Volledige versie bekijken : 4 forums op 1 database?



Snuifje
9 April 2007, 11:58
Hallo,

Ik ben bezig met meerdere forums maar nu zit ik met het probleem als je op forum 1 wil reageren moet je daar een account maken en bij 2 ook een account etc. Je kan de database van de users kopiëren dan ziet hij wel de gebruikers maar ik zou eigenlijk een mysql redirection moeten hebben naar 1 database verwijst waar alles in staat. Of heeft iemand anders nog een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Het betreft een phpbb forum.

Groeten Snuifje

burglar
9 April 2007, 12:16
je zou gebruik kunnen maken van IMPEX om de users te importeren

uit een andere database

Snuifje
9 April 2007, 17:41
ja importeren.. maar doet hij dat ook automatiche? of kan je zeggen van kijk in deze database:... voor je gebruikers?

burglar
9 April 2007, 19:19
ehm... dat zou ik op dit moment even niet kunnen zeggen maar zal me van de week eens gaan storten op het impex script

Jelle
9 April 2007, 21:41
Je spreekt over Impex, maar dat is een script om naar vBulletin te exporteren. Is het doelforum wel een vBulletin forum, want dat zie ik niet in het bericht staan?

burglar
9 April 2007, 21:43
impex heeft meerdere boarden waarvan je kan converteren zoals vbulletin,phpbb,smf,ipb enzovoort

Jelle
10 April 2007, 10:19
impex heeft meerdere boarden waarvan je kan converteren zoals vbulletin,phpbb,smf,ipb enzovoort

Je kan van een pak type fora converteren, maar de conversie is altijd naar vBulletin (en ik zie dus nergens staan of Snuifje naar vBulletin will converteren). Jelsoft, de maker van vBulletin, maakt het dan ook voor nieuwe klanten die nog een ander type forum draaien.

burglar
11 April 2007, 13:21
weet ik maar ik heb contact gehad via pm met snuifje dus daarom weet ik dat

Pjj
12 April 2007, 19:37
Het betreft een phpbb forum.

Groeten Snuifje
Da's geen vBulletin toch?

eventure
13 April 2007, 11:52
Inderdaad geen Vbulletin Pjètrr ;)

burglar
13 April 2007, 23:04
nee maar toch werkt hij/zij er mee !! dus gaarne wel even opletten zonder enging toevoeging of waarde geen VB te roepen kan iedereeen maar jij hebt geen contact met dees of geen gehad ! ! dus topic kicken is niet geplaatst op deze topic !...het ging namelijk om een omzetting van een phpbb naar VB...

Jelle
14 April 2007, 00:23
Dan had Snuifje dat wel even mogen melden. Voor jou is het vanzelfsprekend, maar wij weten niet opeens waar jij die vBulletin en ImpEx vandaan haalde.
Verder is converteren naar vBulletin een heel ander ding dan een gebruikerstabel delen over verschillende systemen. Beetje meer info geven dus :)

Converteren naar vBulletin via ImpEx is ook niet echt moeilijk. Probleem opgelost lijkt me dus? Snuifje reageert ook niet meer?

Booster
14 April 2007, 09:45
Als je 4 forums op 1 database wilt, zou ik 4 keer de tabellen importen in die ene database telkens met een verschillend prefix (dat is bij de installatie).

Als je dan register.php opent van alle 4 de forums moet je de MySQL query zoeken die alle data INSERT in de users table. Deze kopieer je 4 keer maar je verandert telkens de prefix.

Een beetje veel informatie in één. Ik neem aan dat je phpbb gebruikt. In de map includes moet je 6 files bewerken.

./includes/usercp_register.php
./includes/usercp_confirm.php
./includes/usercp_sendpasswd.php
./includes/usercp_activate.php
./includes/usercp_email.php
./includes/usercp_avatar.phpIk ga één file behandelen en dat is de eerste. De INSERT query staat op lijn 525-531.
http://www.pastebin.be/525 , dit is de code die er nu staat. Kopieer die $sql 4 keer en dan moet je die if ook wat aanpassen en dan moet je zoiets als dit uitkomen: http://www.pastebin.be/526

Nu moet je alle files zorgvuldig afgaan en eigenlijk iedere INSERT/UPDATE/DELETE query 4 keer uitvoeren.

Hopelijk ben je wat met mijn uitleg en zijt gerust het zal je tijd kosten :p