Volledige versie bekijken : raw (nef) & photoshop cs



Geertvde
25 March 2007, 16:03
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met vista erop, 'k heb terug een paar programma's geinstalleerd en alles draait prima. Nu heb ik vandaag een eerste maal foto's genomen in NEF en ik kan deze maar niet openen in PS CS. Ook niet in windows viewer. Ik heb de raw plugin nochtans geinstalleerd zoals vroeger en toch kan hij deze niet openen.
In mijn map afbeeldingen zie ik de foto's wel in thumbnails en dat is alles. Zijn er soms mensen die dezelfde problemen hebben of weet iemand hiervoor een oplossing ?

mvg,
Geert :help:

ps : jpg formaat lukt gelukkig wel.

Baloeke
25 March 2007, 19:22
Deze hoort niet thuis in audiovisueel. Heb deze verplaatste naar grafisch

Isaak
26 March 2007, 10:06
Is Photoshop wel aangepast aan Vista, m.a.w. is het wel compatible?

compuchrisje
30 March 2007, 17:08
Globaal gezien zou Photoshop CS2 nog probleemloos met Vista kunnen werken, subjectief kan dat wel verschillen denk ik (zie ict-nieuws over Adobe en Vista). Met CS3 is er ook niet speciaal voorzien in een patch, dus Adobe zal het Windows-logo niet krijgen en het is trouwens ook niet hun streven. Patches worden niet gemaakt voor dat doel. Het wordt dus afwachten hoe de compatibiliteit tussen beiden zal verlopen.
Als tip, om fotobewerking te doen bestaan nog wat freeware progs: Faststone Image Viewer, Picassa, Gimpshop...

Nostradamus
31 March 2007, 15:02
Aangezien er geen reactie meer komt van uwentwege Geertvde veronderstel ik dat er een oplossing is gevonden.
Het is altijd interessant dit even te laten weten, zodat andere leden daar dan ook van op de hoogte zijn ;)
Zodoende sluit ik dit topic, moesten er nog vragen zijn over dit onderwerp geef mij dan een seintje via pm dan zal ik het topic terug heropenen.