Volledige versie bekijken : Opstart probleem nieuwe computer



rseys
10 April 2007, 08:06
Heb zopas een nieuwe geassembleerd.

Echter krijg de BIOS niet opgestart...
Probleem :
Wanneer ik de dvd aansluit met de powercable, werkt deze (open/sluiten en groene LED brand), zodra ik de IDE1 kabel aansluit, dan krijgt de DVD 'geen power' meer; en word de IDE1 kabel terug verwijderd krijgt de DVD terug POWER;

Een normaal goed werkend floppy station aangesloten met de FDD cable + powercable word helemaal niet herkend !!!

Vind hierover niks terug in de troobleshooting van de handleiding GIGABYTE MoBo , ook niet op de site;

Heb reeds gezocht met google, daar word gesproken voor het downloaden op floppy van SATAII drivers, maar dit is enkel terug te vinden voor de ASUS en ASROCK MoBo, maar gezien de floppydrive niet word erkend ben ik geen stap verder......


Wat kan verkeerd zijn ??

Spes:

MoBo: GIGABYTE 965PDS3 ATX 775 COREDUO DDR2 SOUND/GBLAN
CPU : INTEL CORE2DUO E6600 2.40GHZ 1006FSB 775 4MB BOX
Geheugen : 2x APACER DDR2 1GB PC6400/800 LFT CL5.0
VideoKaart: X76 XFX GEFORCE 7300GT 256MB DDR2 PIC-E TC-OUT/DVI
HDD : 2x HHD 250 7200RPM S-ATA300 SEAGATA 7200.10 16MB CACHE 11MS
DVDrw : DVD RW NEC AD7173 18X R/-R DUAL BLACK OEM


OS : MicroSoft VISTA home premium (word geinstalleerd)

g_man
10 April 2007, 14:37
Moet je mss in de BIOS de IDE niet ergens op enable zetten?

peterus
10 April 2007, 16:27
Ik begrijp niet welke invloed de Ide-kabel kan hebben op de voeding?
Of begrijp ik het verkeerd?
Krijgt u moederbord voeding?

dannyma
10 April 2007, 16:59
je kan is proberen veranderen van mogelijkheden ook is nakijken of master en slave jumpers correct staan . anders krijg je zo van die syntomen en hopelijk kom je er uit .
ook natuurlijk moet er voeding spanning op je moederbord komen om je processor en alle andere onderdelen te laten werken en de jumper op het moederbord om je bios te laten werken moet ook goed staan .
het gebeurd veel dat deze bij en nieuw bord eerst moet goed gezet worden vooraleer je kunt beginnen met de rest .

Shadowracer
12 April 2007, 23:55
Is er geen fout op het moederbord? Die kan ervoor zorgen dat alles in de war wordt gestuurd. Het ook een soortgelijk probleem gehad en was door een stroomstoot op het moederbord.

swake
14 April 2007, 05:09
Welke voeding zit in de PC, ik bedoel hiermee het aantal WATT. Het probleem zou hier wel eens kunnen aan te wijten zijn.