Volledige versie bekijken : Tempgenc 2.5 plus



sharpei
25 March 2007, 16:00
Hallo allemaal,

Om een avi bestand om te zetten naar dvd gebruik ik Tempgenc 2.5 plus.
Ik selecteer het uiteindelijk formaat naar PAL. Alles gaat prima, maar als ik de DVD afspeel dan heb ik steeds schokkerig beeld, :eek: vooral als het beeld naar links of naar rechts verplaats. Dat is wel vervelend. Weet iemand misschien hier een oplossing voor ?? Voorheen gebruikte ik Diko en daar had ik geen schokkend beeld. Ik wil Tempgenc gebruiken vanwege de betere kwaliteit.
Iemand de gouden tip ???

Fakke_Berto
25 March 2007, 19:22
Je fieldorder staat verkeerd ingesteld.
Gr.

barbapapa5800
26 March 2007, 07:02
wow, diko geen goede kwaliteit?
dan heb je het programma niet goed onder de knie ;)
ik gebruik het al geruime tijd icm HCenc perfecte beeldkwaliteit :)

fews
26 March 2007, 13:23
Hallo allemaal,

Om een avi bestand om te zetten naar dvd gebruik ik Tempgenc 2.5 plus.
Ik selecteer het uiteindelijk formaat naar PAL. Alles gaat prima, maar als ik de DVD afspeel dan heb ik steeds schokkerig beeld, :eek: vooral als het beeld naar links of naar rechts verplaats. Dat is wel vervelend. Weet iemand misschien hier een oplossing voor ?? Voorheen gebruikte ik Diko en daar had ik geen schokkend beeld. Ik wil Tempgenc gebruiken vanwege de betere kwaliteit.
Iemand de gouden tip ???

gebruik eens convertxtodvd :good: dat vindt ik persoonlijk beter dan tempgenc .
ik was vroeger ook een fervente gebruiker van tempgenc en had idd ook soms hetzelfde probleem en kon dan weer herbeginnen het is altijd bij een NTSC formaat dat je dit voorhebt daar deze omgezet word van 23.9 => 29.7 (slaag me niet dood als deze getallen niet 100% kloppen ik doe dit uit het hoofd:wall: )
heb ook eens een tijdje "the filmmachine" gebruikt maar dit geeft bij mij bagger kwaliteit(n)

mvg
FEWS

Fakke_Berto
26 March 2007, 16:41
Wat denken jullie van CCE?
Gr.

sharpei
26 March 2007, 16:43
Je fieldorder staat verkeerd ingesteld.
Gr.

Fieldorder verkeerd ingesteld ?????:eek:
Wat is dat en waar vind ik dat ???
Gr.

sharpei
26 March 2007, 16:45
wow, diko geen goede kwaliteit?
dan heb je het programma niet goed onder de knie ;)
ik gebruik het al geruime tijd icm HCenc perfecte beeldkwaliteit :)

Diko geeft zeker een goede kwaliteit.:) Maar ik wou tempgenc gebruiken omdat ze zeggen dat dit nog beter is.
Ene, Nog bedankt he !! Voor de tip !!!

barbapapa5800
26 March 2007, 16:47
Wat denken jullie van CCE?
Gr.

icm diko heb ik hem lange tijd gebruikt, maar het is een encoder die heel gevoellig is.
daarmee wil ik zeggen dat het kan zijn dat je een rip start en dat deze mislukt.
gewoon opnieuw doen en dan lukt het wel.
HCenc is zeker zo goed qua kwaliteit, en is ook nog eens een gratis encoder die redelijk snel is.
deze morgend heb ik nog een film omgezet van 1 cd avi naar een skvcd met 2 passes en op een uurtje was hij klaar (E6600 @ 3600 Mhz)

barbapapa5800
26 March 2007, 16:49
Diko geeft zeker een goede kwaliteit.:) Maar ik wou tempgenc gebruiken omdat ze zeggen dat dit nog beter is.
Ene, Nog bedankt he !! Voor de tip !!!


tempgenc is beter voor vcd (mpeg1) maar s(k)vcd (dus mpeg2) is geen sterk vlak van deze encoder hoor.

waar heb je dit horen zeggen?

sharpei
26 March 2007, 20:09
tempgenc is beter voor vcd (mpeg1) maar s(k)vcd (dus mpeg2) is geen sterk vlak van deze encoder hoor.

waar heb je dit horen zeggen?

Via google ben ik verschillende sites geweest, uit reacties van verschillende mensen had ik vernomen dat de kwaliteit goed was.
Wel, ik heb dat geprobeerd en inderdaad de kwaliteit is prima, zeker voor een bestand van 4 GB. Alleen is het jammer dat het beeld #schokkend# is.
Je krijgt geen foutmeldingen, ( diko soms wel ) MAAR het duurt wel veel langer. Ongeveer 3 a 4 uurtjes. Maar dat geeft niet. Alleen hoop ik dat iemand weet hoe ik die schokken uit tempgenc plus 2.5 krijg.

Tot die tijd blijf ik gewoon diko gebruiken:good:

Fakke_Berto
26 March 2007, 20:24
Fieldorder verkeerd ingesteld ?????:eek:
Wat is dat en waar vind ik dat ???
Gr.
Onderaan bij settings - advanced:
Video sourcetype: interlace
Field order: bottom field first
Gr.