Volledige versie bekijken : Probleem



N-sane
27 March 2007, 21:45
Hey mijn probleem is een stom icoon in mijn takenbalk iets dat men moeder gedownload heeft ik wil het programma niet laten opstarten zodat ik het kan verwijderen maar ik weet niet wat de naam er van is en heb al eens gekeken en ik vind het ni dus heb ik eeen probleem want da iriteert serieus

cruwero
27 March 2007, 21:55
Je kan toch effe rechts klikken op die icoon dan krijg je wel wat info.En anders kijk in software wat voor programma’s er geinstalleert zijn.
En om het programma niet meer op te starten ga je effe naar msconfig,en vink het daar af.
Henk

berger
27 March 2007, 21:59
Kun je dat niet zien staan in de software via configuratiescherm, zo'n programma dat je hoegenaamd niet kent? Als je dan op de naam van het programma klikt in die lijst zul je ook wel zien of het gebruikt wordt.
Of er eens rechts op klikken op dan icoon, en dan eigenschappen vragen, dan krijg je de naam van het programma (de exe = het doel). En weet uw moeder niet wat ze heeft gedownload? Misschien heeft uw moeder gewoon spyware gedownload zonder dat ze het beseft, en dan laat je best een anti spyware programma lopen (ad-aware, spybot, AVG antispyware, .....) of zet je een logje van hijackthis op de juiste rubriek. Het programma en de handleiding van hijackthis kun je hier vinden :
http://users.skynet.be/freeware/Handleiding/Hijackthis.html

N-sane
28 March 2007, 12:19
neen ik kan het niet verwijderen het programma en als ik op het icoontje klik ga ik naar een site

compuchrisje
28 March 2007, 21:35
Als je de juiste datum weet waar je moeder zich heeft laten gaan, zet je systeemherstel dan terug tot de dag ervoor. Alles wat na die datum is geïnstalleerd zal dan niet meer terug te vinden zijn. Helpt dàt niet, heeft ze idd een stukje malware in huis gesleept en ben je best met een hijackthislogje te posten.

Jaaanskeh
28 March 2007, 23:29
Die moeders toch hé, ik zou mijn moeder haar adminrechten ook is moeten afpakken, duizend van die fotovieuwers geinstalleerd (als je een usb in de pc stak kwamen er 4 popups, openen met blablabla, zoek naar foto's op de flash disk, ...)

Moeder denkt soms dat ze er veel van kent :(

én "zij die er het meest van kennen, weten dat ze er maar weinig van kennen"

berger
29 March 2007, 12:08
neen ik kan het niet verwijderen het programma en als ik op het icoontje klik ga ik naar een site

Dan is het misschien niets anders dan een snelkoppeling naar een url. Klik er eens rechts op en kies voor verwijderen, is het dan niet weg?
En naar welke site ga je door er op te klikken? Als je dat zegt dan kunnen we weten of dat gevaarlijk is of niet.

N-sane
29 March 2007, 17:27
lukt allemaal niet maarja kan er ook ni veel aandoen :) ik krijg toch eigen pc want mijn ouders zijn geschijden en mijn vader neemt deze pc mee dus hij zal er wel iets laten aan doen denk ik :)

nielsvandesype
1 April 2007, 11:52
Doe dit eens even ga naar start,uitvoeren,typ hier msconfig ga naar het tabblad opstarten en voer de naam in die onder item voor opstarten staat in op volgende site: http://castlecops.com/StartupList.html Als er een N of X staat mag je het uitvinken. Kijk ook welke locatie er staat bij opdracht bij het kwaadaardige bestand en voer die locatie in , in dit programma : http://www.malwarebytes.org/fa-setup.exe Je kan er naar toe gaan door op de ... te drukken of door de locatie te kopiëren. Dat pictogram kan ook staan onder start,alle programma's,opstarten.

dannyma
1 April 2007, 13:39
ik vermoed dat spyware je pc heeft aangetast en kan alleen verwijdert worden door goed spyware programma of mensen hier op het forum .
en vraagje dan ook is een logje te kunnen plaatsen zodat ze kunnen zien waar het probleem zich vindt .