Volledige versie bekijken : dvd player



urbain
8 April 2007, 12:05
Beste helpers............
Ik heb een dvd brander en een dvd player,nu wil het zo zijn dat ik alleen gebruik kan maken van de brander.
De player doet het al een lange tijd niet meer,de reden waarom ik er nu pas mee kom is omdat ik de brander gebruik om cd of dvd's in te lezen.
Alles(wat ik erover weet hé) heb ik al gedaan.
Naar de map apparaatbeheer gegaan en gaan kijken of er iets fout is ; maar er staat geen enkele foutmelding.Er staat .......dit apparaat werkt correct.
Het apparaat verwijderd brengt ook niets op.
Nieuwe drivers via windows laten zoeken geeft ook geen resultaat , want ik heb de goede drivers al.
De drivers verwijderen werkt ook niet.
De pc al eens open gedaan en gaan kijken of er iets los zit(voor zover ik er iets van ken) maar dat is niet zo.
Voor de rest werkt de pc zonder problemen alle applicaties kan ik zonder gebreken gebruiken.
Ik werk met windows XP home.
Heb gewoon het vermoeden dat het apparaat stuk is; alhoewel "het lampje brand een hele tijd en daarna dooft het uit" zonder enige reactie.
Het apparaat is ook te zien in de map deze computer.
Wat denken jullie ervan?

firefreak
8 April 2007, 13:40
Heb je de player er uit gedaan ?

urbain
8 April 2007, 19:09
Hoe bedoel je ??
De speler zit er nog altijd in.
Wat ik wel heb gedaan en dat staat niet vermeld geloof ik "ik heb de speler verwijderd uit de map apparaatbeheer en tijdens het opstarten van de pc stond die er netjes terug in" met andere woorden mijn pc herkend de player.

urbain
9 April 2007, 12:17
niemand anders enig idee wat het zou kunnen zijn ?????

Pilote
9 April 2007, 13:22
Hoe bedoel je ??
De speler zit er nog altijd in.
Wat ik wel heb gedaan en dat staat niet vermeld geloof ik "ik heb de speler verwijderd uit de map apparaatbeheer en tijdens het opstarten van de pc stond die er netjes terug in" met andere woorden mijn pc herkend de player.

Dit is normaal hoor dat die terug staat.
Je hebt de hardware verwijderd in je apparaatbeheer.
Maar doordat die nog steeds is aangesloten op je mobo detecteerd Windows die terug tijdens het opstarten en installerd die hem terug.

Wanneer je die afkoppeld van je mobo zal die er ook niet meer staan als die verwijderd werd uit je apparaatbeheer.

Hoe staan de jumpers?? is die aangesloten met een autodetect kabel?

urbain
9 April 2007, 13:55
oesje daar vraag je mij wat.
Dat zou ik niet weten,wat ik wel weet is dat wanneer ik de player wilde gebruiken het niet meer werkte (voorheen dus wel).
En aangezien ik daar niet veel mee werkte zou het misschien al een hele tijd geleden kunnen zijn dat die niet meer werkte.
Zou ik in het bios ook niet kunnen zien of die goed werkt ?
En indien wel .....hoe zou ik dat dankunnen te weten komen ?