Volledige versie bekijken : Opera



Joline776
23 March 2007, 10:19
Hallo,

Weet iemand hoe ik een backup moet maken van mijn Opera favorieten?

Groetjes Joline

berger
23 March 2007, 13:12
In Opera kun je via Bestand - Exporteren uw bladwijzers exporteren naar een adr bestand .
Of via Bladwijzers - Beheren kun je dan via Bestand exporteren als html.

Joline776
23 March 2007, 14:23
Seg Berger,

Kan je wat meer in detail treden?
Ik zou namelijk willen formateren en dan erna als Opera terug geinstalleerd is die favorieten terug zetten...
Kan je nog even wat uitleg geven?

Groetjes.

berger
23 March 2007, 14:54
Dan kun je best in Opera uw bladwijzers wegschrijven naar een adr bestand.
Ga daarvoor in Opera naar Bestand - dan Exporteren - Opera Bladwijzers en verander eventueel de naam en de lokatie van het adr bestand dat wordt voorgesteld. De extentie adr moet je wel behouden, die extentie kun je gemakkelijk importeren in Opera.
Dat gemaakte adr bestand moet je natuurlijk ergens wegschrijven op een CD of een USB stick of .....
Om het terug te plaatsen in Opera ga je na herinstallatie van Opera naar Bestand - Importeren - Opera Bladwijzers en je bladert naar uw gemaakt adr bestand. Dat zou het moeten zijn.

Nu, je kunt ook een programma gebruiken om alles van Opera te backuppen :
http://www.softpedia.com/get/Internet/Other-Internet-Related/Backup-Opera.shtml
Maar daarbij kan ik niet helpen, ik heb dat nog nooit gebruikt. Als het moet kan ik dat wel eens proberen, maar pas deze avond, moet nu weg.

Joline776
23 March 2007, 18:39
Bedankt Berger, echt tof van je....

berger
23 March 2007, 20:54
Hier is wat informatie over dat programma :

Om van Opera een backup te maken:

Ga naar http://www.softpedia.com/get/Internet/Other-Internet-Related/Backup-Opera.shtml
Een beetje lager op die pagina vind je Backup Opera Download. Er op klikken. Klik dan op External Mirror 1 (http://www.paehl.de/backup_opera.zip).
Het programma wordt zoals je ziet geleverd in een zip bestand. Je moet dat zip bestand ergens op uw Hard Disk zetten, en door er op te dubbelklikken kun je dat zip bestand ontzippen. Onthouden waar je de 5 bestanden in de zip file zet.
Klik nu op Opera.exe. Het programma start (geen setup, rechtstreekse uitvoering) en stelt voor de gebackupte gegevens ergens te plaatsen. Aanvaard deze lokatie of blader (browsen) naar een andere lokatie. Klik dan op Backup. Het backuppen gebeurt en men zegt u onder welke naam de backup is gemaakt.
Het is weeral een zip file die aangemaakt is. Er zitten in die zip file verschillende mappen. Eén van die mappen is “Defaults” en daarin zit een adr bestand (Operadef6.adr). Je kunt dat gerust eens openen met kladblok, dan herken je daarin uw favorieten.
Je kunt dat adr bestand gebruiken om later terug te importeren nadat uw opera opnieuw is geïnstalleerd.
Er zitten nog verschillende andere bestanden in de gevormde zip file, dat zijn bijna allemaal configuratieinstellingen. Strikt genomen heb je die eigenlijk niet nodig, het installeren en configureren van Opera is nu ook weeral niet zo moeilijk. Deze andere bestanden zouden interessant kunnen zijn indien je bvb Opera ook gebruikt om uw mails te lezen.
Als je enkel een backup wil van uw favorieten van Opera is dit programma eigenlijk niet nodig.