Volledige versie bekijken : Image hd maken



NickB
4 April 2007, 10:23
Ik ga weer eens men jaarlijks format c uitvoeren want alles is weer overvol en traag.
Nu ga ik meteen ook een image maken zodat het volgende keer niet zo lang duurt. Hoe je dit doet snap ik goed (tutorials) maar wat ik raar vind...
Stel dat ik dus alles opnieuw instaleer volgens de normale weg na mijn format, alle belangrijke progs staan er terug op (office, nero.. de basisdinge) en ik maak dan mijn image aan. Als ik dan volgende keer terug formateer en die image er terig opzet, werken al die programma's dan terug gewoon zoals toen? Ga ik dus echt gewoon terug in de tijd met mijn pc? En is mijn harde schijf dan wel degelijk geformateerd?
Een image van een cd kan ik inkomen, maar bij windows worden er toch steeds dingen in het register enzo opgeslage als je iets installeert?

Als je gewoon je windows opnieuw installeert staan ook nog alle orginele mappen erop, maar er werkt wel geen enkel prog meer..

g_man
4 April 2007, 10:44
Een image is een EXACTE kopie van hetgeen je staan hebt...dus als je die terugplaatst, werkt alles zoals het werkte toen je de image aanmaakte. Programma's die je naderhand hebt toegevoeg, zullen niet werken, daar er geen vermelding van is in het register... Wat je ook kan doen is, van een moment, van alle HDD of partities tegelikertijd een image maken, dan werken ook alle programma's nog als je de images terugplaatst.

Baloeke
4 April 2007, 15:21
Ter aanvulling van G_man
Probeer een vaste basis op te stellen voor je een image maakt - bv.
- Windows
- drivers voor geluid, netwerk, grafische kaart
- office
- En brandprogramma
- Dvd speler
- Printer
- programma's die je veel gebruikt
- Zorg er ook voor dat je alle update's, die voor het ogenblik beschikbaar zijn, installeert.

compuchrisje
4 April 2007, 16:55
En alwéér ter aanvulling:
-exporteer je contactpersonen in je mailprogramma naar een tekstbestand
-idem voor je mails, die kan je eventueel integraal doorsturen naar een webadres (hotmail, yahoo, gmail...) dit enkel als zekerheid, want normaal gezien staat dàt er terug zoals het was
- drivers kan je met een freeware progje (zie downloadsectie) makkelijk verzamelen en bv op een usb stickje zetten, of gewoon op de DVD(s) van je image
- de laatste tip van Baloeke is belangrijk, zo voorkom je massale downloads om de updates terug bij te werken.

Grosso modo, zijn dit enkel tips om zeker te zijn dat je niks zal kwijt raken, maar normaal gezien zijn ze niet echt nodig, want je schijf én je programmatuur, inclusief documenten en mail zullen eruit zien en werken zoals op het moment van de aanmaak van de image.

NickB
5 April 2007, 10:27
Ga dan alles opnieuw instaleren, updaten en inderdaad de basisprogramma's aanleggen, en dan de image maken
Thx voor de goede uitleg

Baloeke
16 April 2007, 22:58
Blijkbaar zijn hier voldoende tips gegeven. Deze gaat dus op slot