10:46
PeterN ; het is windows vista en het kan zijn dat er veel opstart zonder dat ik er weet van heb maar ik weet niet hoe ik dat kan na checken.

Clioke16V : Het kan zijn dat ik te veel verwacht ik dacht dat hij vlugger zou opstarten en het verzenden of ontvangen van emails duurd innorm lang langer dan bij mijne oude pc.Maar verzenden van emails aan mijne kant gaat niet.Maar daar heb ik een ander item geopend onder internet.

Clioke16V
31 March 2007, 12:44
Ja over Windows Vista ( momenteel trager dan XP doordat alles nog niet op punt staat ), kan ik u niks leren, want ken er zelf niks van. sorry