Volledige versie bekijken : Nieuwe spelletjesmuis



Emile.H
8 April 2007, 12:07
Heyy,
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis, maar ik twijfel tussen Logitech G5 en Razor Copperhead.
Momenteel heb ik zo'n "Logitech Pilot Wheel" het goedkoopste wat er is.
Maar als ik snelle beweginge doen tijdens het spelen, flipt die en wijst die ineens naar boven enzo...blablabla :D :rolleyes:
Maar welke is volgens jullie een aanrader ?

Alvast Bedankt,
Emile

nightraver
9 April 2007, 06:58
Ik heb een logitech Mx 1000 Laser, en ben daar persoonlijk heel tevreden over, ik heb wel de software terug verwijderd omdat anders alle knoppen niet kunnen benut worden bij het gamen. (raar maar waar).
Denk dat die nog iets van een 70€ zal kosten.

Emile.H
9 April 2007, 11:57
Mmm, ik ken er nog met een Mx 1000 maar die vin ik persoonlijk niet zo gemakkelijk, en nogal zwaar.
Ik zou liefst een muis met draad willen.
Maar ik denk dat het de G5 wordt, al zegt men wel dat die scroller een kan haperen. :/

Greetzz, Emile !

WeZZe
9 April 2007, 12:32
Ik zou toch gaan voor de logitech Mx 1000 laser muis.Heb je veel meer bewegingsvrijheid zo zonder draad.Je kan er op de mm mee gaan werken/gamen.En bevat een lithium batterij,zoals je gsm,zodat je deze makkelijk kan opladen in het bijhorende laadstation.En je kan er een lange tijd met werken.En opladen doet ze vrij snel.Je moet er wel de bijgeleverde software bij installeren.Want als je Xp het laat installeren doen alle knoppen het idd niet.

g_man
9 April 2007, 13:47
Echte gamers doen het het liefst met de Mx518 of de g5...draadloos eventueel de G7, alhoewel daar ook minpunten over te lezen zijn.

GuntherS
9 April 2007, 13:49
Deze keuze is inderdaad moeilijk maar één ding is zeker: Welke muis je ook zal kiezen, je zal zeker een zeer goede muis in huis halen!

Een vriend van me (en ook die-hard gamer) heeft zo'n Razor muis en hij wil niets anders meer. Hij is heel erg precies bij het gamen maar dat zal in mijn ogen bij de G5 ook wel zo zijn.

De MX1000 is hier vaak genoemd en dat is ook wel te begrijpen. Deze muis heeft zich al bewezen op alle vlakken. Alleen zweren de meeste gamers nog steeds bij kabelmuizen..

delinquente
9 April 2007, 14:54
De mx518 is ook niet slecht, minder DPI dan de G5 maar meer buttons, zeker geen slechte keuze!

Emile.H
9 April 2007, 15:18
Uhu, maar die Mx518 heeft een Optische dinges(wel een speciale volgens Logitech), en G5 heeft laser. Ik weet niet of het zoveel uitmaakt maar mijn goedkope muis flipt wanneer ik snelle bewegingen maak.
De copperhead lijkt me ook zeer goed. Maar die heeft dan die extra knoppe niet.
Ik vind het echt een moeilijke keuze.
Ik hoor wel meer en meer dat de scroller van de G5 gebugt is. bij css moet je vaak snel scrollen en dan reageert die niet altijd.

delinquente
9 April 2007, 16:15
Uhu, maar die Mx518 heeft een Optische dinges(wel een speciale volgens Logitech), en G5 heeft laser. Ik weet niet of het zoveel uitmaakt maar mijn goedkope muis flipt wanneer ik snelle bewegingen maak.
De copperhead lijkt me ook zeer goed. Maar die heeft dan die extra knoppe niet.
Ik vind het echt een moeilijke keuze.
Ik hoor wel meer en meer dat de scroller van de G5 gebugt is. bij css moet je vaak snel scrollen en dan reageert die niet altijd.
Ja laser is preciser, maar ofdat dat veel uitmaakt met een hoge DPI-muis (dat zal je niet merken).
Als je ergens een goedkope G5 of MX518 ziet staan, zeker kopen:good:

Emile.H
9 April 2007, 16:57
Veel DPI is niet zo belangrijk, ik heb mijn muis altijd super sloom
Maar ik lees overal dat die G5 heel veel lawaai maakt bij het omhoog scrollen, en dat die vaak trugspringt.
hoor ik hier van mijn clanmates ;)
Maar ik koop hem wss toch ;)

PeterN
9 April 2007, 23:02
Ik heb hier de G7 en het is toch goed merkbaar dat men met de laser veel nauwkeuriger is. Voor lagere dpi druk je gewoon op het knopje, dat kan je dus kiezen. Het mooie aan de muis is het draadloos (vrijheid) en de batterijtjes die verwisseld kunnen worden en opgeladen in het usb oplaad station. Gedaan dus met de aankoop van batterijtjes. Op 15 sec is het batterijtje gewisseld dus zelfs tijdens het gamen moet het uitvallen nog niet altijd een ramp zijn:)

Wat bugs lawaai of andere haperingen aangaan: niks te merken, hij werkt (y)

Emile.H
10 April 2007, 11:20
Mmm, de nieuwe G7 ziet er ook wel heel sjiek uit: (link) (http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2135,CONTENTID=10716)
Maar die is net iets te duur.
Ik denk dat ik de G5 blue edition neem. Die is vanbinnen weer "nieuw" en heeft waarschijnlijk het probleem van de scroller niet meer.
En als hij het probleem toch heeft heb ik gelezen dat als je de nieuwe firmware download zou het probleem over zijn.
Maar die copperhead is ook goed :/

Maar zet er maar een slotje op hoor ;)
Ik ga nog een paar reviews lezen, en dan beslis ik wel :D :p

Bedankt allemaal,
Mvg, Emile